miCro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Det trådløse har jeg aldri fått til å funke pålitelig i Ubuntu 7.10. Etter boot må jeg koble til opptil flere ganger før jeg faktisk får tildelt IP etc. fra ruteren. Det detter også helt tilfeldig ut, selv med 100% signalstyrke. Det har også vært flere tilfeller hvor Ubuntu har "glemt" at jeg har installert drivere for GPU i tillegg til at oppløsningen har blitt satt til 800x600 uten forvarsel. GRUB har også blitt overskrevet flere ganger, men dette kan jeg vel egentlig ikke legge skylda på DELL for, det blir vel heller Canonical Jeg har faktisk ikke hatt et snev av ustabilitet når det gjelder den trådløse oppkoblingen (eller noe som helst annet, for den saks skyld) i Ubuntu 7.10 i de tre timene jeg har testet det. Det kan jo være de kommer snikende etter hvert. Du har kanskje Dell sitt trådløse kort? Jeg har hørt mange har slitt med å få det til å fungere optimalt i Ubuntu. Endret 31. desember 2007 av miCro Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hvilken driver skal jeg laste ned fra laptopvideo2go når jeg har win xp 32 pro og8600M gt? Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvilken driver skal jeg laste ned fra laptopvideo2go når jeg har win xp 32 pro og8600M gt? tror du skal ha denne driveren, er siste som er kommet. http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=16682 Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som har tips angående skjermkalibrering? Har ikke sett film på Vostoren før nå, og fargene ser ikke helt korrekt ut for å si det slik. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det finnes nok software-kalibratorer du kan bruke, men de er i beste fall middelmådige. Skal det gjøres skikkelig trenger du en hardware-kalibrator ala Colorvision Spyder. Det koster imidlertid noen kronasjer. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Du har kanskje Dell sitt trådløse kort? Jeg har hørt mange har slitt med å få det til å fungere optimalt i Ubuntu.Nope, spretter opp som et Intel-kort når den spør om restricted drivers. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen som har tips angående skjermkalibrering? Har ikke sett film på Vostoren før nå, og fargene ser ikke helt korrekt ut for å si det slik. Det eneste jeg er misfornøyd med på min maskin er skjemen. På min tror jeg det er dårlig kvalitet på skjermen og ikke kalibrering. Har laveste oppløsning. Lenke til kommentar
Dundar Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vurderer Vostro, men er litt usikker etter å ha lest denne tråden mtp. støy. Pipelyder og konstant støy fra HD er uaktuelt. Kan noen si noe generelt om støynivå på Vostro? Skal bare bruke den til surfing, MSN, torrents, se filmer og skolearbeid. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vurderer Vostro, men er litt usikker etter å ha lest denne tråden mtp. støy. Pipelyder og konstant støy fra HD er uaktuelt. Kan noen si noe generelt om støynivå på Vostro? Skal bare bruke den til surfing, MSN, torrents, se filmer og skolearbeid. Jeg kan bare snakke for meg og mitt, men eneste lyden jeg kan høre fra min maskin er når DVD-drevet drar igang men det er jo så og si uungåelig. Dette er uten tvil den mest støyløse laptopen jeg har vært i nærheten av. Aldri hørt noe antydning til pipelyder eller utpreget støy fra HD. Jeg er veldig fornøyd med ytelsen, prisen, byggkvaliteten, kjølig og støy(eller mangel på dette). Det jeg er misfornøyd med er at skjermen er dårlig, dårlig innsyn og blasse farger. Men nå skal det sies at jeg har billigste skjermen. PCen kunne fint vært litt penere og veid mindre men ser man på XPSen med samme speccs som en Vostro så er jeg ikke villig til å betale 3-4000 kroner for dette. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Okai, jeg har altså forsøkt å oppgradere minnet på min Vostro 1700... Men jeg fikk ikke bootet opp. På frontpanelet er det tre lys mellom Power- og MediaDirect-knappene. Normalt lyser den helt til venstre (hengelås med et nitall inni), men når jeg forsøkte å boote med de nye modulene, begynte det midterste lyset å blinke (hengelås med en A inni). Det var ingen tegn til at maskinen så mye som prøvde å starte opp. Hva er dette for noe? Ikke si at det er en eller annen form for hardware-lås Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Okai, jeg har altså forsøkt å oppgradere minnet på min Vostro 1700... Men jeg fikk ikke bootet opp.På frontpanelet er det tre lys mellom Power- og MediaDirect-knappene. Normalt lyser den helt til venstre (hengelås med et nitall inni), men når jeg forsøkte å boote med de nye modulene, begynte det midterste lyset å blinke (hengelås med en A inni). Det var ingen tegn til at maskinen så mye som prøvde å starte opp. Hva er dette for noe? Ikke si at det er en eller annen form for hardware-lås Du har nok ikke fått korrekt minne, eller så kan minnet være defekt. Det skal ikke være noe problem å oppgradere så lenge minnet er av rett type. Hva er det du har kjøpt? Et nytt sett på 2 brikker eller bare 1 ekstra modul. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er disse jeg har kjøpt. To stykker. Jeg kom frem til disse ved å bruke Komplett sin tjeneste der du automatisk får vist hva som er kompatibelt med systemet. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er disse jeg har kjøpt. To stykker. Jeg kom frem til disse ved å bruke Komplett sin tjeneste der du automatisk får vist hva som er kompatibelt med systemet. De er rett i forhold til minnekonfiguratoren. Det er 2 ting du kan sjekke 1) Er de riktig montert/helt på plass. 2) Prøv 1 og 1 brikke hver for seg. Når du har oppgradert minnet må du mest sannsynlig inn i bios for å bekrefte dette, men du kommer da ikke så langt. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Noen vennlige sjeler som kan hjelpe meg med valg av skjermkortdriver? Er inne på LaptopVideo2Go nå. Hvilken driver bør jeg installere? Har Vostro 1500, 8600M GT, Vista Business(tipper 32 bit?). Edit: glem det, jeg fant. Endret 8. januar 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fant ut av dette med minnet. Vostroen var ganske bestemt på hvilken modul som skulle stå i hvilken slot. Den ene modulen fungerte alene i begge slottene, men den andre fungerte ikke i noen av dem om den stod alene. Den siste fungerte kun når den stod i slot 2 med den andre i slot 1. Ikke spør. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fant ut av dette med minnet. Vostroen var ganske bestemt på hvilken modul som skulle stå i hvilken slot. Den ene modulen fungerte alene i begge slottene, men den andre fungerte ikke i noen av dem om den stod alene. Den siste fungerte kun når den stod i slot 2 med den andre i slot 1. Ikke spør. Beskrivelsen din synes jeg kanskje bør medføre at du tar en memtest, av og til vil ikke minneproblemer vises i praksis før du bruker den delen av chippen som det er feil med, og det kan være langt ute i adresseområdet. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har kjørt omfattende tester av hele systemet i to timer. Tror alt skal være OK. Håper i alle fall det Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har en kompis som vurder innkjøp av Vostro. Neon som vet om det er mulig å velge XP om man ringer Dell? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 1. Hvilke tilbud har det pleid å vært på vostro 1500 (toppmod) de siste par mnd? Er det ofte det er fri frakt + noe annet? 2. Kan man bestille vostro med vista 64 bit? 3. Dere som har bestilt vostro den siste tiden, har dere hatt problemer med høyfrekvent pipelyd? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ingen pipelyder her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå