toreide Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har kjøpt meg nytt utstyr og tenkte jeg skulle dele opp min 80gb hd. Hvordan er det mest hensiktsmessig å dele den opp? F. eks 20/60, 20/20/20/20 etc. En del skal inneholde operativsystem og andre nødvendigheter. Skal installere W98SE, men kommer nok tilå få XP Home i nær fremtid. Er det noen programmer som anbefales til oppgaven? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Partition magic 7.0 er meget bra til den oppgaven!! Lenke til kommentar
toreide Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Er dette freeware, og i så fall hvor kan jeg finne det? Mener jeg så et blad hos Narvesen som hadde en cd med dette på. Kanskje jeg må kjøpe det? :-) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du burde hvertfall ha en partisjon til windows/programfiler som du kan formatere en gang i blant (10GB burde holde). Så kan du jo ha en til film/musikk, spill osv, med andre ord er det behovene dine som spiller inn. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Er dette freeware, og i så fall hvor kan jeg finne det? Partition Magic er ikke freeware nei. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det er jo veldig individuellt hvordan man foretrekker å ha ting. Jeg ville ha f.eks: 10 GB system 60 GB data 10 GB for Ghost image (Fat32) Du trenger bare fdisk sålenge det ikke er data på disken som du ikke kan miste. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du trenger bare fdisk, men partition magic er selvfølgelig å foretrekke Hold partisjonene under 32GB med FAT32. Da blir clusterne 32kB istedet for 64kB. Hvis du har mulighet til d, installer Windows XP. Da kan du bruke NTFS, som er et mye mer effektivt filsystem. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du trenger bare fdisk, men partition magic er selvfølgelig å foretrekke Hold partisjonene under 32GB med FAT32. Da blir clusterne 32kB istedet for 64kB. Hvis du har mulighet til d, installer Windows XP. Da kan du bruke NTFS, som er et mye mer effektivt filsystem. Å sier du det. Min er 94 GIB Fat 32 og cluster 32kb, og de andre er 43GIB Fat 32 og cluster på 32kb Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Så i partitionmagic 8.0 at man kunne få 4kb cluster på FAT32... Lenke til kommentar
pstub Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva er egentlig "cluster", og hva har størrelsen på denne å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå