Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Ja, her var det liv!

Uansett ...

Jeg har en Vostro 1500, som endelig fungerer (mer eller mindre igjen), endelig tilbake fra DELL etter mye problematikk siden september i fjor.

Uansett.

Jeg tenkte å bruke den på LAN nå som jeg har fått inn drivere og XP og de gamle spilla mine og sånt, men tar jeg den med, er den litt for lett å stjele sånn helt uten videre, så blir vel til at jeg skaffer en sånn Kensington-lås.

Kan jeg kjøpe en hvilken som helst Kensington-lås, eller må jeg punge ut 600 spenn til DELL for en derifra?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe en Vostro 1510 til dama. Hun bruker pc stort sett bare til nett, bilder og mail.

Kan jeg kjøpe den som privatperson? Ble litt usikker siden den ligger under små- og mellomstore bedrifter på dell.no

Og er det en grei maskin til vanlig, privat bruk?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt mange maskiner fra dell opp gjennom årene. Siste jeg kjøpte var en Vostro 1510 med nedgradering til XP. Men så savner jeg en ting på den, gjenoppretingspartisjon.

Med i pakken lå alle cd skiver bla XP pro + Vista business.

Alle tidligere maskinene jeg har hatt fra dell har hatt gjenoppretingspartisjon.

 

Har diskutert dette med dell og de mener det ikke er mulig å levere dette på denne maskinen fordi de leverer ikke gjenoppretingspartisjon sammens med Vista. Noe jeg synes høres merkelig ut. Jeg har jo sett andre dell maskiner med Vista og gjenoppretingspartisjon, dog ikke Vostro.

 

Så mitt spørsmål:

 

Hva har dere andre Vostro brukere på deres maskiner.

 

Xp eller Vista?

 

Gjenoppretingspartisjon?

 

Håper på å få mange svar så jeg har noe å gå etter.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har bestilt meg en Vostro 1320 nå :). Noen som har prøvd den foresten? Stor forskjell på 1310 og 1320?

 

Specs:

 

p8700

4GB DDR2

320GB(7200rpm)

9300GS

Truelife

6-cell

biometrisk fingerprint

det beste nettverkskortet

 

Ble 8000,- for denne :)

 

Håper jeg blir fornøyd med den. Skal brukes til studie, film, musikk osv... Noen som vet hvor lang tid det tar før pcen blir sendt ca?

Endret av Syntex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei hei!

 

Cpuen og rammen på min Vostro 1700 har slått seg vrange. Scorte kun 2,3 og 2,8 på windows sin opplevelseindeks og pcen virker generelt vanvittig treig i forhold til tidligere. Oppdaterte igår biosen min til pcen, da virket pcen som vanlig igjen og jeg var en veldig happy fyr.

 

Så hva skjedde idag når jeg skrudde på pcen igjen? Jo samme helvete igjen, går jeg inn i biosen ser jeg at klokkefrekvensen på cpuen er på 1,65ghz, max er 2,20 ghz.

 

Håper disse opplysningene kan hjelpe noen av dere til å gi meg noen tips på hva som kan være galt osv.

Lenke til kommentar

Da var 1320 i hus. Et par ord om den.

 

Førsteinntrykket var overraskende flott utseende enn hva jeg hadde fryktet. Den er meget godt spesifisert og yter bra. Kjører vista business nå. Har hatt bluescreen en gang så langt. Byggekvaliteten er god og touchknappene fungerer utmerket. Eneste problem jeg har er at jeg har lyst på bios a03 men vet ikke hvordan jeg kan oppgradere den. Jeg er veldig positivt overasket over skjermen. Flotte bilder!

Lenke til kommentar

Vel tenkte jeg skulle legge ut her om hva som har skjedd siden jeg har nå funnet ut feilen og litt til skrekk å advarsel til andre som vurderer dell :)

 

Det var ac adapteren som har gått til helvete, tydeligvis så gir ikke den nok power til at cpuen kan fungere på maks. Sendte nå en sinna mail til dell fordi jeg er generellt jævlig misfornøyd med dem i den saken:

 

1. 3 september sender jeg mail til dell teknisk support, står at man skal få svar i løpet av arbeidsdagen.

 

2. 10. september fortsatt ingen svar, så jeg bestemmer meg for å ringe dell. Snakker med en jævla svenske som sier at det er ingen teknikere ledig så han skal skrive opp service taggen min å sette meg på oppringningslista.

 

3. 12 september får endelig svar på mail hvor det står: Desverre kan ikke jeg hjelpe deg, ring dell teknisk support

 

4. Ringer dell teknisk support, får igjen beskjed om at ingen teknikere er ledige. Hisser meg opp å blir forbanna å forteller om det jeg har skrevet ovenfor. Får omsider snakke med en tekniker. Han sier jeg skal prøve noe å så ringe dem opp igjen etterpå. Med venting å snakke med tekniker i 2 min tok denne samtalen 30min.

 

5. Det teknikern foreslo fungerte selvfølgelig ikke, ringer opp igjen. Etter 40 min får jeg beskjed fra en annen tekniker at de ikke kan hjelpe meg.

 

Så legger jeg ut en tråd på dell community forum å beskriver problemet mitt, etter 1 time får jeg svar om at ac-adapteren sannsynligvis er ødelagt, å han treffer bingo med engang.

 

Så nå har jeg mistet all respekt for Dell å kommer aldri til å kjøpe det igjen. Så dårlig kundestøtte å oppfølging osv. Alt han siste teknikeren sa var at jeg kunne ringe et annet nr innen dell siden jeg ikke hadde garanti igjen, men at det antageligvis kom til å bli dyrt.

 

Så da må jeg vel krype til korset å kjøpe ny adapter til 650(!) kr :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...