Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ingen pipelyder her. Kanskje dell har blitt kvitt problemet på de siste modellene.. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Fikk min i august. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ringte Dell og hørte om hvorfor de har DDR2 minne på sine 8600M GT. Salgsavdelingen og kundeservice hadde 0 peil, Vostro Support linje hadde heller ikke peil, men han karen jeg snakket med antok at grunnen til det er at de "sparer penger", og på den måten kan tilby billigere bærbare med det kortet. Så dere som vil ha en "ordentlig" 8600M GT, anbefaller jeg at dere tar en titt på andre modeller enn Dell (vet at noen Asus modeller og andre produsenter har GDDR3 type minne på sine 8600M GT). edit: og, nei, de tilbyr ikke DDR3 kort heller, så du har ikke mulighet til å bytte til et slikt kort. Kun DDR2 der i huset (som er 2-3 generasjoner gammelt). Endret 13. januar 2008 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Utgjør det en stor forskjell i ytelse ved spill? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Utgjør det en stor forskjell i ytelse ved spill? kan ikke uttale meg om det siden jeg ikke er så veldig kjent med det, men jeg vil tro det. Sånn som jeg tenker så får man kjappere klokkefrekvens -> kjappere inn/ut lesing -> mer båndbredde. I det hele tatt syns jeg det er latterlig å pløffe inn såpass "gammel" type inn på nygenerasjonskort. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 http://www.notebookjournal.de/tests/262/1 asusen skal vistnok ha ddr3 og acer ddr2. Maxfps er det forskjell på men average fps ser ganske lik ut for meg. asusen er 0.2ghz kjappere enn aceren mens aceren har 512mb ram på skjermkortet hvis jeg skumleste rett Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ringte Dell og hørte om hvorfor de har DDR2 minne på sine 8600M GT. Salgsavdelingen og kundeservice hadde 0 peil, Vostro Support linje hadde heller ikke peil, men han karen jeg snakket med antok at grunnen til det er at de "sparer penger", og på den måten kan tilby billigere bærbare med det kortet. Så dere som vil ha en "ordentlig" 8600M GT, anbefaller jeg at dere tar en titt på andre modeller enn Dell (vet at noen Asus modeller og andre produsenter har GDDR3 type minne på sine 8600M GT). edit: og, nei, de tilbyr ikke DDR3 kort heller, så du har ikke mulighet til å bytte til et slikt kort. Kun DDR2 der i huset (som er 2-3 generasjoner gammelt). Etter hva jeg har lest på notebookreviewforumet så snakket de om 5% ytelsesforskjell på DDR2 og DDR3 på 8600GT. Men jeg har ikke sett noen faktiske tester på dette, har du noen linker så hadde dette vært svært nyttig. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 edit: og, nei, de tilbyr ikke DDR3 kort heller, så du har ikke mulighet til å bytte til et slikt kort. Kun DDR2 der i huset (som er 2-3 generasjoner gammelt). Tja, er DDR3 i Dell XPS-serien i alle fall. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kan noen hjelpe meg med to ting? Hvordan stiller man lysstyrken på skjermen? Hvordan skrur man av at maskinen går i dvale når man lukker lukket? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvordan stiller man lysstyrken på skjermen?fn*opp/nedHvordan skrur man av at maskinen går i dvale når man lukker lukket?Control Panel->Display->Screen Saver->Power->Advanced->"When i close the lid..."->Do Nothing. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvordan stiller man lysstyrken på skjermen?fn*opp/nedHvordan skrur man av at maskinen går i dvale når man lukker lukket?Control Panel->Display->Screen Saver->Power->Advanced->"When i close the lid..."->Do Nothing. Tusen takk for hjelpen, det med lukking av lokket fungerte ikke helt sånn hos meg i Vista men jeg fant ut av det. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 edit: og, nei, de tilbyr ikke DDR3 kort heller, så du har ikke mulighet til å bytte til et slikt kort. Kun DDR2 der i huset (som er 2-3 generasjoner gammelt). Tja, er DDR3 i Dell XPS-serien i alle fall. dette er en Vostro-tråd, er det ikke? Jeg snakket om Vostro hardware Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Når jeg bestilte min 1700 stod det i produktbeskrivelsen at det var GDDR3-minne på skjermkortet. På de øvrige modellene stod det GDDR2. Dette var i juli en gang. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 har pløyet gjennom de fleste sidene i denne tråden, men trenger fortsatt å få oppklart 3 ting før jeg eventuelt kjøper maskina: 1. Kan jeg bestille over internett, skrive personkjøp i bedriftsinfo? No problemo? 2. Vil jeg da få vanlige privatpersonrettigheter mht kjøpsloven; angrerett, reklamasjonsrett? 3. Hvordan er byggekvaliteten? Helst en kommentar eller to fra folk som har/har hatt bedriftsmodeller fra dell/HP. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 har pløyet gjennom de fleste sidene i denne tråden, men trenger fortsatt å få oppklart 3 ting før jeg eventuelt kjøper maskina: 1. Kan jeg bestille over internett, skrive personkjøp i bedriftsinfo? No problemo? 2. Vil jeg da få vanlige privatpersonrettigheter mht kjøpsloven; angrerett, reklamasjonsrett? 3. Hvordan er byggekvaliteten? Helst en kommentar eller to fra folk som har/har hatt bedriftsmodeller fra dell/HP. 1) Nei jeg tror ikke du får bestilt over nettet. Men uansett tror jeg det fordelaktig å bestille per telefon da flere virker å ha fått bedre pris da, meg selv innkludert. 2) Ja det får du. 3) Jeg har hatt 2 HP laptoper tidligere, ikke bedriftsmodeller, som jeg har vært svært fornøyde med. Men Vostroen har en mer solid og stødig byggkvalitet enn begge disse. Det er ingen skjønnhet men den er funksjonell og fin, ingen knirking eller slark noe sted foruten ett litt løst batteri. Den er kjølig og helt lydløs, men skjermen med laveste oppløsning er ikke helt topp, men merker dette kun når jeg ser film. Jeg har hatt min Vostro i ca 1 mnd nå og har ingenting å klage på(foruten Vista da.) Og i forhold til hva jeg betalte for denne maskinen så tror jeg dette muligens er det beste kjøpet jeg har gjort i mitt liv. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 edit: og, nei, de tilbyr ikke DDR3 kort heller, så du har ikke mulighet til å bytte til et slikt kort. Kun DDR2 der i huset (som er 2-3 generasjoner gammelt). Tja, er DDR3 i Dell XPS-serien i alle fall. dette er en Vostro-tråd, er det ikke? Jeg snakket om Vostro hardware Sorry, hørtes ut som du snakket om hele Dell sitt sortiment Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei! Har lenge sett meg etter en ny bærbar etter å ha hatt min Inspiron 8200 i snart 5 år. Den har tjent meg godt Har tenkt å kjøpe Dell nok en gang, mye på grunn av muligheten til å konfigurere en god del etter egne behov og ønsker, men to ting irriterer meg veldig på nesten alle dagens bærbare. Det første er disse glossy skjermene, ja de ser flotte ut og har mer livlige farger, men fy søren så dårlige alle er i klasserom og arbeidsplasser med lysstoffrør og store vinduer. Det blir så mye refleks at jeg får vondt i hodet. Dell har enkelte skjermen uten dette glossy belegget (TrueLife), men da med alt for lave oppløsninger. Hva er deres meninger om dette? Er det greit med TrueLife, eller skulle dere egentlig ønske at dere kunne har god gammeldags matt skjerm? Irritasjon nr 2 dreier seg om tastaturet. De fleste 17 tommere kommer nå med nummerisk tastatur, men det er likevel ikke noe fullverdig tastatur. Jeg liker å holde meg til en standard og har det gode gamle stasjonære tastaturet så godt innarbeidet i fingrene at jeg sliter å venne meg til å bruke flere av de bærbare jeg er borti. Og da tenker jeg spesielt på plasseringen av [insert] [Home] [Page Up] [Delete] [End] [Page down] knappene. Andre knapper har også ofte en uheldig plassering, og Enter og Shift tastene er ofte forkortet/forminsket. Noe som gjør at jeg ofte treffer feil tast. Skulle ønske at det gikk an å velge mellom forskjellige tastatur også, eller at de prøvde å tilstrebe at tastaturet var mer likt et stasjonært tastatur. Jeg for min del ville heller hatt et mer standard tastatur uten den nummeriske delen. Min gamle Inspiron 8200 er langt bedre på dette en disse nye. Kanskje feil plass å lufte ut irritasjonene mine, men etter å ha trålt gjennom mange sider med forskjellige bærbare så ser det ut som jeg ender opp med en Vostro. Det blir i grunnen et kompromiss Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm... hoppa fra side 1 til 43 og har altså ikkje lest heile posten, men har et spm.: får eg kjøpt vostro i dag? finner den ikke i prisguiden eller på dell.no?! Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Du må gå på "små og mellomstore bedrifter" -> bærbare Husk at prisene er oppgitt uten mva, og du må antagelig ringe Dell for bestilling. Skumlest igjennom tråden, og ser ut som flere har fått bedre pris når de har ringt inn også. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 åssen spill vil skjermkortet 128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS dra? vil det dra f.eks COD4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå