Tiresias Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har installert RedHat 7.1 og satt det opp med textbasert oppstart. Tastaturet fungerer på norsk. Men når jeg starter X, så blir tastaturet plutselig engelsk eller noe. Tror også det er noe problemer med fonter, fordi netscape vil ikke kjøre. Noen som vet hvordan jeg skal fikse slik at X starter med norsk tastatur? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 ingen? Hei, følgende kommando skal nok gjøre susen for deg : # setxkbmap no Håper du får det til, og lykke til Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Åja - red hat har sine egne måter å konfigurere X på. Samt Mandrake - resten av distroene benytter seg av et felles system. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Åja - red hat har sine egne måter å konfigurere X på.Samt Mandrake - resten av distroene benytter seg av et felles system. Ja Det er utrolig irriterendes det greiene der. For meg er det Slack & BSD som tilfredstiller mine krav som et godt OS. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Slackware funker fint som server og workstation. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Trodde slack var vanskelig å oppdatere, og dermed mista egenskapen ved å være en god server-distro som f eks kjører apache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå