Gå til innhold

Dell Vostro tråden.

Anbefalte innlegg

Så problemet er løst dersom jeg velger en 1900x1200 true life skjerm? Er kvaliteten på disse bra?

Ser nå at vostro kun er med geforce 8400 gs 256mb, er dette bedre eller dårligere enn det tidligere 8600-kortet?

Og prisene jeg får opp når jeg velger komponenter på nett avviker en del fra hva jeg har sett her. Har disse blitt dyrere? I tillegg er det tydeligvis litt forvirring ang prisene på konfigurasjonene, den siste er best og billigst... Feks:

PROSESSOR Intel® Core™2 Duo-prosessor T8300 (2,4 GHz, 3 MB L2-buffer, 800 MHz FSB) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere

LCD 15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA-skjerm (1900 x 1200) med TrueLife™ redigere

INTEGRERT WEBKAMERA Glossy Black med 1,3-megapikslers kamera redigere

MINNE 3072 MB (1 x 2048 og 1 x 1024) 667 MHz tokanals DDR2 redigere

HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8400M GS (64-biters) grafikkort redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI Primært 6-cellers litiumionbatteri (58 W/t)

8,530.00 kr eks mva

eller:

PROSESSOR Intel® Core™2 Duo-prosessor T9300 (2,5 GHz, 6 MB L2-buffer, 800 MHz FSB) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Business - norsk redigere

LCD 15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA-skjerm (1900 x 1200) med TrueLife™ redigere

INTEGRERT WEBKAMERA Glossy Black uten kamera redigere

MINNE 3072 MB (1 x 2048 og 1 x 1024) 667 MHz tokanals DDR2 redigere

HARDDISK 320GB (5400rpm) SATA Hard Drive redigere

GRAFIKKORT 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8400M GS (64-biters) grafikkort redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass, inkludert programvare redigere

PRIMÆRBATTERI Primært 6-cellers litiumionbatteri (58 W/t)

7,640.00 kr eks mva

Tanken er som sagt å bruke denne til alt mulig, men i hovedsak photoshop og ligtroom. Hva tror dere som har greie på dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette ser knall ut, men du kunne gjerne gått for en raskere harddisk, det vil du virkelig merke forskjell på. Jeg tror du kunne overlevd med 1440x900, men hvis du vil ha det beste så går du for den skjermen du har valgt.

Angående 8400m gs, dette kortet er mye bedre enn Intel sitt alternativ, men det er langt unna 8600m i ytelse. Jeg synes for min del at det er veldig veldig mye støy på dvd-filmer.

Lenke til kommentar

Fikk min vostro 1310 i dag og må si jeg er skuffet over støynivået fra viften :thumbdown:.

Når maskinen står i "idle" skrur viftene seg opp etter ca 2 og ett halvt minutter for deretter og spinne raskt i 1 minutt.

Denne viftesyklusen gjør den konstant.

Er faktisk meget forstørrende når man sitter i ett stille rom og skriver.

Har også oppdatert til siste bios'et som hvistnok skal fikse diverse ting med tempraturkontrolleren, men dette hjalp ikke noe.

Min gamle 510m er jo stille som en mus sammenlignet med 1310'en.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål for Dell Vostro 1310:

Jeg prøver å få kjøpt Dell Vostro 1310 med 9 cellers batteri, men det er ikke mulig å velge det på Dell's hjemmesider. Er det noen som vet om det går an?

Hva hjelper egentlig TrueLife til skjermen som koster 110 kr ekstra?

Er det mulig å bestille med bedre skjerm 1440 x 900 hvis jeg ringer?

Jeg ser at det er blandet mening om hvor mye 1310 viftene bråker. Er det uflaks som er grunnen til at noen folk har en bråkete 1310 eller skal jeg forvente det av min fremtidge 1310 også? Jeg skal bruke den for det meste i stille lesesal og da skal det være stille...

Takk takk :)

Endret av khan2k
Lenke til kommentar

har ringt og brukt chat tjenesten hos dell et par ganger og fått litt forskjellige svar, men sånn jeg har fortstått det så leveres ikke denne maskinen med 9 cellers batteri i Europa. Jeg fikk svar nei når jeg spurte om jeg kunne bestille fra usa. så da må man eventuelt kontakte dell usa direkte, eller finne på ebay el. Uansett så forsvinner poenget for min del da dette skulle være en rimelig maskin.

Leste en test der batteriet holdt mellom 3t 15min (full ytelse) og 3t 50min (batterisparing). altså bra, men ikke bra nok, da jeg hadde lyst på 9 cellers og 5-6 timer strøm..

Tror jeg hører på dinside.no og venter litt og ser hva som skjer med utvalget til dell når montevina kommer. Men hvis jeg hadde hatt behov for pc nå hadde jeg ikke vært i tvil. vostro 1310 ser ut som et knallkjøp.

Lenke til kommentar
Tror jeg hører på dinside.no og venter litt og ser hva som skjer med utvalget til dell når montevina kommer. Men hvis jeg hadde hatt behov for pc nå hadde jeg ikke vært i tvil. vostro 1310 ser ut som et knallkjøp.

Har selv ringt endel hehe. Men jeg spurte også om Montevina da og Dell ville jo seff ikke si noe som helt, men fikk ut at de vil sannsynligvis ha det innen 1 måned maks. Da spurte jeg om prisene ville gå ned på de bærbarene som ikke har Montevina og Dell-mannen svarte at hos Dell så prøver de ikke å selge maskiner med "utgått" hardware så de vil bare erstatte de eldre maskinene med nyere hardware. Med andre så virker det som du må betale like mye også når Montevina kommer, men du vil få bedre hardware.

Slik jeg ser det så skal jo Centrino 2 bruke Penryn prosessorer, noe som allerede er på markedet. f.eks. er jo T8100 C2D allerede Penryn som kan kjøpes med Vostro 1310 til en grei pris. Så jeg vet ikke om det vil være stor forskjell på å vente på Centrino 2... Hva sier dere?

Endret av khan2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte også Dell Vostro 1310, men på onsdag. Den er i fase 5 dvs er sendt fra Dell. På sporingssiden til transportselskapet Dell brukte (Schenker), står leveringsdatoen satt til 5. august, mens leveringsdatoen jeg fikk oppgitt av Dell var 26. august... Pakken var i københavn på fredag.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte også Dell Vostro 1310, men på onsdag. Den er i fase 5 dvs er sendt fra Dell. På sporingssiden til transportselskapet Dell brukte (Schenker), står leveringsdatoen satt til 5. august, mens leveringsdatoen jeg fikk oppgitt av Dell var 26. august... Pakken var i københavn på fredag.

Når var det den kom i fase 3 til deg da?

Lenke til kommentar

Jeg fikk Vostro 1310 idag. Må si jeg er veldig fornøyd med det meste bortsett fra viftestøyen. Hvis jeg surfer på nett, så slår vifta seg av og på nesten hver gang jeg besøker en ny webside. Jeg har egentlig tenkt å bruke denne i en stille lesesal og på forelesninger, men med denne støyen så vet jeg ikke om jeg tør det. Men jeg hører at andre her har ingen problemer med viftestøyen, kan det være noe spesielt gærnt med min?

Selgeren jeg snakket med på Dell sa at denne maskinen "faktisk er svært stillegående"... Skikkelig nedtur hvis jeg ikke får ordnet støyen. Mens jeg skrev ferdig dette innlegget slo vifta seg av og på 4 ganger!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vurderer å kjøpe meg en vostro 1310 eller 1510.. Hvordan er førsteinntrykket av pcen din "da90el"? Hvordan er størrelsen, den ser jo relativt slank ut på bildene..

Jeg synes størrelsen på min er relativt liten til å være en 15,4". Førsteinntrykket mitt sa at ingenting annet i denne prisklassen kan egentlig være bedre! Jeg valgte 1510 fordi det er 8400m i den, og det klarer man faktisk å kjøre COD4 sånn passe greit på.

Hvilken valgte du? Den med 2Ghz Dual Cpu og 3gb minne?

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg en vostro 1310 eller 1510.. Hvordan er førsteinntrykket av pcen din "da90el"? Hvordan er størrelsen, den ser jo relativt slank ut på bildene..

Jeg synes størrelsen på min er relativt liten til å være en 15,4". Førsteinntrykket mitt sa at ingenting annet i denne prisklassen kan egentlig være bedre! Jeg valgte 1510 fordi det er 8400m i den, og det klarer man faktisk å kjøre COD4 sånn passe greit på.

Hvilken valgte du? Den med 2Ghz Dual Cpu og 3gb minne?

Jeg har t5870 med 2 ghz og 2 gb ram.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei hei

Har blitt den lykkelige eier av en Vostro 1310, men der er ett par haker jeg ikke la merke til da jeg bestilte pcen den største er at der bare er VGA utgang på denne, så hvordan kan jeg få bilde fra pcen til tven på enklest mulig vis s-video eller composite? Det er en gammel tv, hadde det vært flatsjerm så hadde det jo gått som smurt.

Lenke til kommentar

Jeg savner Vostroen min.

Den døde i september, jeg kontakta DELL, de sa de skulle komme og hente den, men har fortsatt ikke skjedd, det er over en måned siden.

Når jeg ringer, blir jeg enten satt på vent i en times tid til det brytes, eller jeg kommer frem til folk som ikke aner hva jeg prater om og legger på.

Får ikke svar på noen av e-mailene jeg sender.

Tror jeg må kontakte forbrukerombudet eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...