Lineplx Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ja jeg har nå fikk jeg telefon av den bedriften jeg hadde kontrakt med som lærling utover høsten og de sa at jeg gikk på feil linje så nå er jeg litt desperat, er det noen som vet om noen elektrikker lærlingplasser i buskerud som de vet er ledig.. jeg driver alerede å ringer rundt, så er ikke vits å foreslå det;) takker for alle svar=) mvh lineplx Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du har kontrakt med de, men du går feil linje? Det ga lite mening. Har du kontrakt, har du lærlingeplass. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du har kontrakt med de, men du går feil linje?Det ga lite mening. Har du kontrakt, har du lærlingeplass. 9059514[/snapback] Den kontrakten gjelder nok ikke hvis bedriften ikke er godkjent for det faget. Hvordan skulle han da greie å ta fagprøven f.eks? Hvis bedriften, her ikke har sjekket nøye nok opp om de er godkjent lærebedrift for det aktuelle faget, burde de da ivvertfall ha hjulpet deg med å komme i kontakt med et annet firma... Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 v-by har da rett ... har alerede vært i kontakt med Elfob ingen hjelp å få, Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Den kontrakten gjelder nok ikke hvis bedriften ikke er godkjent for det faget.Hvordan skulle han da greie å ta fagprøven f.eks? Hvis bedriften, her ikke har sjekket nøye nok opp om de er godkjent lærebedrift for det aktuelle faget, burde de da ivvertfall ha hjulpet deg med å komme i kontakt med et annet firma... 9060313[/snapback] Hadde ikke bedriften godkjenning ifaget, finnes det heller ingen lærekontrakt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har ikke skolen din elns et slikt møte rundt skolestarttider, der man prøver å finne en ordning for folk som ikke har fått lærlingeplass? Prøv å få kontakt med skolen, eller en rådgiver, så kanskje de kan hjelpe deg med dette. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 har prøvd alle sier bare ring videre =/ Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Ja jeg har nå fikk jeg telefon av den bedriften jeg hadde kontrakt med som lærling utover høsten og de sa at jeg gikk på feil linje så nå er jeg litt desperat, er det noen som vet om noen elektrikker lærlingplasser i buskerud som de vet er ledig.. jeg driver alerede å ringer rundt, så er ikke vits å foreslå det;) takker for alle svar=) mvh lineplx 9058683[/snapback] Erm, det du skriver her har jeg vanskelig for å skjønne ? 1. Hvordan har du fått læreplass i feil fag ? (slik jeg forstod) 2. Hvordan kan du ha søkt på feil læreplass ? 3. Hvordan kan du ikke ha skjønt at du hadde søkt på feil læreplass (etter intervjue osv) 4. Gir de deg kontrakt så har de ett ansvar for å gi deg en fullstending opplæring Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Erm, det du skriver her har jeg vanskelig for å skjønne ? 1. Hvordan har du fått læreplass i feil fag ? (slik jeg forstod) 2. Hvordan kan du ha søkt på feil læreplass ? 3. Hvordan kan du ikke ha skjønt at du hadde søkt på feil læreplass (etter intervjue osv) 4. Gir de deg kontrakt så har de ett ansvar for å gi deg en fullstending opplæring 9121103[/snapback] Slik funker det jeg var der å spørte om de hadde læling plass , det hadde de å etter de hadde sett på karakterene etc sa de ja , Men nå ikke for lenge siden sa de at jeg ikke kunne få fordi den linja jeg trengte hadde blitt ned lakt ( må gå en dag i uka på skolen under lære tiden) og hvis jeg ikke går på den kan jeg ikke ta fag prøva. Har vk1 elektofag utdannelse trengte tydligvis vk1 et eller annet husker ikke trur det var ikt .. Endret 22. juli 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Skal du bli elektriker så trenger du VK1 Elektro for å kunne gå i lære som elektriker. At du trenger noe VK. IKT er bare tull, det eneste du er trenger av IKT er det lille du har på grunnkurs. Derimot, vist det var noe annet enn elektriker du skulle jobbe som, så trenger du kanskje denne utdannelsen. Når du går i lære som elektriker så må du gå på skole, tror det er en dag i uken eller en dag i månden (usikker). Dette skjer på opplæringskontoret for elektro, og har ingenting med skolen å gjøre, og nei, de legger ikke ned opplæringskontoret. Jeg skal gå elektro lærling nå etterhvert, og jeg har tatt Automatikk. Jeg har ikke noe form for utdanning utenom GK Elektro, VK1 Automatikk, VK2 Automasjon. Det firmaet du har fått kontrakt med virker useriøst, de er pliktige til å gi deg opplæring. En annen ting er at skolen din er pliktig til å si ifra om linjer skal legges ned i nærmeste fremtid og det vil forstyrre utdannelsen din, før du starter skolegangen. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) er ikke elektrikker jeg ville bli ... det er tele\data ,,, Ja men det må jo fortsatt være en klasse som skal lære deg det og den er nedlagt Endret 22. juli 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Skal du gå telekommunikasjon så må du ha elektronikk utdannelse ? Du har jo eventuelt gått feil linje i forhold til hva du vil bli da ? Eller er jeg helt på villspor ? Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) jeg viste igrunn ikke hva jeg ville bli , jeg da jeg søkte på gk elektrofag var fordig kameraten min gjorde det , og når jeg skulle søke vk1 tenkte jeg vel egentlig ikke på hva jeg ville bli da heller=p Men hadde lyst til å drive med tele\data etter jeg var ferdig med vk1, men det gikk ikke=P så nå driver jeg å leter etter læling plass som elektrikker;) Endret 22. juli 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jaok, du har altså søkt læreplass som noe du ikke har utdannelse til rett og slett. Men jeg tror rett og slett at du skal forsette å ringe rundt, det er krimminel mangel på elektriker (fagmenn generelt), så tror ikke du burde ha for store problemer med å finne deg en ok læreplass Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 yepp hadde det, men driver å ringer som bare det. enig med deg at det er noen elektrikker firmaer rundt omkring=P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå