Gå til innhold

Finne ut hvilken Linux versjon jeg har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller prøvd å sett om ikke det ligger noen nvidia drivere i pakkebehandleren. Driverene du laster ned fra nvidia sine sider må du kompilere selv. Installasjon av programmer og drivere i Linux er veldig enkelt når det ligger i pakkebehandleren, må ikke tenke for mye windows fremgangsmåte ;)

Ved å skrive inn uname -r (uname --help for mer info) i terminalen vil du få ut kernel versjonen, i mitt tilfelle ser det slik ut

2.6.20-1.2952.fc6

fc6 betyr at jeg kjører Fedora Core 6. Vet ikke om dette er det samme for alle linux distroer.

Endret av crowly
Lenke til kommentar
For nvidia-driverne trenger du vel bare å velge arkitektur?

Utfra hardwaren i signaturen din er jeg 99.9% sikker på at du skal ha Linux IA32-versjonen.

9060684[/snapback]

Når jeg valgte den, og aksepterte betingelsene kommer det bare opp en helt haug av koder, stemmer det?

Lenke til kommentar
Dersom du sier hvilken distro du bruker(Ubuntu, SUSE etc.), så kan det være at noen kan hjelpe deg med å installere fra pakkebrønnen.

Når man bruker pakkebrønnen, så er det bare å skrive en enkel kommando, så laster den ned og innstalerer for deg.

9064883[/snapback]

Når du installerer fra pakkebrønnen, så kan du bruke ett enkelt program, slik at man slipper den "enkle kommandoen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...