Gå til innhold

[løst] selger hw.no e-postadresser til spam?

Anbefalte innlegg

Hei,

i det siste så har jeg blitt spammet ned (2-3 spam-meldinger pr dag) på den e-post adressa som jeg brukte da jeg registrerte meg på hw.no. Hvordan har det skjedd? Den e-postadressa har aldri vært brukt til annet enn å registrere meg på hw.no.

Adressa er: hw.no@<mitt-domene>

Det er ikke mulig at noen har funnet adressen ved prøve-og-feilemetoden, da all mail til mitt domene havner i innboksen min, selv om adressen ikke fins. Jeg har ikke opplevd spam til mitt domene hvor de "gjetter" på mulige adresser, og sitter da igjen med at eneste mulighet er at adressa mi har kommet fra hw.no sine servere. Mitt store spørsmål er: Hvordan har spammere fått tak i hw.no mailadressa mi?

(Er dette relatert til den gangen hw.no forumet ble hacket pga en bug?)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre det helt klart først som sist: Nei, vi selger ikke epostadressene til noen. :)

Jeg har en viss idé om hvordan dette kan ha skjedd, og det er via bruktmarkedet. Om du legger ut en annonse i bruktmarkedet, vil epostadressen din være synlig i klartekst i annonsen. Dette er mildt sagt uheldig, og noe som burde vært fikset for lenge siden. Jeg sjekket opp profilen din, og du hadde benyttet bruktmarkedet ved et tilfelle, så jeg tror dette kan ha vært hullet. Jeg har derfor erstattet visningen av epostadressen i bruktmarkedet med et automatisk generert bilde.

Beklager ulempene dette må ha medført, dette vil naturligvis bli fikset på en bedre måte i neste versjon av bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...