Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Jo, det har jeg, men finner ikke noen måte å opprette lokalt nettverk. Bare trådløst og bluetooth.

Har du lagt inn nettverksdrivere? Jeg hadde samme problemet når jeg reinstallerte min Vostro. Nettverkssymbolet var i systemstatusfeltet, men jeg klarte ikke opprette kontakt med nettverket. Vista finner altså ikke disse driverene selv, du må tanke de fra Dell.

 

Hvis du allerede har lagt inn nettverksdriverene, ville jeg prøvd å restarte maskinen med kablelen i. Jeg har lest om flere som har hatt problemer med å komme seg på nett første gangen de plugger i nettverkskabelen. Det har imidlertid løst seg med en omstart.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del rare program og diverse som Dell har lagt inn. Og oversikten i programmenyen er ikke den beste. Lurer derfor på å sette opp maskinen på nytt igjen. Men er dette en vanskelig og krevende jobb? (Har gjort det noen ganger med min gamle med win98 - ja, det var på tide å få seg ny :yes: ) Hva gjør jeg og hva må jeg passe på undervegs? Evt finnes det en oversikt/brukerguide på forumet her?

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt vanskelig. Sjekk først at driver cden du fikk med faktisk inneholder drivere, hos meg var den faktisk blank. Hvis den er det er det lurt å laste ned driverene du trenger på forhånd og ha de liggende klare på en minnepenn eller noe slikt. Deretter må du bestemme deg for om du vil beholde recovery partisjonen Dell har opprettet. Personlig slettet jeg den og partisjonerte disken slik det passet meg selv best. Disse valgene gjør du når du skal bestemme hvor Vista skal installeres, du må velge 'avanserte valg' eller noe slikt for å få tilgang til partisjonerinsverktøyet.

Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt vanskelig. Sjekk først at driver cden du fikk med faktisk inneholder drivere, hos meg var den faktisk blank. Hvis den er det er det lurt å laste ned driverene du trenger på forhånd og ha de liggende klare på en minnepenn eller noe slikt. Deretter må du bestemme deg for om du vil beholde recovery partisjonen Dell har opprettet. Personlig slettet jeg den og partisjonerte disken slik det passet meg selv best. Disse valgene gjør du når du skal bestemme hvor Vista skal installeres, du må velge 'avanserte valg' eller noe slikt for å få tilgang til partisjonerinsverktøyet.

 

Takk for svar. RecoveryPartisjon, vil det si det at disken er delt i to områder?

Lenke til kommentar

Vostro maskinene blir levert med en partisjon på en 4-5 GB som inneholder et image av systemet ditt slik det er når du får maskinen. Du kan altså bruke det til å sette maskinen tilbake slik den var når du først startet den, altså med alle programmene Dell har forhåndsinstallert. Den kan være kjekk å ha om maskinen streiker når du er på en reise og ikke har med deg Vista CDen, men ut over det har den ingen stor nytte. Om du trenger den eller ikke kommer helt an på dine preferanser og behov.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor flink Dell er til å oppdatere driverbibliotektet sitt, men det er i alle fall veldig enkelt å finne frem til driverene man trenger på den siden fremfor å finne frem til hjemmesiden til alle de forskjellig produsentene av komponentene Vostro maskinene består av. Jeg brukte den siden for å finne drivere til min maskin, og det fungerte helt topp.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd noe spill på vostro1500?

Jeg har spillt litt CS og FM, men i dag skulle jeg prøve UT3, og det ville ikke starte.

Den burde vell kunne klare å kjøre UT3(ikke full grafikk)?

 

Jeg spiller Bioshock, F.E.A.R, World in Conflict, etc. på min Vostro 1500. Dette er alle nye og krevende spill, men de kjører kjempefint på min pc. (2gz, 2gb ram, 8600gt-kort)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jepp. Og der står det også når driverene er oppdatert. Chip-set-driverene ble oppdatert for ikke mange dagene siden, og de jobber visst med en BIOS-oppdatering som skal fikse pipelyden.

 

Håper virkelig de klarer å fikse den. Da hadde jeg blitt 99% fornøyd med min vostro :)

Lenke til kommentar
Håper virkelig de klarer å fikse den. Da hadde jeg blitt 99% fornøyd med min vostro :)

Det får vi håpe. Finnes dog en ganske ok fiks:

 

Spar heller tid og prøv å fikse pipelyd problemet slik.

 

Her er oppskriften:

 

Programmet som kan hjelpe deg heter RMclock

Finn den på google og last den ned.

 

og her kommer en liste med tre forskjellige ting du kan prøve med det programmet.

 

1: Last ned RMClock og kryss av i boksen som heter "run HLT command when idle."

2. Gå i bios og disable C4 Sleep mode (det kommer til å redusere litt av levetiden på batteriet ditt)

3. I RMClock er det valg som heter "enable popdown mode" kryss den av, og "enable popup mode" må du ta bort krysset fra. Det kommer til å kjøre CPUen i lavere strømbruk modus.

 

Prøv disse tre metodene hver for seg.

 

Lykke til!

 

-AMDXP

1. Da blir systemet utstabilt og CPU kjører konstant

2. Uprøvd

3. Fjerner nesten pipelyden helt, men maskinen lager da noen merkelige lyder til tider

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
hehe hva er den 1% du ikke ville vært fornøyd med? xD

 

Skjermen virker litt kornete. Har sett eksempler som viser forskjellen på en vostro skjerm og en "vanlig" skjerm.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si meg hvordan jeg skal få formatert harddisken? Det skjer ingenting når jeg setter i Vista-DVD-en og restarter maskinen. Mener det har stått her før, men jeg fant ingenting da jeg søkte. :shrug:

 

Edit: Nå er Vista installert på nytt, men jeg tror ikke helt at jeg fikk til å formatere maskinen min. Merkelig. Fikk heller ikke installert Media Direct. :-\

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Er det noen her som forhåndsbetalte maskinen? Jeg gjorde dette sist mandag(8/10), og ifølge mailen jeg fikk med betalingsinfo, skulle jeg få bestillingsbekreftelse innen 3 dager etter betalingen var motatt. Nå har det gått en uke, uten at jeg har hørt noe som helst, så jeg begynner å bli noe utålmodig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det noen som kan si meg hvordan jeg skal få formatert harddisken? Det skjer ingenting når jeg setter i Vista-DVD-en og restarter maskinen. Mener det har stått her før, men jeg fant ingenting da jeg søkte. :shrug:

 

Edit: Nå er Vista installert på nytt, men jeg tror ikke helt at jeg fikk til å formatere maskinen min. Merkelig. Fikk heller ikke installert Media Direct. :-\

 

Jeg får heller ikke til å installere media direct. Har prøvd å følge oppskriften som følger med PC-en men det virker ikke.

Lenke til kommentar
Er det noen her som forhåndsbetalte maskinen? Jeg gjorde dette sist mandag(8/10), og ifølge mailen jeg fikk med betalingsinfo, skulle jeg få bestillingsbekreftelse innen 3 dager etter betalingen var motatt. Nå har det gått en uke, uten at jeg har hørt noe som helst, så jeg begynner å bli noe utålmodig...

Jeg forhåndsbetalte, og et par dager senere fikk jeg en bekreftelsesmail for ordren. Er det denne du mener? Mer skal du nok ikke få, gitt.

 

milleniam: Nettopp. Svært rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...