suicide666 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hallo. Har nå kjøpt meg en Dell Vostro 1500 Sjekk prisen:) Rimelig fornøyd med denne, hva tror dere? Fin den, vel..! Men det hadde sikkert vært litt kult med raskere harddisk og 9 cellers batteri? :-) ja, og kraftigere pross. men måtte holde prisen nede, og hadde ikke lyst på batteri som stikker ut bak. Hardisken kunne jeg ikke velge noe annet enn størrelse på. kunne jo ringt de men hadde vel ikke blitt den samme prisen.. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hallo. Har nå kjøpt meg en Dell Vostro 1500 Sjekk prisen:) Rimelig fornøyd med denne, hva tror dere? Fin den, vel..! Men det hadde sikkert vært litt kult med raskere harddisk og 9 cellers batteri? :-) ja, og kraftigere pross. men måtte holde prisen nede, og hadde ikke lyst på batteri som stikker ut bak. Hardisken kunne jeg ikke velge noe annet enn størrelse på. kunne jo ringt de men hadde vel ikke blitt den samme prisen.. nai.. hadde du ringt, så hadde du gått glipp av gratis frakt, så det er vel like greit. Skjønner det med batteriet, ja.. selv om min totalt subjektive mening er at fordelene med 9 cellers batteri utveier ulempene :-) Lenke til kommentar
suicide666 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har hørt at de batteriene bare varer i 1 1/2 år, hvor lenge har du hatt det? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg fikk gratis frakt, og jeg bestilte over telefon. På telefon har du også muligheten til å prute og kanskje få litt ekstra utstyr med på kjøpet. Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det at driveren slutter å svare er som regel enten for høye frekvenser på minne/gpu eller for dårlig kjøling på GFX. edit: kom nå plutselig på at jeg har opplevd det samme når jeg raider. Etter jeg kjøpte en slik http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=535121 så har jeg ikke hatt noen problemer.. Bruker ellers versjon 174.31 Så det er altså pga at skjerkortet blir for varmt at skjermkortdriveren slutter å virke? Vurderer å kjøpe den "kjøleplata" vis dette gjør at jeg slipper at spillet fryser seg mer. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det at driveren slutter å svare er som regel enten for høye frekvenser på minne/gpu eller for dårlig kjøling på GFX. edit: kom nå plutselig på at jeg har opplevd det samme når jeg raider. Etter jeg kjøpte en slik http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=535121 så har jeg ikke hatt noen problemer.. Bruker ellers versjon 174.31 Så det er altså pga at skjerkortet blir for varmt at skjermkortdriveren slutter å virke? Vurderer å kjøpe den "kjøleplata" vis dette gjør at jeg slipper at spillet fryser seg mer. Det funket ihvertfall for meg. Vet ikke om det har noe å si, men når jeg skal spille, så passer jeg alltid på å skru på maskimal ytelse under strømsparingsegenskapene. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hos meg hjalp det å bytte HK skjermkort. Har ikke opplevd en eneste driverkrasj etter at de to komponentene ble byttet ut for andre gang. Lenke til kommentar
suicide666 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Igår fikk jeg en telefon ifra et lokalt lager, det hadde kommet en pakke til meg, en datamaskin! Så jeg sprang ut i bilen og kjørte for å hente den i en heidundranes fart. Så skrev jeg under på ett ark. Inn i bilen og raste tilbake. Da jeg kom hjem: Og tilslutt musa som kostet 80kroner:D Ellers om maskinen så er den egentlig utrolig stor i forrhold til andre bærbare maskiner, den er 4,5cm høy med skjermen nedlagt, det høres kanskje ikke så mye ut mn det er det! Mn dette vet vel ivertfall de som allerede har en Vostro 1500, og en annen gladnyhet var at jeg bestillte Intel T5470 prossesor på 1,6ghz, mn fikk en T7250 på 2ghz! nais,kostet meg igenting. Lenke til kommentar
suicide666 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, også vista scoren da. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du har gjort et varp med andre ord! Lenke til kommentar
suicide666 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ja, det fårn si..Og jeg har ikke hatt noe problem med uklar skjerm eller piping ved bruk av headsett...Som andre stakkars folk har..Har inget annet enn lovord å si om denne maskina! storfornøyd..! Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Da er det lagt inn enn bestilling på Dell Vostro 1510! Se vedlagt bilde for spesifikasjoner. Er superspent på hvordan den er! 1510 er tynnere enn 1500 og har fingeravtrykksleser! Lenke til kommentar
suicide666 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Får du til å bestille den maskinen med 8600gt kort så gjør det! Jeg vurderte også 8400kort, men er sinnsykt glad for at jeg kjøpte 8600, men nå bruker jeg også maskinen til å spille litt da.. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Får du til å bestille den maskinen med 8600gt kort så gjør det! Jeg vurderte også 8400kort, men er sinnsykt glad for at jeg kjøpte 8600, men nå bruker jeg også maskinen til å spille litt da.. Den kunne ikke bestilles med 8600 foreløpig, og jeg trenger en pc helst i går. Spiller veeeldig lite nye spill på pc, men når man snakker om PS3.... Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Installerte Service Pack 1 i går, men nå er nettverks- og batteriikonene borte nede ved siden av klokken. Hjelp? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Bestilte en Vostro 1700 med 2,4 Ghz, 250GB disk, Blåtann, 8600GT kort, 3GB ram og den matte skjermen med 1440*900 oppløsning for to uker siden. Bestilte med 3 års dagen etter service, og dette kom på den nette sum av 8500,- Ble litt deppa når de nye modellene nå kom, men etter å ha kikka litt så vet jeg ikke om det gjør så farlig. Synes ærlig talt at den gamle Vostroen en langt penere enn den nye, ihvertfall ut i fra bildene. Hva synes dere? Mye av grunnen til av jeg bestilte Vostro 1700 i stedet for 1500 var fordi at jeg ville absolutt ha matt skjerm, ingen TrueLife, og på 1500 modellen så er 1280*ett eller annet den største oppløsningen med matt skjerm, samt at jeg likte bedre tastatur layouten på Vostro 1700 enn 1500. Nå ser jeg jo at de nye kommer med høyere oppløsnings valg med matt skjerm enn tidligere. Blir litt spennende å se hvordan Vostro 1710 blir seende ut og hvilke spec. den får. Hvis den også kun får 8400GS kort så tror jeg ikke jeg vil returnere min. Håper bare jeg blir fornøyd nok med 1440*900 på en 17 tommer. Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det at driveren slutter å svare er som regel enten for høye frekvenser på minne/gpu eller for dårlig kjøling på GFX. edit: kom nå plutselig på at jeg har opplevd det samme når jeg raider. Etter jeg kjøpte en slik http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=535121 så har jeg ikke hatt noen problemer.. Bruker ellers versjon 174.31 Så det er altså pga at skjerkortet blir for varmt at skjermkortdriveren slutter å virke? Vurderer å kjøpe den "kjøleplata" vis dette gjør at jeg slipper at spillet fryser seg mer. Det funket ihvertfall for meg. Vet ikke om det har noe å si, men når jeg skal spille, så passer jeg alltid på å skru på maskimal ytelse under strømsparingsegenskapene. Jeg har kjøpt denne kjøleplaten nå, men når jeg prøvde å spille skjedde det samme som før. Spillet fryser i ca 30 sec, og skjermkortdriveren slutter å virke. Jeg har også skrudd på høy ytelse på strømsparingsinnstillinge. Jeg skjekket tempen på skjermkortet mitt med PC-wizard 2008, og da viste det seg at temperaturen var på ca 55 grader. Er dette alt for mye? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har kjøpt denne kjøleplaten nå, men når jeg prøvde å spille skjedde det samme som før. Spillet fryser i ca 30 sec, og skjermkortdriveren slutter å virke. Jeg har også skrudd på høy ytelse på strømsparingsinnstillinge. Jeg skjekket tempen på skjermkortet mitt med PC-wizard 2008, og da viste det seg at temperaturen var på ca 55 grader. Er dette alt for mye? det er litt, men ikke så mye. Jeg har kjørt WoW raid i overklokka tilstand i flere timer, og hatt load temp på 61-62. Det er ikke så mye. Men jeg har en anelse om at den sensoren er plassert feil eller ikke tilstrekkelig "riktig". Fordi det har hendt at drivern slutta å svare i "stock" tilstand også, men pga varmen. Og da viste målern "55" grader og. Jeg stoler ikke helt på den (jeg prøvde nTune og Rivatuner til å sjekke tempen) Så ja, den har noe varmeproblemer, men ingenting kritisk foreløpig. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hva faen? Hadde forventet at Min Dell vostro 1510 skulle ankomme FØR antatt leveringsdato, men den gang ei.. fikk følgende info på mail nå nettopp! Bestillingsdato Apr 17 2008 Beregnet leveringsdato May 21 2008 Endret leveringsdato Jun 11 2008 Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ser at 1510 er rammet av forsinkelser ja, sammen med en del andre modeller i følge Dell sine sider. Anbefalte denne til min mor, da den er noe tynnere og lettere enn min 1500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå