Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Er det noen her som forhåndsbetalte maskinen? Jeg gjorde dette sist mandag(8/10), og ifølge mailen jeg fikk med betalingsinfo, skulle jeg få bestillingsbekreftelse innen 3 dager etter betalingen var motatt. Nå har det gått en uke, uten at jeg har hørt noe som helst, så jeg begynner å bli noe utålmodig...

 

jeg betalte 1/10 og ikke fått noe mail enda..... fikk bare svareren til selger på fredag når jeg skulle purre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjøpt en vostro 1400, og cpu tempen stiger veldig raskt fra 20-40 grader(i løpet av 1 minutt) lurer på om noen har et bra viftestyringsprogram? og hvordan skal jeg stille inn kriteriene, er det kun fan jeg skal benytte meg av, eller klokke ned?

 

kan også fortelle at jeg fikk blåskjerm da jeg slo på pc for første gang, fikk beskjed om at det var fordi jeg ikke hadde oppdatert mcafee....

har ikke hatt blåskjerm etter at jeg kjørte alle oppdateringene i alle fall.

 

håper noen kan hjelpe meg med viftestyringa!

 

ps hva er normal cpu temp?

er ganske varm luft som kommer ut av pc i alle fall....

Lenke til kommentar
Er det noen her som forhåndsbetalte maskinen? Jeg gjorde dette sist mandag(8/10), og ifølge mailen jeg fikk med betalingsinfo, skulle jeg få bestillingsbekreftelse innen 3 dager etter betalingen var motatt. Nå har det gått en uke, uten at jeg har hørt noe som helst, så jeg begynner å bli noe utålmodig...

Jeg forhåndsbetalte, og et par dager senere fikk jeg en bekreftelsesmail for ordren. Er det denne du mener? Mer skal du nok ikke få, gitt.

 

milleniam: Nettopp. Svært rart.

 

Dette sier den siste mailen jeg har fått fra Dell:

 

Når vi har mottat deres betaling vil dere inne tre dager motta en ordrebekreftelse via email

Dersom noe er uklart, kontakt oss gjerne på tlf: 23 16 23 03

 

Jeg betalte for 1uke siden, men har enda ikke fått denne ordrebekreftelsen som blir nevnt i mailen.

 

Det jeg syntes var litt rart, er at når jeg skulle overføre pengene, ble jeg kun bedt om å oppgi kundenr, ikke noe referansenr eller ordrenr eller liknende.

 

I mailen står det at jeg skal oppgi følgende som melding ved betaling: "Referansenr: Kund nr 16275**".

 

Så det virker nesten som at selgeren har glemt å oppgi referansenummeret jeg skal bruke eller noe.

 

Skal uansett ringe til Dell nå, så får vi se om de finner ut av det...

Lenke til kommentar
Er det noen her som forhåndsbetalte maskinen? Jeg gjorde dette sist mandag(8/10), og ifølge mailen jeg fikk med betalingsinfo, skulle jeg få bestillingsbekreftelse innen 3 dager etter betalingen var motatt. Nå har det gått en uke, uten at jeg har hørt noe som helst, så jeg begynner å bli noe utålmodig...

 

jeg betalte 1/10 og ikke fått noe mail enda..... fikk bare svareren til selger på fredag når jeg skulle purre

 

hmms :-|

 

Jeg pratet med dem nå, og personen jeg pratet med kunne fortelle meg at maskinen allerede var sendt ifra fabrikken. Men hvorfor jeg ikke hadde fått noen ordrebekreftelse kunne han ikke gi meg noe svar på. Så det er jo mulig det samme gjelder deg :)

 

Jeg fikk også et ordrnenummer på sendingen, men når jeg forsøker å sjekke ordrestatus på bestillingen på Dell sine sider, får jeg kun følgende melding, med rød skrift: "Vennligst forsikr deg om att de følgende feltene er gyldige: "

 

Så, jeg tør ikke å ha så alt for store forhåpninger enda, selv om svaret jeg fikk ihvertfall var noe oppløftende.

Lenke til kommentar

For å svare på diverse spørsmål her:

 

- Om du installerer XP og får beskjed om at installasjonen ikke finner noen disker, må du ha en "diskett"/CD/flashpinne med drivere for SATA (vet ikke om det er kontrolleren eller disken selv, who knows. Tror det er SATA-kontrolleren).

 

- Luften som kommer ut fra kjølesystemet blir veldig varmt når man kjører grafikkintense applikasjoner som spill, eller noe som bruker mye minne og rendrer masse bilder. Mao, prøv å spill i 30-45min (eller time eller to), så ser du at vifta slås på og ja den lager litt støy/vibrasjoner. Jeg syns ikke det er plagsomt.

 

Når det kommer til støy i forelesningene, så må du nesten "slutte å spille i timen" :p Min Vostro 1500 har aldri slått på vifter under en forelesning, og jeg satt med kompilator oppe og jobbet hele timen. Fortsatt ingen antydninger til støy eller varme.

 

- Pipelyden er veldig tilfeldig. Jeg har hatt den på dag#2 og utover. I dag merket jeg at jeg ikke har hatt den lyden på en uke nå, give or take. Jeg anser den ikke til å være plagsom.

 

Jeg elsker min Vostro 1500 :)

 

edit:

 

når det gjelder ordrebekreftelse, må du mase om dette pr tlf. Det har skjedd meg. Og når du får ref nr og ordrenr så stemmer dem ikke, og du får ikke sjekket fremgang. I det jeg kontaktet selgeren pr e-mail om dette, fikk jeg nytt ordrenr og DA kunne jeg spore opp fremgangen :) Det skader ikke å små-mase litt. Du har krav på info om det er noe som ikke stemmer.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hos meg slutter aldri viftene å gå. Greit nok, under normale forhold merker man den ikke, men i et stille rom er den definitivt hørbar! Det irriterer meg at maskinen aldri er stille. Word er jo ikke akkurat krevende, så jeg fatter og begriper ikke hvorfor viftene går.

 

Ja.. Det skjønner ikke jeg heller. Plagsomt/irriterende. Det jeg tenker litt på er om det kan være pga. vista eller om PC-en er stilt inn slik at viftene skal gå ofte for å unngå overoppheting.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke stort om T7300, men så vidt jeg har skjønt skal prosessorer til laptoper tåle å bli varme. Jeg sjekket med Everest, og temperaturen lå rundt 35-36 grader idle MED viften på. Si at temperaturen stiger med en 10-15 grader om den skrur seg av, fortsatt er det langt innenfor hva en prosessor skal tåle. Min Q6600 takler helt fint temperaturer opp mot 65-70 grader på kjernene uten å bli ustabil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Nå vet jeg ikke stort om T7300, men så vidt jeg har skjønt skal prosessorer til laptoper tåle å bli varme. Jeg sjekket med Everest, og temperaturen lå rundt 35-36 grader idle MED viften på. Si at temperaturen stiger med en 10-15 grader om den skrur seg av, fortsatt er det langt innenfor hva en prosessor skal tåle. Min Q6600 takler helt fint temperaturer opp mot 65-70 grader på kjernene uten å bli ustabil.

 

Merkelig.. Noen burde tipse dell om dette. Det er jo tydelig at viftene går alt for ofte. Andre igjen forteller at vostroen deres bråker mindre (de nyeste vostroene). Noen som har prøvd å opdatert biosen?

Lenke til kommentar

BIOS versjonen som ligger tilgjengelig på Dell sine hjemmesider kom i Juni, så de aller fleste i denne tråden har nok allerede den sist tilgjengelige BIOS utgaven på sin Vostro. Det ble nevnt tidligere i tråden at Dell jobber med en BIOS som etter alle solemerker skal kurere pipelyden, vi får håpet de fikser viftestøyen i samme slengen.

Lenke til kommentar

gjett hvem som har fått utsettelse? jo, du gjettet riktig, meg!fra 25. oktober til 5.november nå skal jeg ringe dell og be om avslag eller noe ekstra... hvor mye avslag kan jeg få tror dere?

 

ringte til dem nå.. den er visst sendt allerede.. merkelig, for i går var den fortsatt i preproduksjon ifølge ordrestatusen på dells hjemmeside. hun svenske dama sa jeg skulle få den innen 24. oktober

 

skulle nesten ønske den var forsinka, kunne trengt litt prisavslag

Endret av lolsann
Lenke til kommentar

Sjekka tempen med core temp i dag. Min T7100 lå på ca 43-44 grader uten vifta på. og den pipelyden hører jeg bare som en svak summing i headsett men det forsvinner med en gang det kommer noe lyd i de. er veldig fornøyd med min :) og det met at den trenger sata drivere kan fikses ved å laste dem ned og slipstreame driverne inn på xp plata.

Lenke til kommentar

Hei ,hva maskin har du bestilt,jeg har bestilt vostro 1400 den28-9 og skulle få den 17-10 men nå er den utsatt til den 28 /10 .her er svaret jeg fekk fra di.Kjære Kunde

 

 

 

På grunn av stor etterspørsel på produktet du har bestilt, har det blitt en forsinkelse fra våre leverandører.

 

 

 

Det har medført du har fått en ny Estimert leverings dato.

 

 

 

Vi setter pris på din tålmodighet, da du muligens har ventet lenge på din ordre –

 

og vil gjøre vårt beste, for å levere før oppgitte dato.

 

jeg har fått en liten kopensasjon .Fekk mail fra dell i dag,nå er den utsatt til 6 november

Endret av hermos
Lenke til kommentar
Hei ,hva maskin har du bestilt,jeg har bestilt vostro 1400 den28-9 og skulle få den 17-10 men nå er den utsatt til den 28 /10 .her er svaret jeg fekk fra di.Kjære Kunde

 

 

 

På grunn av stor etterspørsel på produktet du har bestilt, har det blitt en forsinkelse fra våre leverandører.

 

 

 

Det har medført du har fått en ny Estimert leverings dato.

 

 

 

Vi setter pris på din tålmodighet, da du muligens har ventet lenge på din ordre –

 

og vil gjøre vårt beste, for å levere før oppgitte dato.

 

jeg har fått en liten kopensasjon

 

og hva var den lille kompensasjonen?

Lenke til kommentar
Hei ,hva maskin har du bestilt,jeg har bestilt vostro 1400 den28-9 og skulle få den 17-10 men nå er den utsatt til den 28 /10 .her er svaret jeg fekk fra di.Kjære Kunde

 

 

 

På grunn av stor etterspørsel på produktet du har bestilt, har det blitt en forsinkelse fra våre leverandører.

 

 

 

Det har medført du har fått en ny Estimert leverings dato.

 

 

 

Vi setter pris på din tålmodighet, da du muligens har ventet lenge på din ordre –

 

og vil gjøre vårt beste, for å levere før oppgitte dato.

 

jeg har fått en liten kopensasjon

 

og hva var den lille kompensasjonen?En ryggsekk ,rundt 400 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...