Gå til innhold

Problemer med routermodem fra telenor

Anbefalte innlegg

Jeg har et speedtouch 546t routermodem fra telenor. Problemet er at jeg må skru av og på modemet, noen ganger også restarte pcen for å komme på nett. Dette må jeg gjøre hver dag, noe som begynner å bli ganske irriterende. Jeg har vært i kontakt med telenor flere ganger, men de hvet ikke hva problemet er. Jeg fikk tilsent et nytt modem fordi jeg også hadde problemer med det forrige. Men som sagt så fungere heller ikke dette som det skal. Det som også skjer hver gang modemt og pc blir resatt er at ip-adr forandrer seg. Noen ganger står ip-adr til 10.0.0.1 og andre ganger eks. 194.64....... Når også ip-adr forandrer seg til 10.0.0.1 får jeg ikke åpnet portene. Jeg må da renew ip-adr for å få en ip som begynner på 194(husker ikke helt) for å kunne åpne portene. Når ip-adr står til 10.0.0.1 får jeg ikke satt opp denne mot min pc. Når jeg velger navnet på min pc i modem-konfigurasjonen og setter den opp mot 10.0.0.1 fungere ikke dette. Da får jeg bare valgt mellom 2 andre pcer som også er koblet til routermodemet.

Kan det være noe feil med dette modemet også, eller er det noen måte å konfigurere modemet slik at dette ikke skjer daglig?.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...