Gjest medlem-122769 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe meg bærbar PC til høsten.Den skal brukes til spilling, litt skolearbeid, og å se film.Kriteriene må være en god prosessor, 17" skjerm, og et ganske bra grafikkort.Kom over HP dv9377sc fra Deal.noHer er specs'a :- Ekte Windows Vista™ Home Premium- Intel® Centrino® Duo Mobile-teknologi- Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600- 2048 MB (2 x 1024 MB)- 240 GB (2 x 120 GB) SATA-harddisk 5400 rpm- 17" WXGA+ High Definition BrightView Widescreen- NVIDIA® GeForce™ Go 7600 med 512 MB dedikert skjermminne- IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt- Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag- Bluetooth® trådløst nettverk- Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g integrert trådløst LAN- HP mobil fjernkontroll- Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort- HP Pavilion webkamera med integrert mikrofonPris : 11.059,- krHer er linken : http://www.deal.no/produkt.cfm?id=107725Jeg lurer på om prosessoren er god, og om det er et, som nevnt tidligere, ganske bra grafikkort.Hvis du vet noe om dette, hadde jeg blitt glad for svar! Endret 28. desember 2013 av medlem-122769 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) - Ekte virker som et bra tilbud.no Endret 12. juli 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) - Ektevirker som et bra tilbud.no9058744[/snapback] Takk for svaret , men vet noen om det er et godt grafikkort og god prosessor? Endret 28. desember 2013 av medlem-122769 Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) - Ektevirker som et bra tilbud.no9058744[/snapback] Takk for svaret , men vet noen om det er et godt grafikkort og god prosessor?9058784[/snapback] Prosessoren er noe av det beste du får tak i ( Intel Core 2 duo) men så spørs det hvor mye gHZ det er (Hvor kjapp). Og grafikkortet er digg for en bærbar pc, men du kan få et mye bedre for den prisen f.eks: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...14%3bc%3a100561Grafikkortet på dataen over støtter direct X 10 som blir det nye innenfor grafikk. Prosessoren er digg, 2 gb ram er bra og skjermen er digg. Den dataen er så billig for hva du får for den at du ikke skulle tro det. Gå heller for den. Endret 28. desember 2013 av Zeph Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Skal du flytte den mye rundt siden du vil ha bærbar? Spør du meg får man langt mer for pengene om man kjøper stasjonær pc,samtidig som de er langt mer stabile. Har hatt 3 bærbare pcer nå og ingen har vart lenger enn 1 år,så nå når jeg snart får tilbake 9000 for den siste skal jeg love deg det blir stasjonær i stedet. Som allerede sagt er Intel Core 2 Duo gode prosessorer,men den du ser på er ikke en av de kjappeste for å si det sånn. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Skal du flytte den mye rundt siden du vil ha bærbar? Spør du meg får man langt mer for pengene om man kjøper stasjonær pc,samtidig som de er langt mer stabile. Har hatt 3 bærbare pcer nå og ingen har vart lenger enn 1 år,så nå når jeg snart får tilbake 9000 for den siste skal jeg love deg det blir stasjonær i stedet. Som allerede sagt er Intel Core 2 Duo gode prosessorer,men den du ser på er ikke en av de kjappeste for å si det sånn. 9068373[/snapback] Han sa han skulle bruke den til skolearbeid bla. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Støtter 7600GO Dx10 ? Neppe Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Han sa han skulle bruke den til skolearbeid bla. 9068519[/snapback] Og skolearbeid kan ikke gjøres på en stasjonær pc fordi? Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Støtter 7600GO Dx10 ? Neppe 9068560[/snapback] ? Det er ikke noe 7600 go her, her er det NVIDIA® GeForce® 8600M GT. Og han kan ikke buke stasjonær siden han skal ha den med i klasserommet f.eks,. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum. PS:angående skjermkortet bør du lese igjen. Endret 13. juli 2007 av DanielL Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum. PS:angående skjermkortet bør du lese igjen. 9068657[/snapback] Hvorfor leie en ekstra PC når han skal kjøpe en som han kan bruke til begge deler? Han vil ha bærbar PC, end of story. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum. PS:angående skjermkortet bør du lese igjen. 9068657[/snapback] Du ser på spesifikasjoner på dataen JEG anbefalte der står det: 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 eller WSXGA+ 1680x1050 skjerm - valgfri størrelse Intel® Core™2 Duo prosessor - valgfri størrelse Serial ATA harddisk - valgfri størrelse DDR2 667MHz SO-DIMM RAM - valgfri størrelse Intel® Centrino® Duo/Pro Prosessor Teknologi Mobile Intel® PM965 Express Chipset Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte) 10/100/1000 Mbps nettverkskort Bluetooth 2.0 (tillegg) NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MB NVIDIA® PureVideo™ videoavspilling i HD kvalitet Mulighet for analog og DVB-T TV-tuner med S-Video inngang og tilhørende fjernkontroll (tillegg) DVD±RW DL (double layer) brenner Innebygd mikrofon 2.0MP webkamera med CMOS støtte WoW Video/Audio hurtigtaster Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte Mega Bass Reflex Speaker system gir meget bra lyd Fingeravtrykkleser 3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS) 4 x USB 2.0 (hvorav 2 stk USB Power 2A) 1 x Firewire kontakt, for bl.a. videoredigering 1 x Mikrofon inngang 1 x lydutgang 1 x S-video utgang 1 x VGA (skjermutgang) 1 x Express Card 34/55mm slot Trykksensitive hurtigknapper Anbefales med Windows Vista Valgfritt 6 cellers eller 9 cellers batteri 2,8 kg (med 6 cellers batteri) Mål i mm: 355 x 257 x 35/37 FOrresten, hvilken prosessor sa du at ikke var så god? Den jeg hadde på min link eller hans? Endret 13. juli 2007 av ela018 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvorfor leie en ekstra PC når han skal kjøpe en som han kan bruke til begge deler?Han vil ha bærbar PC, end of story. 9068672[/snapback] Han sa da ikke i noe tilfelle at han kun vurderte bærbar maskin. Og jeg skulle selv ønske noen hadde sagt de ordene til meg for 3 år siden,så er ikke noe galt i å nevne det. FOrresten, hvilken prosessor sa du at ikke var så god? Den jeg hadde på min link eller hans? 9068688[/snapback] Jeg så i begge tilfellene på den trådstarter nevnte. Så ikke den du la fram. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Takk for svaret , men vet noen om det er et godt grafikkort og god prosessor?9058784[/snapback] Prosessoren er noe av det beste du får tak i ( Intel Core 2 duo) men så spørs det hvor mye gHZ det er (Hvor kjapp). Og grafikkortet er digg for en bærbar pc, men du kan få et mye bedre for den prisen f.eks: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...14%3bc%3a100561Grafikkortet på dataen over støtter direct X 10 som blir det nye innenfor grafikk. Prosessoren er digg, 2 gb ram er bra og skjermen er digg. Den dataen er så billig for hva du får for den at du ikke skulle tro det. Gå heller for den.9068277[/snapback] Ser ut som en skikkelig god maskin det, men jeg har egentlig satt en grense på 11 000 på maskin og tilbehør (mus, programvare etc). Så jeg tror jeg foreløpig ser på hp'en som det beste tilbudet (for meg) hittil Skal du flytte den mye rundt siden du vil ha bærbar? Spør du meg får man langt mer for pengene om man kjøper stasjonær pc,samtidig som de er langt mer stabile. Har hatt 3 bærbare pcer nå og ingen har vart lenger enn 1 år,så nå når jeg snart får tilbake 9000 for den siste skal jeg love deg det blir stasjonær i stedet.Som allerede sagt er Intel Core 2 Duo gode prosessorer,men den du ser på er ikke en av de kjappeste for å si det sånn.9068373[/snapback] Skal ikke flytte så voldsomt på den, så det er derfor jeg vil ha en 17 tommer. Core 2 duo er jo som sagt en veldig god prossessor.Hadde i grunnen tenkt meg en stasjonær, men siden jeg ikke har så veldig stort rom så kjøper jeg nok en bærbar. Skal du flytte den mye rundt siden du vil ha bærbar? Spør du meg får man langt mer for pengene om man kjøper stasjonær pc,samtidig som de er langt mer stabile. Har hatt 3 bærbare pcer nå og ingen har vart lenger enn 1 år,så nå når jeg snart får tilbake 9000 for den siste skal jeg love deg det blir stasjonær i stedet.Som allerede sagt er Intel Core 2 Duo gode prosessorer,men den du ser på er ikke en av de kjappeste for å si det sånn.9068373[/snapback] Han sa han skulle bruke den til skolearbeid bla.9068519[/snapback] Støtter 7600GO Dx10 ? Neppe 9068560[/snapback] Han sa han skulle bruke den til skolearbeid bla.9068519[/snapback] Og skolearbeid kan ikke gjøres på en stasjonær pc fordi?9068570[/snapback] Støtter 7600GO Dx10 ? Neppe 9068560[/snapback] ? Det er ikke noe 7600 go her, her er det NVIDIA® GeForce® 8600M GT.Og han kan ikke buke stasjonær siden han skal ha den med i klasserommet f.eks,.9068609[/snapback] Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum.PS:angående skjermkortet bør du lese igjen.9068657[/snapback] Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum.PS:angående skjermkortet bør du lese igjen.9068657[/snapback] Hvorfor leie en ekstra PC når han skal kjøpe en som han kan bruke til begge deler?Han vil ha bærbar PC, end of story.9068672[/snapback] Skal bruke den til skolearbeid, men skal ikke nødvendigvis ha den med på skolen hver dag. Skal bla kanskje ha den med på LAN hos venner, så den ser jo ganske lekker ut Han har da ikke sagt at han må ha den med på skolen. Og de fleste skoler som tilbyr bruk av pc på skolen pleier å ha egne maskiner de leverer ut mot en sum.PS:angående skjermkortet bør du lese igjen.9068657[/snapback] Du ser på spesifikasjoner på dataen JEG anbefalte der står det:15,4" Widescreen WXGA 1280x800 eller WSXGA+ 1680x1050 skjerm - valgfri størrelseIntel® Core™2 Duo prosessor - valgfri størrelseSerial ATA harddisk - valgfri størrelseDDR2 667MHz SO-DIMM RAM - valgfri størrelseIntel® Centrino® Duo/Pro Prosessor TeknologiMobile Intel® PM965 Express ChipsetIntel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte)10/100/1000 Mbps nettverkskortBluetooth 2.0 (tillegg)NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MBNVIDIA® PureVideo™ videoavspilling i HD kvalitetMulighet for analog og DVB-T TV-tuner med S-Video inngang og tilhørende fjernkontroll (tillegg)DVD±RW DL (double layer) brennerInnebygd mikrofon2.0MP webkamera med CMOS støtteWoW Video/Audio hurtigtasterRealtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtteMega Bass Reflex Speaker system gir meget bra lydFingeravtrykkleser3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS)4 x USB 2.0 (hvorav 2 stk USB Power 2A)1 x Firewire kontakt, for bl.a. videoredigering1 x Mikrofon inngang1 x lydutgang1 x S-video utgang1 x VGA (skjermutgang)1 x Express Card 34/55mm slotTrykksensitive hurtigknapperAnbefales med Windows VistaValgfritt 6 cellers eller 9 cellers batteri2,8 kg (med 6 cellers batteri)Mål i mm: 355 x 257 x 35/37FOrresten, hvilken prosessor sa du at ikke var så god? Den jeg hadde på min link eller hans?9068688[/snapback] Hvorfor leie en ekstra PC når han skal kjøpe en som han kan bruke til begge deler?Han vil ha bærbar PC, end of story.9068672[/snapback] Han sa da ikke i noe tilfelle at han kun vurderte bærbar maskin. Og jeg skulle selv ønske noen hadde sagt de ordene til meg for 3 år siden,så er ikke noe galt i å nevne det. FOrresten, hvilken prosessor sa du at ikke var så god? Den jeg hadde på min link eller hans?9068688[/snapback] Jeg så i begge tilfellene på den trådstarter nevnte. Så ikke den du la fram.9068788[/snapback] Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Fælt så mye quoting du satte i gang med Vel,da er det i det minste fastslått at det er bærbar du vil ha(selv om jeg ville tenkt over det en gang til,er mulig å få med stasjonær på lan også ) Begge som er linket fram til nå virker veldig gode, med det beste som er av prosessor for tiden. Noen sier at 4 gb ram er det beste for Vista men det er jo ren drømmetenking på bærbare uansett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Fælt så mye quoting du satte i gang med Vel,da er det i det minste fastslått at det er bærbar du vil ha(selv om jeg ville tenkt over det en gang til,er mulig å få med stasjonær på lan også )Begge som er linket fram til nå virker veldig gode, med det beste som er av prosessor for tiden. Noen sier at 4 gb ram er det beste for Vista men det er jo ren drømmetenking på bærbare uansett.9085106[/snapback] Har vært på ferie i helga, så jeg hadde ikke svart på noe før jeg reiste..Jeg skal ha bærbar, som sagt så kan jeg ikke ha stasjonær på rommet mitt med tanke på at det er for lite.Om det jeg sa om LAN så er det bare "venne-lan", og jeg hadde aldri gidda å dratt med meg en stasjonær PC på LAN, så det blir en bærbar på meg. Endret 28. desember 2013 av medlem-122769 Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 - Ektevirker som et bra tilbud.no9058744[/snapback] Takk for svaret , men vet noen om det er et godt grafikkort og god prosessor?9058784[/snapback] Prosessoren er noe av det beste du får tak i ( Intel Core 2 duo) men så spørs det hvor mye gHZ det er (Hvor kjapp). Og grafikkortet er digg for en bærbar pc, men du kan få et mye bedre for den prisen f.eks: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...14%3bc%3a100561Grafikkortet på dataen over støtter direct X 10 som blir det nye innenfor grafikk. Prosessoren er digg, 2 gb ram er bra og skjermen er digg. Den dataen er så billig for hva du får for den at du ikke skulle tro det. Gå heller for den.9068277[/snapback] Kriteriene på PC'en er 17" skjerm, men hvis du finner noe med de samma specs'a og 17" så er et kanskje noe for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå