Gå til innhold

Kjøp av ny PC

Anbefalte innlegg

Hei, PCen min gikk da det lynte, så blir å kjøpe meg ny.

Vet ikke helt enda hva jeg har i bruke, siden jeg ikke vet hva jeg får fra forsikringsselskapet. Men kan tenke meg å bruke ca 10 000 + -.

Det jeg trenger er nytt hovedkort, skjermkort, prosessor og minne.

Her lurer jeg også på hva som lønner seg mest å kjøpe. AMD eller INTEL? Ser at prisene på AMD har gått veldig mye ned, og da får man vel en del for penga?

På hovedkort delen er jeg veldig usikker. Har personlig likt ASUS sine hovedkort. Men er mye å velge i både på AMD og INTEL. Har planer om å overklokke siden jeg også har vannkjøling.

Har tenkt å begynne med 2 GB minne, her er jeg også usikker på hva jeg burde velge.

Av skjermkort vil jeg ha noe med direktX 10, har sett på 8800GTS da GTX og ULTRA blir noe dyrt. Men her også er det så mange versoner. Liker selv XFX sine skjermkort, pga utsende og av ytelse og kvalitet. Men er åpen for andre forslag :)

Siste ting er da også hvor stor strømforsyning jeg trenger. Har sett på mist600W, blir det nok?

Mvh

Jonas :)

Endret av jonas_blomster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha ny PC, og brukte lynet som en god forklaring for at du trenger en ny en for foreldrene dine? Eller er du interessert i a fa den gamle til a funke igjen ogsa, om ikke for _etter_ du har kjopt ny da :p

Det kan vaere det bare er 1 del av PCen som er "gone". Mest sannsynlig HK eller PSU.

Jeg vil anbefale Intel, siden de stotter DDR3 som tar seg mer og mer opp.

http://www.hardware.no/tester/minne_ram/hu...2_vs_ddr3/40611

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...