moestue Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har fått over 2 stk uoriginale batterier fra Hong Kong. Kostet 60 kr stk, og de ser helt like ut som det originale. Eneste forskjellen er at de uoriginale batteriene har 1750mAh, mot 1620 på Pentax batteriet. Hvordan er det med garanti og reklamasjon på kamerahuset ved bruk av slike batterier fra østen? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 om skaden er forårsaket av batteriene, så vil de nok kunne nekte å fikse feilen gratis...hvis feilen er forårsaket av produksjonsfeil, så skal det vel ikke ha noe å si... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Har fått over 2 stk uoriginale batterier fra Hong Kong. Kostet 60 kr stk, og de ser helt like ut som det originale. Eneste forskjellen er at de uoriginale batteriene har 1750mAh, mot 1620 på Pentax batteriet. Hvordan er det med garanti og reklamasjon på kamerahuset ved bruk av slike batterier fra østen? 9059297[/snapback] Om noe skjer pga at du har uorginale batterier i kamera, så fikser ikke Pentax det uten kostnad. EDIT: Litt for sein... Endret 12. juli 2007 av jhdjupvik Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Det er dog ikke noen grunn til å tro at et batteri med bedre levetid (milliampere per time) skal skade batterien. Det er spenningen (volt) som kan ødelegge et kamera. Strømmen vil bare gi deg forskjellig skudd pr. lading. Mitt neste batteri til min Canon blir nok et 1600 mAh, slik at jeg får enda lenger tid mellom hver lading. De som er gamle nok til å huske mobiltelefoner som Motorola Microtac husker sikkert at man kjøpte batterier med høy mAh for å få lengre standby/taletid på telefonen. Longlife-batterier ble det kalt. Endret 12. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
moestue Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Da tar jeg sjansen på å prøve dem Jeg er sikker på at de er produsert på samme fabrikk som Pentax batteriene fordi de er så like hverandre Lenke til kommentar
LuckyLux Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Da tar jeg sjansen på å prøve dem Jeg er sikker på at de er produsert på samme fabrikk som Pentax batteriene fordi de er så like hverandre 9059879[/snapback] Batteriet til Pentax K10D og Konica/Minolta produseres av Panasonic, Altitec.no selger disse for 339,-stk altså halv pris av Pentax "original"batteriet. det står litt om div ifht batterier /garanti på siden. Uansett slår de jo ikke din "importpris" fra en antatt "4-partskopi" i fra kina .Ser på Ebay at disse selges fra mange ulike underlevrandører.Vurderer selv å kjøpe et for å teste ut (måle) spenning og ampèrstyrke+ levetid. Holder de hva de lover er det jo bare å bestille en kasse L Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Uansett slår de jo ikke din "importpris" fra en antatt "4-partskopi" i fra kina .Ser på Ebay at disse selges fra mange ulike underlevrandører.Vurderer selv å kjøpe et for å teste ut (måle) spenning og ampèrstyrke+ levetid. Holder de hva de lover er det jo bare å bestille en kasse 9060118[/snapback] Nå er det denny type batterier som kan eksplodere (mangler beskyttelse mot overopphetning m.m.). Lenke til kommentar
LuckyLux Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nå er det denny type batterier som kan eksplodere (mangler beskyttelse mot overopphetning m.m.). 9060177[/snapback] ...hm da er det kanskje batteriene fra Altitec.no som gjelder; norsk firma, gir garanti og dekker også kostnad v evnt rep av kamera hvis servicepart(Pentax norge) kan vise til at batteriet er skyld i feilen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Eksploderende batterier er heldigvis sjeldne. Husker noen mobilbatterier fra Clas som eksploderte, og ble trukket tilbake øyeblikkelig. Her på forumet har mange skrevet om sine uoriginale batterier, men ingen har skrevet et ord om eksploderende canoner. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Nå er det denny type batterier som kan eksplodere (mangler beskyttelse mot overopphetning m.m.). 9060177[/snapback] ...hm da er det kanskje batteriene fra Altitec.no som gjelder; norsk firma, gir garanti og dekker også kostnad v evnt rep av kamera hvis servicepart(Pentax norge) kan vise til at batteriet er skyld i feilen. 9060312[/snapback] Akkurat om de faktisk gjør dette, eller om det bare er en reklame floskel, gjenstår vel å se. Det som er sikkert er at sjansen er minimal. En helt annen ting er om levetiden på disse pirat batteriene er like bra. Hvis de holder 1/4 av levetiden til et originalt hjelper det ikke stort at de har 1/2 pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå