Gå til innhold

Disse vant hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Jeg foreslår en test. Vi kan ta en kronerulling og teste dette her i Oslo med foto og video. Hvis dere er med kan jeg stille opp som mottaker av kronasje og jeg har en bil som veier 1,2 tonn. Ev. kan vi få med ørten sannhetsvitner som bor i Osloområdet. Testen kan vi ta allerede i neste uke. Jeg kan legge i potten f.eks. 50 kr.

 

Hva sier dere ? Skal vi sjekke fakta med virkeligheten ?

 

Kontonr. kan gis på pm.

9060856[/snapback]

Jeg er med! Synes det burde være representanter fra både hardware.no og Beyerdynamic til stede under testen.

9060938[/snapback]

 

Hvis det ikke gjøres neste uke (ferie) så stiller jeg med kamera :)

9061425[/snapback]

Nydelig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drar dessverre langt unna neste torsdag så hvis jeg skal organisere dette her så blir det førstkommende onsdag.

 

Foreløpig teststed er:

 

Youngstorget kl. 12. Onsdag. Vi kan sikkert låne litt plass på parkeringsplassen til carpark ved fontenen.

 

Da er vi bare avhengig av to ting:

 

1. Cash til kjøp av minst 1 hodetelefon.

2. Rask leveranse av en slik

 

Får vi det til kan hw få førstepri til bilder og repotasjeartikkel. Dette blir helt sikkert en av de bedre agurksakene denne sommeren :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som skal bevises med det her? Det var bare en konkurranse.. Jeg svarte sjøl at de ikke ville tåle det, men jeg er ikke sikker på at jeg hadde vunnet om jeg svarte "ja".

 

Ta heller å få folk til å spleise på et par Beyers, og lodd de ut til en av de som var med å spleise. Over 10 personer så er jeg med :)

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som skal bevises med det her? Det var bare en konkurranse.. Jeg svarte sjøl at de ikke ville tåle det, men jeg er ikke sikker på at jeg hadde vunnet om jeg svarte "ja".

 

Ta heller å få folk til å spleise på et par Beyers, og lodd de ut til en av de som var med å spleise. Over 10 personer så er jeg med :)

9061516[/snapback]

 

Kanskje Beyerdynamic sponser et sett på de som stiller opp som vitner eller sponser selve testen ? Vi får høre med dem :)

 

Foreløpig liste:

 

1. spartan: 50,-

2. clvn: 50,-

3. edge: 50,-

4. frohmage: 50,- (avhengig av antall)

5. MiSP: 50,-

 

Totalt 250,-

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

I'm in, 50,- fra meg. En minstelapp for å se settet mitt knuse (eller kanskje ikke knuse?) er egentlig ikke så mye. :wee: Men jeg er kun med dersom jeg får se en godt filmet video av hendelsen. Bruk gjerne flere kameraer, slik at noen som er god på redigering har noe å ta fatt i.

 

Hadde vært rått om vi fikk fatt i et høyhastighetskamera. Har noen her bekjentskaper som kan skaffe slikt utstyr gratis for hendelsen?

 

Hvem var det som lagde videoen om Hardware-nettverkets historie? Der har vi en som kan redigere. Jeg forventer i så fall et ordentlig opplegg med forhistorie, "seriøse" intervjuer, og alt som hører med til en slik begivenhet som dette.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Beyer-importøren lagde denne filmen (litt dårlig kvalitet):

http://www.zippyvideos.com/5302088616512356/beyertest1/

 

DT770'en fungerte visst helt fint etterpå. De har den hengende til utstilling der, og demonstrerer dette for forhandlere.

De har visst kjørt over samme DT770 mange ganger, og den spiller like godt.

 

Jeg er forsåvidt enig at en DT770 neppe hadde sett like bra ut hvis man ikke hadde gjort det på den måten, noe hadde nok blitt knekt, men jeg er rimelig sikker på at lyden hadde vært i orden. De klokkene er lagd av en utrolig solid plast. Dessuten lager Beyer reservedeler. :-)

Lenke til kommentar
Beyer-importøren lagde denne filmen (litt dårlig kvalitet):

http://www.zippyvideos.com/5302088616512356/beyertest1/

 

DT770'en fungerte visst helt fint etterpå. De har den hengende til utstilling der, og demonstrerer dette for forhandlere.

De har visst kjørt over samme DT770 mange ganger, og den spiller like godt.

 

Jeg er forsåvidt enig at en DT770 neppe hadde sett like bra ut hvis man ikke hadde gjort det på den måten, noe hadde nok blitt knekt, men jeg er rimelig sikker på at lyden hadde vært i orden. De klokkene er lagd av en utrolig solid plast. Dessuten lager Beyer reservedeler. :-)

9061710[/snapback]

 

Ser ut som bøylen er så fleksibel at man kan kjøre veldig sakte over et element mens det vender ned. Jeg tenkte testen vår kan foretas i minst 30 km/t med minst to turer over hodehøytalerne i forskjellige posisjoner.

 

Spør om de overlever det. I så fall må hw ta en ny konkurranse ;)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at de som eier en slik hodesett kjører over det med bil og klager over at det faktisk ble ødelagt med henvisning til spørsmål nr. 2 i denne konkurransen.

9061846[/snapback]

Hvorfor skal forhandler legge vekt på et spørsmål i en konkurranse på et nettsted når noen klager over et produkt? Hvordan skal påvirke ansvarsforhold og mislighold? Det er greit med litt perspektiv av og til... :roll:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at de som eier en slik hodesett kjører over det med bil og klager over at det faktisk ble ødelagt med henvisning til spørsmål nr. 2 i denne konkurransen.

9061846[/snapback]

God idé! Så kan du kanskje saksøke dem for 640 millioner for...tja, ett eller annet. Sånn som de gjør i USA. :roll:

 

Selv om hodetelefon kan overleve å bli overkjørt av en bil, betyr det ikke at folk burde gjøre det.

Man KAN faktisk overleve å hoppe ut av et fly uten fallskjerm, hvis omstendighetene er rimelig heldige.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at de som eier en slik hodesett kjører over det med bil og klager over at det faktisk ble ødelagt med henvisning til spørsmål nr. 2 i denne konkurransen.

9061846[/snapback]

God idé! Så kan du kanskje saksøke dem for 640 millioner for...tja, ett eller annet. Sånn som de gjør i USA. :roll:

 

Selv om hodetelefon kan overleve å bli overkjørt av en bil, betyr det ikke at folk burde gjøre det.

Man KAN faktisk overleve å hoppe ut av et fly uten fallskjerm, hvis omstendighetene er rimelig heldige.

9061902[/snapback]

 

Spørsmålet var om de "tåler" å bli overkjørt og da regner jeg med at de faktisk skal være uskadet. Dersom de blir skadet, men fortsatt virker så vil jeg si at de ikke tålte å bli overkjørt.

Lenke til kommentar

Ha, jeg eier et par DT700 pro selv, og kjenner lilletåe prikker hardt og iherdig når jeg forsøker å påstå at de ville overlevd å bli kjørt over av en bil - det betyr at lilletåa mi er uenig.

Og lilletåa mi har alltid rett.

 

Sånn i etterpåklokskapens lys så kan man vel si at - seff, lurespørsmål fra mongolia, menneh, rett skal være rett!

 

Om det er slik at pengene blir ført tilbake om det ikke blir samlet inn nok til et headset, så count me in for 50,- nok!

 

Dumme hw.no :)

Endret av floolf
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at de som eier en slik hodesett kjører over det med bil og klager over at det faktisk ble ødelagt med henvisning til spørsmål nr. 2 i denne konkurransen.

9061846[/snapback]

God idé! Så kan du kanskje saksøke dem for 640 millioner for...tja, ett eller annet. Sånn som de gjør i USA. :roll:

 

Selv om hodetelefon kan overleve å bli overkjørt av en bil, betyr det ikke at folk burde gjøre det.

Man KAN faktisk overleve å hoppe ut av et fly uten fallskjerm, hvis omstendighetene er rimelig heldige.

9061902[/snapback]

 

Spørsmålet var om de "tåler" å bli overkjørt og da regner jeg med at de faktisk skal være uskadet. Dersom de blir skadet, men fortsatt virker så vil jeg si at de ikke tålte å bli overkjørt.

9061918[/snapback]

Ok, så hvis du knekker en arm hvis noen kjører over deg, men du greier å lage lyd etterpå og ellers ha det greit, så tåler du ikke å bli overkjørt?

 

HW.no kunne sikkert formulert spørsmålet litt bedre, men ærlig talt...var det ikke rimelig innlysende hva de ville fram til?

Lenke til kommentar

For testen foreslår jeg følgende kriterier:

 

Etter to overkjøringer i 30 km/t skal hodetelefonene være i følgende stand:

 

- Perfekt lyd, ingen forvrengninger eller lignende

- Bøylene skal være i samme posisjon/vinkel

- De myke delene rundt hode skal ha samme form, dvs. ikke kjennes trykket/bulkete/klemt

- Festene skal være like faste

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
@JensL

 

Om en banan blir overkjørt, så kan man sikkert skrape den opp fra bakken etterpå og si at - Jøss, det smaker enda banan! Men, vil det si at bananen tåler å bli overkjørt?

9062421[/snapback]

Tja, hvorfor ikke. De fleste egenskapene er jo i behold. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...