Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Ringte kundeservice bedrift da jeg trodde at det var de jeg skulle ringe til da jeg hadde bestilt gjennom pappas bedrift. Ifg. de var det feil.

Kundeservice privat har ikke Vostro (teite maskin, jeg vil snakke med mennesker ><).

Vostro Kundeservice kom jeg ikke gjennom på.

 

Ja ja, får prøve igjen i morgen...

Lenke til kommentar

Urk. Snakket som sagt med Dell i dag. Pipelyden er innenfor "EUs reglement" eller noe sånt (sikkert en dust dB-skala som kun måler volum, og ikke den økte sjansen for hodepine på grunn av pipelyden). Dell er ikke villige til å gjøre stort, egentlig. Fikk beskjed om at jeg fint må vente på en Chip-set- eller BIOS-oppdatering som visstnok skal fikse problemet.

 

Apropos pipelyden; Det er nok prosessoren som lager lyden ja. Dette er lett å teste. Når du hører pipelyden, gå inn i Windows' kalkulator, velg vitenskapelig modus, skriv inn 99999999999 og trykk n!. Det vil ta usannsynlig lang tid å løse oppgaven, så prosessoren(e) begynner å arbeide. Voilà, pipelyden er long gone!

Lenke til kommentar
Kobla til headsett i dag, og da hørte jeg denne pipelyden i headsettet. Ganske iriterende lyd.

Hvis jeg ringer til DELL, vil de da komme til meg å fikse dette med lyden da, eller må jeg sende den inn?

Jeg har vell også en angrerett, og kan sende den tilbake innen 2 uker eller noe sånn, eller tar jeg feil da?

9524264[/snapback]

 

Spar heller tid og prøv å fikse pipelyd problemet slik.

 

Her er oppskriften:

 

Programmet som kan hjelpe deg heter RMclock

Finn den på google og last den ned.

 

og her kommer en liste med tre forskjellige ting du kan prøve med det programmet.

 

1: Last ned RMClock og kryss av i boksen som heter "run HLT command when idle."

2. Gå i bios og disable C4 Sleep mode (det kommer til å redusere litt av levetiden på batteriet ditt)

3. I RMClock er det valg som heter "enable popdown mode" kryss den av, og "enable popup mode" må du ta bort krysset fra. Det kommer til å kjøre CPUen i lavere strømbruk modus.

 

Prøv disse tre metodene hver for seg.

 

Lykke til!

 

-AMDXP

9527268[/snapback]

Jeg prøvde nummer 1 nå. Da forsvinner pipelyden, men prosessoren kjører for full guffe og maskinen har lett for å klikke. Flere som har opplevd dette? Vista vil forresten ikke kjøre programmet på start-up.

Lenke til kommentar

*weee*

 

Ting ser ut til å ordne seg, DELL sender servicegubbe for å skifte hdd og hovedkort i morra :D

 

edit: Og da sitter jeg endelig med en fungerende Vostro 1500 og koser meg :)

Samt irriterer meg grønn over McAffee og at jeg må ha adminrettigheter for å gjøre endringer i systemet og at jeg ikke finner ut hvordan - om det i det hele tatt går an - å konfigurere hurtigtastene for medieavspilleren til å fungere med Winamp.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Da kom min nye Vostro. Pen. Rett og slett lekker og pen.

Har bare rukket å starte den i lunsjen, så blir vel noen timer med kos i kveld.

Den pipelyden noen nevner, er den pip? her kan det virke som det er en helt svak metallskrapelyd. Er det denne el er dette noe annet?

 

gilvam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...