kizz_67 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 No er eg drit lei av at nesten alle dåke som snakka og skrive bokmål klaga med ein gong det kjem litt nynorsk inn på gamer.no. Tenk på oss som skrive nynorsk korleis det er å lese vg og dagbladet på bokmål kvar j***a gong. Viss vg og dagbladet hadde begynt å skrive nynorsk hadde nok dåke reagert kraftig. So slutt å syt berre du ser at det er litt nynorsk nokre plassar. Håpar resten av dei som skrive nynorsk på dett forumet backa meg opp på dette. P.S bokmål e grådig fisefint. Jeg, høyrast jo heilt dumt ut. BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT Lenke til kommentar
KaLasH Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 haha, det var jo dårlig nynorsk og det. Skriveleifer og greier... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 de som snakker bokmål vil gjerne kvitte seg med ene dialekten, og alle vil seff kvitte seg med nynorsk og ikke bokmål. det de ikke skjønner er at nynorsk folkene tenker det samme om bokmål gjengen... det er slike småting folk kriger for i midtøsten nå faktisk . Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 @ kizz_67 Veeeldig saklig.... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du vet, du ville fått poenget ditt mye bedre fram om du hadde klart og holde deg saklig. Utsagn som "BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT BOKMÅL SUGE HARDT" gjør bare at du blir oppfatta som en liten fjortis og ingen bryr seg om at du kanskje har et lite poeng et annet sted i innlegget. En del av argumentasjonen din er også lite gjennomtenkt. VG og Dagbladet ville nok mista endel inntekter om de ble rene nynorske aviser btw det er ingen som *snakker* bokmål(eller nynorsk). Vi skriver bokmål, og snakker dialekter. Lenke til kommentar
winner_100 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 er du en fjortis kizz 67?? La oss bli kvidt det stygge skrift språket en gang for alle Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du som er forkjemper for nynorsken...kan du gi meg en god (saklig) grunn for at vi skal beholde nynorsk? Jeg tør påstå at det ikke finnes... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Mitt positive innspill her vil bli http://www.neitilnynorsk.no/ Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du som er forkjemper for nynorsken...kan du gi meg en god (saklig) grunn for at vi skal beholde nynorsk? Jeg tør påstå at det ikke finnes... Vel, de fleste dialekter i Norge ligger mye nærmere nynorsk enn de ligger bokmål... Bokmål er fornorska dansk. Vestfold-dialekta ligger mye nærmere nynorsk skriftspråk enn det ligger nære bokmål. Og sånn omtrent ALLE som bor vest, sør eller nord for Oslo snakker en dialekt som ligger nærmere nynorsk enn bokmål. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 nynorsk er bare bullshit, hva i all verden skal vi med det, "nei til nynorsk" nynorsk = problemer, kunne i alle fall hatt valgfritt på skolen om man ville ha det eller ikke, det gir oss bare en ekstra tentamen, flere prøver, mulig eksamen osv. osv. hittil har jeg bare sett negative ting med nynorsk Lenke til kommentar
KaLasH Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Selv om jeg bor på nordvest landet og "snakker" nynorsk, hata jeg nynorsk på skolen. Forbanna dritt. Om vi får det valgfritt, og det blir valgt bort, da har vi jo et fungerende demokrati. Så enkelt spør du meg... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Mitt positive innspill her vil bli http://www.neitilnynorsk.no/ Hehe, måtte skrive under der :wink: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Vel, de fleste dialekter i Norge ligger mye nærmere nynorsk enn de ligger bokmål... Bokmål er fornorska dansk. Vestfold-dialekta ligger mye nærmere nynorsk skriftspråk enn det ligger nære bokmål. Og sånn omtrent ALLE som bor vest, sør eller nord for Oslo snakker en dialekt som ligger nærmere nynorsk enn bokmål. Norge trenger kun ett språk, nynorsk er minst populært og brukes av færrest, bokmål er fornorsket dansk, hva så? vi snakket dansk, det norske talemålet er også fornorket dansk. Mulig flere dialekter ligner på nynorsk, men tar du med antallet som snakker "bokmålslignende" vs "nynorsklignende" så stiller ting seg annderledes. Essensen er, vi trenger kun et språk, noe må vike, nynorsk er minst pop, det bør gå. AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 selv hadde jeg gitt blanke F hvilket skrift språk som brukes, (jeg er bokmål's gutt selv da), bare de kunne bestemme seg for ett! det er idioti å bruke 2 stk. Herregud de burde bare velge ett, også gjennomføre det totalt! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 dåke de snakka og skrive snakkar og skriv e er SUGE SYG ********* Beklager, måtte bare leke ordbok. (Håper ikke jeg gjorde noen feil. Er litt for lenge siden jeg har praktisert nynorsk.) Skal man kritisere andres skriftspråk bør man i hvert fall skrive feilfritt selv. LeD Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 det som irriterer meg er når folk sier "nynorsk er ekte norsk, bokmål er fordansket og falskt", slike folk ble født igår. skulle ønske vi kunne gitt de tvangslære i de ekte norske språkene - det er ikke nynorsk men samisk, gammelnorsk (vikingspråket) og mange andre mye eldre og mere ekte språk. Lenke til kommentar
FaintedGhost Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Grunnen til at alle "hater" nynorsk er fordi man må lære seg det på skolen. Hadde det ikke vært for det hadde det vært like greit hvordan dere snakker. jeg personlig kunne ikke fordra nynorsk da jeg gikk på skolen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 What an idiot! nynorsk er noe dritt men slenger ikke med leppen for det. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Eg skriv sjølv nynorsk, men dette betyr ikkje at eg går rundt og hatar bokmål av den grunn. For meg som snakkar den dialekta eg gjer føles det heilt naturleg å skrive nynorsk. Men for all del; vi bur i eit fritt land der folk må få lov til å meine akkurat kva dei vil. Ole Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Trøst deg med at kanske 60% av norges befolkning prater BOKMÅL og ikke kråkemål som nynorsk som jeg personelig ikke liker å høre på det irriterer meg når jeg hører det på tv osv vel og bra att folk har forskjellige dialekter men ikke prøv i prakke på andre det nynorsk greiene! Og jeg er enig med deg vi skal ikke si noe stygt om dialekta di når du og andre nynorsk folk poster men drit it å prøve å si at bokmål suger for da må du regne med vi synters din nynorsk thingie suger også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå