Gå til innhold

Dell Vostro tråden.

Anbefalte innlegg

Har ikke Cod4 enda, men får det i morra, så skal testa da:)

Har testa demoen da, og den funka fint.

Nå, hvordan kjørte CoD4? Vurderer et kjøp...

CoD4 kjører kjempefint på Vostro 1500 med 8600gt-kortet

Jeg har det samme kortet, men har litt problemer med i spillet i blandt "henger seg". Bildet fryser i 15 sek før det blir helt svart. Vis jeg venter i 30-60 sec kommer jeg innpå spillet igjen og kan fortsette der jeg slapp.

Jeg detter ikkeutav spillet, men det var fryser en stund. Dette har skjedd meg 3 ganger.

Men utenom det virker spillet ganske bra.;)

ja, dette skjer med meg også. Skjedde også på min stasjonere pc før, så det er ikke noe særegent for denne PC-en. Tror det har noe med at oppløsninga i spillet er forskjellig fra den som brukes i Windows, hender ihvertfall at oppløsninga i Windows er forandra når jeg avslutter spillet, men det skjer ikke hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La nettopp merke til en ting nå som jeg satt alene på lesesalen med min Vostro 1500. Der er det stille, så lett å legge merke til støy. La merke til at det kommer en liten pipelyd når PC-en går på batteri og skjermlyset er stilt noen nivå ned. Stiller jeg skjermlyset til maks forsvinner lyden, men med en gang jeg stiller ned kommer det ulike pipelyder.

Håper det kommer bios-oppdatering eller noe snart. Slik jeg kan bruke headsett uten å høre på en pipelyd i bakgrunnen. :p

Lenke til kommentar

Jeg har det samme kortet, men har litt problemer med i spillet i blandt "henger seg". Bildet fryser i 15 sek før det blir helt svart. Vis jeg venter i 30-60 sec kommer jeg innpå spillet igjen og kan fortsette der jeg slapp.

Jeg detter ikkeutav spillet, men det var fryser en stund. Dette har skjedd meg 3 ganger.

ja, dette skjer med meg også. Skjedde også på min stasjonere pc før, så det er ikke noe særegent for denne PC-en. Tror det har noe med at oppløsninga i spillet er forskjellig fra den som brukes i Windows, hender ihvertfall at oppløsninga i Windows er forandra når jeg avslutter spillet, men det skjer ikke hver gang.

Jeg har ikke opplevd at oppløsninga i Windows er forandra når eg avslutter COD, men har bare spillt 3 ganger.

Men skjer dette også når du spille MP?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd at oppløsninga i Windows er forandra når eg avslutter COD, men har bare spillt 3 ganger.

Har dessverre ikke spilt noe MP så langt

Lenke til kommentar

For meg har aldri skjedd under multiplayer...

Lenke til kommentar

Jeg fikk ny harddisk i dag, fordi den gamle jeg hadde lagte mye støy.

Men den ny harddisken lager en slags "knitre" lyd, som ikke den gamle laget.

Er det noe jeg kan gjøre for å få vekk denne knitre lyden?

Jeg kan også hører denne pipelyden mye bedre nå. Men jeg regner med at dette er pga min nye harddisk er stillere en den gamle(sett bort fra knitre lyden)

Lenke til kommentar

Da har jeg kastet meg på, og kjøpt meg en Vostro 1400. Denne vil erstatte min Acer Aspire 5920G som ble for tung til studiene.

Jeg har lest igjennom denne tråden, for å se hva folk gjør for å få kjøpe denne som privatkunde over telefon.

Ringte inn, fikk spørsmål om hvilken bedrift jeg skulle kjøpe gjennom. Da sa hun at hun skulle sende meg over til en kundebehandler for private kjøpere.

Han sa med en gang at det gikk greit å sette opp en Vostro, siden jeg handlet privat.

Vi kom fram til følgende konfigurering:

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk

14.1" WXGA+ TFT skjerm (1440x900 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS med 90 watts AC-adapter

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps)

Dell™ Wireless 1505 Wireless-N Mini-Card - Europa

Pris inkl mva og frakt: 9075kr

Grei pris dette?

Er fornøyd selv, gleder meg til å få denne!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

jeg må si at jeg er utrolig skuffet over det faktum at 8600M GT som sitter i min Vostro 1500 har VRAM av typen DDR2 og er 128bit... Litt latterlig med tanke på at min 6800LE på stasjonære hadde 256bit (2 generasjoner tilbake altså)

Grafikkortet bruker jo ikke noe særlig mer strøm om den har 256bit RAM istedenfor 128bit. Jeg vil tippe at DDR3 RAM bruker ikke noe særlig mer strøm enn DDR2 heller. Nei, det her er for latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
jeg må si at jeg er utrolig skuffet over det faktum at 8600M GT som sitter i min Vostro 1500 har VRAM av typen DDR2 og er 128bit... Litt latterlig med tanke på at min 6800LE på stasjonære hadde 256bit (2 generasjoner tilbake altså)

Grafikkortet bruker jo ikke noe særlig mer strøm om den har 256bit RAM istedenfor 128bit. Jeg vil tippe at DDR3 RAM bruker ikke noe særlig mer strøm enn DDR2 heller. Nei, det her er for latterlig.

Jaja, dette overrasker meg egentlig ikke. Regnet med at det måtte være noen negative ting med den siden den kosta 3000-4000 mindre enn konkurrentene med samme spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Vostroen min henger fælt, først var det bare MSN og forumposting det gjaldt, men nå har det spredd seg videre. Treg oppstart, tregt å kode i notepad, tregt å spille, er vel en 1,5 sekunds lag på alt jeg gjør.

Ifg. oppgavebehandling, er prosessorbruket på rundt 10-14% så jeg skjønner ikke hvorfor det går så tregt. Det er som sirup og virker som når prosessorbruket er på rundt 90%.

Noen som har peiling på hva som evt. er galt og hva som kan gjøres?

Tuter rundt med Vista, som helt sikkert er synderen.

Lenke til kommentar

Jaja, dette overrasker meg egentlig ikke. Regnet med at det måtte være noen negative ting med den siden den kosta 3000-4000 mindre enn konkurrentene med samme spesifikasjoner.

uansett er det (DDR2) noe man burde ha blitt informert om...

Lenke til kommentar

Tror ikke man vil merke nevneverdig. Har lest litt, ved store belastninger i spill, mye 3D-grafikk som skal vises, mye detaljer, kan det merkes.

Jeg tørr ikke si noe mer, kan være feil. Noen vil si "ja, det vil merkes", kanskje det kun er i benchmarks. Det er ikke dette man kun skal se på.

Har et spørsmål!

Min Vostro 1400 er nå Ekspedert. hvor lang tid tok det fra maskinen fikk status som ekspedert, til man fikk den, for dere?

Håper på svar, siden maskinen jeg bruker nå er solgt, og må sendes til ny eier. Så jeg vet litt sikkert at jeg kan gi den fra meg litt før avtalen jeg og kjøper har.. Hadde vært fint for kjøper dette.

Lenke til kommentar
Tror ikke man vil merke nevneverdig. Har lest litt, ved store belastninger i spill, mye 3D-grafikk som skal vises, mye detaljer, kan det merkes.

Jeg tørr ikke si noe mer, kan være feil. Noen vil si "ja, det vil merkes", kanskje det kun er i benchmarks. Det er ikke dette man kun skal se på.

Har et spørsmål!

Min Vostro 1400 er nå Ekspedert. hvor lang tid tok det fra maskinen fikk status som ekspedert, til man fikk den, for dere?

Håper på svar, siden maskinen jeg bruker nå er solgt, og må sendes til ny eier. Så jeg vet litt sikkert at jeg kan gi den fra meg litt før avtalen jeg og kjøper har.. Hadde vært fint for kjøper dette.

Det tok 2 uker for meg. Da var den på døra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Har et spørsmål!

For meg tok det ca 2-3 uker. Dette var dog da det var store leveringsproblem hos dell og jeg fikk den før forventet og før "alle" andre :)

Lenke til kommentar

Hei

har lest litt gjennom her og synst serien ser bra ut men er vostro serien bedre enn inspiron?

og kommer dell med noe betre før nyttår:P?

Dell virker veldig bra på min stasjonære,som egentlig er en dårlig pc som har 500 mb ram og 80 gb av harddisk samt elendig skjermkort men har holdt seg i snart 4 år kjempe fornøyd..:D

men er dell like bra på bærbar?¨

bør jeg velge inspiron eller vostro elelr noe annet?

skal bruke pcèn til mye spilling og vanlige ting som: msn,internett,hotmail,og skole:P

takk for svar senere:d takk

oi det glømte jeg å si har ett budsjett på 10 til 12k

Endret av riffe
Lenke til kommentar
Hei

har lest litt gjennom her og synst serien ser bra ut men er vostro serien bedre enn inspiron?

Dell virker veldig bra på min stasjonære,som egentlig er en dårlig pc som har 500 mb ram og 80 gb av harddisk samt elendig skjermkort men har holdt seg i snart 4 år kjempe fornøyd..:D

skal bruke pcèn til mye spilling og vanlige ting som: msn,internett,hotmail,og skole:P

Hai.

vil du ha litt bedre skjermkort enn 8600M GT (med føkkings DDR2 ram fra DELL), så burde du IKKE velge Dell.

Jeg vil anbefalle at du ser på lignende bærbare på noen webshops og sender mail til de og spør om VRAM typen til skjermkortet.

Ikke misforstå, Vostro 1500 er en kjempebærbar, fungerer fint til spilling (jeg drar til og med Crysis på denne). Men om du vil ha "det lille ekstra" vil jeg gjerne at du tar en titt på noen andre :)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Hei

ingen som vill si noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...