morra Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei, jeg er hos ei venninne nå og prøver å fikse det trådløse nettverket på laptopen hennes. Det står i XP at det er tilkoblet og med full signalstyrke, men det går ikke å komme på nettet. Nettverket er sikret med WPA-kryptering om det skulle ha noe å si... MSNs feilsøkingsverktøy sa at det var noe galt med "Standard gateway", men jeg vet ikke... Tusen takk for alle raske svar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 kommer andre pa nett? Virker det hvis du kobler i kabelen? (no pun intended) Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Andre kommer på nett ja, både en stasjonær med kabel og en laptop med trådløst Hvilken kabel mener du? Den til det trådløse nettverkskortet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har du benyttet riktig WPA-nøkkel? Er nettet også sikret med MAC-filtrering? Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 WPA-nøkkelen lå inne på PCen og har funket før.. Vet ikke om det er gjort noen endringer i routeren som gjør at den ikke lenger gjelder.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme inn på routeren for å sjekke om MAC-filtreringen er på... Det er en Belkin Wireless G Router... Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Sjekk TCP/IP instillinger. Sjekk at det står "Motta automatisk" på IP-adresse og DNS. Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Det står på "Motta automatisk", ja Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Nå fikk jeg vite at det er kun en PC som funker på nett her og den er koblet til med kabel... Det vil si det er noe galt med det trådløse nettverket, kanskje mest sannsynlig den trådløse routeren.. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 run - " cmd " - " Ipconfig /release " - " Ipconfig /flushdns " - " Ipconfig /renew " Ogsaa kan du kjore en tracert Run - "cmd" - "tracert www.vg.no" Hvis den stopper paa de to forste " hoppene " ut av nettverket, saa er det nettverket ditt. Du kan se 1 Hopp er fra deg til brannmuren din 2 Hopp er til ruteren 3 Hopp er ut i verden Var noe slikt tror jeg. Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg får svaret: "Kan ikke løse navn på målsystemet www.vg.no" Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Da er det ruteren og det traadlose nettverket. Sjekk at du har konfigurert det traadlose nettverket med nettverkskortet ditt. Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Tusen takk for all hjelp Feilen var at WPA-koden som ble brukt (og den eneste de husket på) var kun for gjester... Ved bruk av denne var tilgangen til lokalt nettverk blokkert og av en eller annen grunn kom man ikke på internett da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå