Gå til innhold

1 GB DDR PC3200 vil bare være 512MB


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert en Geil 1 GB PC3200 400 CL3 i mitt Asus 8KN hovedkort. Den fungerer, men setup finner den som 512 GB. Den går automatisk i CL 2,5.

 

Jeg har forsøkt å manuelt sette den til CL 3 og restarte. Men den er og forblir bare 512MB. Hovedkortet oppgir dessuten memclockvalue til bare 200 mhz på auto.

 

Både embalasjen og brikken er merket med 1 GB. Har sendt en forespørsel til PS-data og venter på svar.

 

Noen her som har erfart at Geil brikker eller andre minnebrikker oppfører seg slik med halv størrelse? Har også forsøkt å sette den sammen med to Twinmosbrikker på 512mb cl 2.5. Da fungerer alle brikkene helt greit med 1.5 mb. Men det skulle vært 2 GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelte hovedkort har bare støtte for 512 brikker. Sjekk manualen din om dette er tilfellet med dit hovedkort.

 

Forøvrigt. Memclockvalue på 200 er korrekt . Dtte blir 400 (2x200).

9059288[/snapback]

 

Takk for respons. Jeg har sjekket manualen for Asus K8N hovedkort. Den støtter 3 x 184-pin DDR DIMM opp til 3 GB. Den tar 64, 128, 256, 512 og 1 GB DDR DIMMs.

 

Det er forøvrig ett N-force3 250 brikkesett og en AMD 64 prosessor.

 

Minneporten er vel neppe ødelagt. Denne brikka fungerer i alle tre slottene slik som mine Twinmosbrikker også funker. Hvordan resetter jeg cmos? Via setup eller fysisk på hovedkortet? (tar ut batteriet?)

Lenke til kommentar
Denne brikka fungerer i alle tre slottene slik som mine Twinmosbrikker også funker. Hvordan resetter jeg cmos? Via setup eller fysisk på hovedkortet? (tar ut batteriet?)

9059350[/snapback]

Du kan sjekke kompatiblitetslisten hos produsenten.

CMOS resettes via jumper på hovedkortet (les manualen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...