Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja.

 

Jeg har også Vostro 1400 med 1440*900 skjermen, oppløsningen er helt perfekt til mitt bruk.

 

Kjenner dere dere igjen i dette?

 

Vostro.jpg

 

Dette er noe jeg har rekonstruert på min vanlige NEC skjerm, som likner veldig på det jeg opplever med Vostroen min. Skarpheten og alle pixler er krystallklare, men det er noe støy+korn på jevne flater, som likner dette bildet meget!

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har lagt merke til det på min skjerm. Hvis jeg stikker nesa helt opp i skjermen blir jo selvfølgelig ting mer kornete, men fra en normal arbeidsavstand ser jeg ikke noe til den slags støy.

 

har bestilt en md den oppløsninga jeg og:P

hva bruker du PC-en til da?

 

Bruker den på forelesninger og til generell skolebruk. Har den også med på reiser og lignende. Jeg har en stasjonær i leiligheten min, så jeg bruker den ikke så mye når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Er klar over det, prøver bare å finne ut om det er andre som har fått ett bedre panel her i norden i det heletatt, for å kartlegge om jeg skal gidde å prøve å få det byttet

ja, det er vel mange som har fått bedre skjerm...

hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt dell og bedt dem gi deg en ny skjerm ell. noe..

kan du sjekke hvem som har laget skjermen din? LGPhilips, AUO, Samsung osv.?

Lenke til kommentar
Kjenner dere dere igjen i dette?

 

Vostro.jpg

 

Dette er noe jeg har rekonstruert på min vanlige NEC skjerm, som likner veldig på det jeg opplever med Vostroen min. Skarpheten og alle pixler er krystallklare, men det er noe støy+korn på jevne flater, som likner dette bildet meget!

Kanskje til en viss grad, men langt fra så ille som eksemplene dine. Merker det ikke til vanlig.

Lenke til kommentar

ååå, jeg bestilte en dell vostro 1400 med WXGA+ skjerm men jeg begynner å få en dårlig følelse, at det blir for smått og at jeg må forstørre den:S jeg har brukt WXGA og WXGA+ på 15.4 skjermer, og + ble for smått i internett explorer. det blir enda verre på en 14,1 skjerm.

nå tenker jeg veldig alvorlig på å ringe dell og be om å få en 7200 rpm 160 GB harddisk istedenfor høyoppløselig skjerm :S vil jeg merke noen forskjell mellom 5400 rpm og 7200 rpm hdd, og i så fall på hvilke områder? både positive og negative forskjeller.

tror dere det går? PC-en er fortsatt i pre-produksjon.

Endret av lolsann
Lenke til kommentar
ååå, jeg bestilte en dell vostro 1400 med WXGA+ skjerm men jeg begynner å få en dårlig følelse, at det blir for smått og at jeg må forstørre den:S jeg har brukt WXGA og WXGA+ på 15.4 skjermer, og + ble for smått i internett explorer. det blir enda verre på en 14,1 skjerm.

nå tenker jeg veldig alvorlig på å ringe dell og be om å få en 7200 rpm 160 GB harddisk istedenfor høyoppløselig skjerm :S vil jeg merke noen forskjell mellom 5400 rpm og 7200 rpm hdd, og i så fall på hvilke områder? både positive og negative forskjeller.

tror dere det går? PC-en er fortsatt i pre-produksjon.

Jeg synes 1400 x 900 er veldig greit. Men hvis du sitter langt unna skjermen kan det kanskje bli lite. Jeg synes også den 7200 rpm 160 gig disken bråker litt mer enn ønskelig. Vet dog ikke hvordan 5400 rpm'en er i forhold, både på hastighet og støy.

Lenke til kommentar
Jeg synes 1400 x 900 er veldig greit. Men hvis du sitter langt unna skjermen kan det kanskje bli lite. Jeg synes også den 7200 rpm 160 gig disken bråker litt mer enn ønskelig. Vet dog ikke hvordan 5400 rpm'en er i forhold, både på hastighet og støy.

hmm, så den bråker en del? det var ikke bra... men det verste jeg vet med en data er at det tar lang tid å åpne programmer og skru seg på o.l. vil da en 7200 rpm disk gjøre disse tingene mye raskere enn en 5400 rpm, eller er forskjellen marginal? er det jeg lurer litt på.. om forskjellen er minimal, så er det lite vits å ha ekstra bråk, varme og dårligere batteritid..

Lenke til kommentar
hmm, så den bråker en del? det var ikke bra... men det verste jeg vet med en data er at det tar lang tid å åpne programmer og skru seg på o.l. vil da en 7200 rpm disk gjøre disse tingene mye raskere enn en 5400 rpm, eller er forskjellen marginal? er det jeg lurer litt på.. om forskjellen er minimal, så er det lite vits å ha ekstra bråk, varme og dårligere batteritid..

Slik jeg har forstått det, tror jeg du klarer deg med en 5400 RPM-disk. 7200 RPM-disken er en disk som er ~ 30% raskere på papiret, men som også bråker mer, tapper batteriet fortere og skaper mer varme. Som du selv sier; du må nesten vurdere de negative sidene opp mot de positive, og så ta et valg. Jeg fikk for 5400 RPM, og lever iallfall i troen om at gevinsten min har vært større enn tapet.

Lenke til kommentar
Bah, jeg får ikke maskina på nett ><

Fungerte helt fint med det trådløse nettet, men når jeg prøver å plugge i en kabel, er det null respons what so ever :/

Lastet ned de nyeste driverene? Prøv det.

 

Jeg har forresten ett problem til: Høyre piltast fungerer ikke. Har fått nytt tastatur av Dell, men piltasten fungerer ikke der heller. Dell sier at jeg bør installere Vista på nytt. Får vel bare prøve det da, sukk.

 

Andre som har hørt om software-feil i Vista som forårsaker at enkelte taster ikke fungerer? Synes nå da det høres umåtelig merkelig ut, jeg da.

Lenke til kommentar

Spiller ikke men har en godt speccet en, utenom skjermkortet. Maskina funker toppers, ingen piping eller irriterende lyder. På den negative siden så ser skjermen min ut som det jeg har postet over, og batterier (9Cellers) sitter litt løst og rasler om du rister maskinen. Ikke at det er noe jeg ofte tar meg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...