Gå til innhold

Disse vant hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har et par med disse omtalte hodetelefonene, derfor ble jeg noe forundret over det vagt formulerte spørsmålet rundt byggekvaliteten på disse. Denne diskusjonen motiverte meg til å teste om påstanden stemte.

 

Hodetelefonene er temmelig solide, derfor følte jeg at det kanskje kunne være en mulighet for at dette skulle gå bra. Det ville uansett være vanvittig skuffende dersom de skulle bli knust eller bøyd under dekket. Men jeg tenkte at med den flotte forumdeltagelsen for å samle sammen penger til testen, regnet jeg med at dere ville spleise på delene som eventuelt ble ødelagt.

 

For å finne ut svaret på spørsmålet måtte jeg altså kjøre over hodetelefonene inkludert bøyle, noe jeg regnet med ville resultere i en temmelig deformert bøyle. Til min store overraskelse rettet deformasjonene seg helt ut etter belastningen fra bilen ble fjernet, og jeg tør påstå lyden er like bra som før testen.

 

Jeg kan altså bekrefte for alle leserne at svaret på spørsmål nummer 2, "Tåler Beyerdynamic DT-770 Pro å bli kjørt over med en bil?", er JA.

 

Bilde fra testen kan dere se her, bildet er tatt med full belastning fra bilen. :thumbup:

Lenke til kommentar
PS. Pengene blir betalt tilbake hvis vi ikke klarer å skaffe nok.

9062070[/snapback]

Er det noen som betaler før vi vet at vi har nok, da?

 

For testen foreslår jeg følgende kriterier:

 

(...)

 

- Festene skal være like faste

9062111[/snapback]

Denne kan du nesten bare glemme - festene mine er noget løse etter vanlig bruk. (Det kan dog ha noe med å gjøre at jeg har sovnet med dem på et par ganger...)

Lenke til kommentar
PS. Pengene blir betalt tilbake hvis vi ikke klarer å skaffe nok.

9062070[/snapback]

Er det noen som betaler før vi vet at vi har nok, da?

 

For testen foreslår jeg følgende kriterier:

 

(...)

 

- Festene skal være like faste

9062111[/snapback]

Denne kan du nesten bare glemme - festene mine er noget løse etter vanlig bruk. (Det kan dog ha noe med å gjøre at jeg har sovnet med dem på et par ganger...)

9063488[/snapback]

 

Hvis mange nok melder seg på skal vi nok finne en løsning.

 

Dersom hodetelefonene ikke tåler vanlig bruk så virker det rart å påstå at de skal tåle å bli kjørt over av en bil ? Derimot hvis påstanden gjelder kun enkelte deler av selve konstruksjonen så ville nok flere ha krysset "ja den tåler en overkjøring". Er ikke ute etter å kritisere de som lagde konkurransen, bare å ta påstanden på "alvor" :p

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Skal vi trekke diskusjonen tilbake til det den egentlig handler om eller? :)

9062522[/snapback]

Som er? At spørsmålet var såpass vagt formulert at det i praksis egentlig kan tolkes dithen at hele konkuransen er en fadese?

 

Da headsettet ikke hadde tålt å bli kjørt over av en bil ? HW.no står fritt til å bevise at jeg tar feil i min påstand. (Nei, at en av klokkene på headsettet tåler det er fremdeles ikke det samme som at bøyler ol. tåler at man kjører over det med en bil)

Lenke til kommentar
Skal vi trekke diskusjonen tilbake til det den egentlig handler om eller? :)

9062522[/snapback]

Som er? At spørsmålet var såpass vagt formulert at det i praksis egentlig kan tolkes dithen at hele konkuransen er en fadese?

 

Da headsettet ikke hadde tålt å bli kjørt over av en bil ? HW.no står fritt til å bevise at jeg tar feil i min påstand. (Nei, at en av klokkene på headsettet tåler det er fremdeles ikke det samme som at bøyler ol. tåler at man kjører over det med en bil)

9064240[/snapback]

Det var mer myntet på det tullet om bananer osv :)

Lenke til kommentar

Hei, hei!

 

Det er flott å se så mange engasjerte lesere her, det rører en stakkar som sitter på jobb i fellesferien.

 

Vi hadde regnet med at det skulle bli en liten debatt på spørsmål to, men vi syntes det var et såpass artig spørsmål at vi tok det med likevel. Forslaget fikk vi fra de som leverte hodetelefonene som premier som igjen hadde fått se det/høre det via den norske importøren.

 

Debatten går vel på om en av klokkene kan likestilles med hele settet. Ettersom det er så mange som reagerer får vi ta det til etterretning.

 

Med litt søking på nett hadde man funnet denne siden. Når importøren legger ut en rekke med bilder som viser deler av et DT770 Pro bli overkjørt av en bil, hva tror folket at er mest korrekt av ”Ja” eller ”Nei” da? Selvfølgelig er ikke dette helt vitenskapelig, det er ikke testet med forskjellige biler og man har ikke kjørt over settet fra alle tenkelige vinkler. Men det blir det samme igjen, korrekt av ”Ja” eller ”Nei”?

 

Vi er gjerne med på en seanse der man etterprøver hva DT770 Pro tåler. Gjengen som skal filme på HWX i oktober skal være samlet i Oslo i neste uke, med masse fett utstyr. De tar sikkert på seg filmingen... Kenneth? Vi lover behørig oppfølging med forsideplass osv.

 

 

Så enkelte spørsmål som har dukket opp gjennom tråden:

 

Hva slags bil det er snakk om? Ja, hva tror man da? Man trenger ikke falle ned på ytterpunkter på hver ende av skalaen, en helt vanlig familiebil.

 

Nei, vi kjøper ikke inn nye hodetelefoner til folk som greier å ødelegge dem i et forsøk på å etterprøve resultatene. Ei heller får dette noe å si for importøren eller vedkommendes kanaler.

Endret av RBW
Lenke til kommentar
Når importøren legger ut en rekke med bilder som viser deler av et DT770 Pro bli overkjørt av en bil, hva tror folket at er mest korrekt av ”Ja” eller ”Nei” da?

9064409[/snapback]

Jeg synes ikke det er riktig å svare "ja" på grunnlag av en enkelt uhøytidelig test av denne typen. Det blir som om noen skulle dyppe en mobiltelefon i vann og se om den virker etterpå. Telefonen hadde kanskje fungert, men er det riktig å konkludere med at den tåler vann?

Lenke til kommentar
Debatten går vel på om en av klokkene kan likestilles med hele settet. Ettersom det er så mange som reagerer får vi ta det til etterretning.

 

Med litt søking på nett hadde man funnet denne siden. Når importøren legger ut en rekke med bilder som viser deler av et DT770 Pro bli overkjørt av en bil, hva tror folket at er mest korrekt av ”Ja” eller ”Nei” da? Selvfølgelig er ikke dette helt vitenskapelig, det er ikke testet med forskjellige biler og man har ikke kjørt over settet fra alle tenkelige vinkler. Men det blir det samme igjen, korrekt av ”Ja” eller ”Nei”?

9064409[/snapback]

 

Jeg håper at det nå blir sett på slik at høretelefonen(e) ikke sidestilles med hele headsett. Da de bare er en del av det (med mindre du snakker om øreplugger)

 

Hvilken bil det var snakk om var i bunn og grunn totalt uinteresangt for min del. Hvis du mener at headsettet tåler å bli kjørt over av en bil (som var spørsmålet) så mener jeg fremdeles at det ikke tåler det. Joda, jeg fant de bildene da jeg søkte på nett, men tolket det fremdeles dithen at siden øreklokkene var løsnet fra headsettet og de da ikke kjørte over headsettet, men øreklokkene så tåler ikke headsettet å bli overkjørt, men øreklokkene tåler det.

 

Eller som du sier selv:

som viser deler av et DT770 Pro bli overkjørt av en bil

 

Det i seg selv burde være nok til å inrømme at spørsmålet i beste fall var feilformulert. Øreklokkene er helt tydelig løsnet fra resten av settet og lagt litt på siden. Noe som betyr at resten ikke tåler å bli overkjørt av bilen.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...