Gå til innhold

Installere windows xp, rotet bort serial.


Anbefalte innlegg

Jeg skal installere windows XP professional service pack 2 på nytt, som fulgte med til pc-en min jeg kjøpte i fjor sommer (som da var ferdig installert), men jeg har rotet bort "serial" eller så har ikke dem sendt meg noe.

 

Så jeg lurer på om det går an å se hva serienummeret på windows, som er ferdig installert på min pc (har ikke slettet det enda) er ved å gå inn på noe på kontrollpanelet eller noe. I såfall hvordan.

Endret av ZimBim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du bør uansett sjekke etter lisensklistremerket. Er det preinstallert OEM fra leverandørern så forplikter de å sette på klistremerket. Sånn rent lisensmessig er det det som gir deg adgang til å bruke produktet, ikke serienummeret som er lagt inn på maskinen. Rent teoretisk ville du hatt et problem dersom PC-en din ble sjekket og du ikke hadde det klistremerket. Om ikke annet så har du en god grunn til å tyne leverandøren :)

Lenke til kommentar

Men du bør uansett sjekke etter lisensklistremerket. Er det preinstallert OEM fra levernadørern så forplikter de å sette på klistremerket. Sånn rent lisensmessig er det det som gir deg adgang til å bruke produktet, ikke serienummeret som er lagt inn på maskinen. Rent teoretisk ville du hatt et problem dersom PC-en din ble sjekket og du ikke hadde det klistremerket. Om ikke annet så har du en god grunn til å tyne leverandøren :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da har jeg den andre versjonen av dette problemet...

 

Har windows serial, men ikke CD... Kjøpt OEM, men cd'en har blitt borte... og de jeg kjøpte maskinen av har ikke med en vanlig original klistrelapp på kabinettet, men en liten utskrevet lapp med serialen..

Jeg har nettopp oppgradert maskinen utenom HDD og nå restarter maskinen bare når jeg starter den opp, og deretter viser Velg sikkerhetsmodus blablabla, dvs at den finner XP men jeg husker ikke vilken versjon som er på HDD'en.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Da har jeg den andre versjonen av dette problemet...

 

Har windows serial, men ikke CD... Kjøpt OEM, men cd'en har blitt borte... og de jeg kjøpte maskinen av har ikke med en vanlig original klistrelapp på kabinettet, men en liten utskrevet lapp med serialen..

Jeg har nettopp oppgradert maskinen utenom HDD og nå restarter maskinen bare når jeg starter den opp, og deretter viser Velg sikkerhetsmodus blablabla, dvs at den finner XP men jeg husker ikke vilken versjon som er på HDD'en.

Hva gjør jeg?

 

Oppgrader tilbake igjen til det du hadde før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...