Prusk Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Regner med du legger ut endelig svar her. Jeg synes uansett det er for dårlig at man gå via forbrukerrådet for å få hva man har krav på. Det later til å være svært variabel service på garanti/reklamasjonssaker hos Netshop den siste tiden. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 OK, da har jeg fått svar og forbrukerrådet har tatt stilling til saken, jeg tenkte å legge ut brevene i sin helhet med navn o.l. sensurert, men er det noen som vet om dette er lov? vær vennlig å ikke svar dersom du ikke er 100% sikker, vil ikke ha ett helvete fordi noen sier feil... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 OK, da har jeg fått svar og forbrukerrådet har tatt stilling til saken, jeg tenkte å legge ut brevene i sin helhet med navn o.l. sensurert, men er det noen som vet om dette er lov? vær vennlig å ikke svar dersom du ikke er 100% sikker, vil ikke ha ett helvete fordi noen sier feil... 9234101[/snapback] Så lenge du sensurerer bort personnavn er det ikke noen problemer med å legge det ut. Saksbehandlingen hos Forbrukerrådet er offentlig. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Se vedlegg for svar. Det ene er svaret fra forbrukerrådet mens den andre er første svaret fra netshop. svaret fra forbrukerrådet er på to sider. Les netshop sitt brev først, da det fra forbrukerrådet er svar på netshop sitt brev. Jeg vil forresten takke alle som bidrar og som hjelper her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Lyd og nettverkskort? I første posten skriver du: jeg søkte retur på en barebone hos netshop Eller har jeg bommet på noe? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Her trur jeg ikke trådstarter har fortalt oss nok detaljer. Uansett skal det bli fint å lese Netshops svar på dette. Med den behandlingen de har overfor kunder for tiden så får de nok mange slike brev å besvare etterhvert. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Der er det inegrerte lan og lydkort... er det noe dere lurer på som dere føler dere ikke har fått vite så spør, jeg svarer på det meste(som er relevant:P) musa Lenke til kommentar
riroil Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ok, for i brevet så henvises det til at dette er satt inn av bruker. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Det er en misforståelse fra enten netshop`s side eller forbrukerrådet. Det er integrerte moduler. og det er ikke bestillt hverken lan eller lydkort på den orderen... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er veldig viktig at du påpeker dette ovenfor Netshop og forbrukerrådet. At det er hovedkortet som er gåent, ikke et lydkort/nettverkskort. Ørjan... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det Netshop skriver er jo at man skal forvente at integrert lydkort og lan skal vare i mindre enn 2 år. Ellers var forbrukerrådet sitt svar greit nok i forhold til Netshop sitt. På grunn av mange rare saker rundt Netshop, angrer jeg litt på at jeg kjøpte Laptop hos dem for ca. 1 år siden. Det virker nesten som man bør sende CC til forbrukerrådet når man sender første mailen til dem.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det Netshop skriver er jo at man skal forvente at integrert lydkort og lan skal vare i mindre enn 2 år. Ellers var forbrukerrådet sitt svar greit nok i forhold til Netshop sitt. På grunn av mange rare saker rundt Netshop, angrer jeg litt på at jeg kjøpte Laptop hos dem for ca. 1 år siden. Det virker nesten som man bør sende CC til forbrukerrådet når man sender første mailen til dem.. 9239125[/snapback] La oss heller håpe at man lærer av situasjonen, og at alle som leser disse trådene, inkl bedriftene forstår hvor sluttbrukerne deres står Jeg tror også at noe kritikk er sunt for bedrifter for å vokse på erfaringer og kunnskap. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 La oss heller håpe at man lærer av situasjonen, og at alle som leser disse trådene, inkl bedriftene forstår hvor sluttbrukerne deres står Kloke ord, dette er veien å gå Forhåpentligvis alle parter lærer hvordan markeder bør fungere. Å krangle til bitter end koster også penger og tid, massevis til slutt... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 general musa: Du burde høre med Netshop om å ta inn barebone pcen til sjekk, for å finne årsaken til feilen. Akkurat slik forbrukerrådet anbefaler. Jeg regner med at de ikke har kompetente personell til å feilsøke på PCB-er på en skikkelig måte. Dermed har de et forklaringsproblem til hvilke komponenter som er faktisk "slitt ut", noe dem så bastant mener. Hvis en skikkelig gjennomgang av PCB-en viser designfeil, kortsluttning eller lekkasjer i kondensatorer er det helt klart en feil fra produsententen og produktet burde vare mye lenger. For meg klinger slitasje "bad design", bare se under. Kan jo legge til at har følgende gammelt utstyr i drift: PIII 500Mhz (slot1) med ABIT-BE6-II hovedkort + 768MB minne (siste BIOS er fra 2001!). Denne bruker et 9c509 (ISA!) nettverkskort (http://www.pluto.ai.kyutech.ac.jp/plt/matumoto/bench/oldpc/ep.jpg) + et gammelt lydkort uten navn som heldigvis XP'n har driveren inne for, Soundblaster 128 eller noe i den duren Når man skal snakke slitasje så har dette 9c509 kortet blitt brukt 3-4 år i en VGS skole deretter har den stått i PIII 500 maskina siden dess. Jeg fikk dette kortet når jeg var sommerhjelp på skolen i 2000. Klarte desverre ikke å finne noe produksjonsdato for den, men it's ooold En siste ting: Netshop burde lære av Komplett og oppgi garantitiden på produktene de selger. Sammenligner man hkkort fra ABIT & Gigabyte hos komplett (i 1600 kr klassen), så gir ABIT 24 mnd mens Gigabyte gir 60. Hvis garantitiden og reklamasjonstiden skal henge sammen burde dem jaggu opplyse reklamasjonstid sammen med garantitid! Regner med at du er litt trøtt av denne saken, men en slik sak burde jo prøves for andre forbrukere senere. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 general musa:Du burde høre med Netshop om å ta inn barebone pcen til sjekk, for å finne årsaken til feilen. Akkurat slik forbrukerrådet anbefaler. 9239200[/snapback] Det ville jeg være svært skeptisk til i en slik tvistesak. Det innebærer jo å gi fra seg kontrollen til motparten i saken. Det er opplagt at en nøytral tredjepart er den eneste som er kvalifisert til å avgi en nøytral vurdering her. CD Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det ville jeg være svært skeptisk til i en slik tvistesak. Det innebærer jo å gi fra seg kontrollen til motparten i saken. Det er opplagt at en nøytral tredjepart er den eneste som er kvalifisert til å avgi en nøytral vurdering her. 9239304[/snapback] Det kan jeg være enig i. Men slik jeg har forstått det, så har Netshop aldri sett "problembarnet". Dermed kunne det vært kjekt å vite hva konkret dem mener er feil. Nekter å tro at Netshop kommer til å sabotere en slik test, så mye seriøsitet har de i mine øyne. Et kjapt søk gir noen aktuelle kandidater: http://www.ve-as.no http://www.mikrokrets.no http://www.visitech.no Hvis det er andre (kanskje større?) aktører som utfører feilsøking på PCB, legg dem til posten. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 La oss heller håpe at man lærer av situasjonen, og at alle som leser disse trådene, inkl bedriftene forstår hvor sluttbrukerne deres står Kloke ord, dette er veien å gå Forhåpentligvis alle parter lærer hvordan markeder bør fungere. Å krangle til bitter end koster også penger og tid, massevis til slutt... 9239167[/snapback] Jeg vil egentlig tro at alle disse trådene og sakene koster mer enn det ville ha kostet å ordne problemene, men det er min tanke Nå er det 3 tråder om disse policyene, og jeg våger å håpe at de bedriftene som leser dette innser at de ikke kommer langt med å fortsette med dem Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Det netshop sier i det brevet er jo at alle løse data komponenter(med 1 års garanti) som di ikke har satt sammen til en hel maskin kun har 2 års reklamasjon. Husk dette når du kjøper et skjermkort/HDD fra netshop. Feilen di gjør er å basere reklamasjons varigheten på hvilken garanti produsenten gir,noe som er helt urelevant når det gjelder reklamasjon. Nei styr unna butikker som med overlegg ikke følger forbruker rettigheter. Endret 9. august 2007 av taz Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Svaret er ikke så enkelt som en del her skal ha det til. Dersom det er hovedkortet som har røket, så ja, da har du 5 års reklamasjonsrett. Ingen tvil om den saken. Men det er ikke automatisk 5 års reklamasjonsrett på alle komponenter i en selvbygd PC, slik som du har på en ferdigbygd fra f.eks. Acer eller Fujitsu-Siemens. Reklamasjonsretten på selvbygde PCer vil variere litt ut fra hvilke komponenter og hvilken kvalitet du har valgt. Dersom du f.eks. har satt inne en no-brand PSU til 199 kroner kan du ikke komme å forlange 5 års reklamasjonsrett. Veel, på PSU har du selvsagt 5 år reklamasjonsrett, men du kan nok glemme reklamasjon på hovedkortet når serviceteknikker kan påvise feil spenninger fra den kjipe PSUen. men det var kanskje dette du mente? Og for de som kjefter sånn på Netshop. Alle webshopper og andre butikker prøver seg på den her i blandt. Det er kun på produkter der de kan dytte kostnaden over på produsent/importør de er veldig snille med å hevde 5 års reklamasjonsrett på alt. 9060254[/snapback] Amen. De vrir og okker seg alle sammen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Veel, på PSU har du selvsagt 5 år reklamasjonsrett, men du kan nok glemme reklamasjon på hovedkortet når serviceteknikker kan påvise feil spenninger fra den kjipe PSUen. men det var kanskje dette du mente? 9240096[/snapback] Du vil nok slite med å få gjennomslag på 5 år for en no-brand PSU til 199 kroner Og selvfølgelig, om du selv gjør feil eller velger deler som ikke kan brukes sammen, så får du ikke reklamasjon på det heller. Dersom feil på PSU dreper hovedkortet, er det en følgeskade og skal dekkes av den som har ansvaret for reklamasjon på PSU'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå