Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer på om 1440*900 skjerm på vostro 1400 blir alt for smått! men er jo bare 100 kr å oppgradere fra 1280*800, så nå lurer jeg på hva jeg skal få meg.. og om eg evt. kan bytte oppløsning når jeg får PC-en, fra 1440*900 til 1280*800, om jeg evt. synes wxga+ er for smått.. er det da mulig å bare bytte oppløsning?

9600850[/snapback]

Jeg synes WXGA+ var veldig greit. Ser helt smooth ut. Du kan sette ned oppløsningen, men det blir ikke helt ideelt..

9601041[/snapback]

men vil ikke det (om du setter ned oppløsninga) se ut akkurat som en skjerm med 1280*800 da?

kan ikke forstå at det skal se noe værre ut..

9601975[/snapback]

Kan sette til 1280 x 768, ikke 1280 x 800. Nei, det ser "uklart" ut. Grunnen til det er at hvert bildepunkt må vises av mer enn én pixel. Og da blir det noen punkter som må vises av to pixler, og noen som må vises av én.. Alternativt kan man ha en svart ramme rundt bildet for å få 1:1 pixelmapping. Synes ikke 1400 x 900 blir for smått i det hele tatt.

9602005[/snapback]

jeg kan jo skalere opp skriften o.l. så blir det ikke for smått? da vil det vel se bra ut.. men ville oppskaleringen ha noen effekt på f.eks. navn på mapper o.l.?

 

sorry hvis spm er helt noob

Lenke til kommentar
edit: btw, det er klin umulig å få installert Vista Buisness på denne. Får blåskjerm når jeg er ferdig med å installere og Vista loades. Je je, da blir det vel Vista Basic som fulgte med :p

9567104[/snapback]

 

 

last ned Inteldriveren som ligger under 'brikkesett' her Support og last denne inn under installasjonen av Vista, der hvor du velger partisjon/harddisk.

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Har dere som har kjøpt denne PC-en bestilt som privatperson eller? Jeg ringte til dell idag for å legge inn min bestilling, prøvde først hos privat-avdelingen, og fikk da vite at prisen på den med best specs ville komme på over 10.000kr (husker ikke den eksakte summen), noe som er betydelig mer en den summen jeg selv regnet meg frem til på dell.no(inkludert mva). Jeg vet at bedriftskunder får det billigere siden de ofte bestiller i store kvanta, andre reklamasjonsrettigheter osv, så at den ble noen tusenlapper dyrere som privatperson er vel bare å regne med.

 

Uansett, jeg har lest tidligere i denne posten at man enkelt kan bestille maskinen gjennom bedrifts-avdelingen til dell, for å få den til lavere pris, men da jeg prøvde dette, fikk jeg vite at dette ikke var mulig, siden man da trengte et organisasjonsnummer. Finnes det noen måte å omgå dette på?

 

Hadde virkelig lyst på denne maskinen, først og fremst pga den gode prisen prisen, men hvis jeg må ut med over 10.000kr for den, blir den nok litt for dyr for min lommebok, selv om den sikkert fortsatt gir mye for pengene..

Endret av andjoha
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har dere som har kjøpt denne PC-en bestilt som privatperson eller? Jeg ringte til dell idag for å legge inn min bestilling, prøvde først hos privat-avdelingen, og fikk da vite at prisen på den med best specs ville komme på over 10.000kr (husker ikke den eksakte summen), noe som er betydelig mer en den summen jeg selv regnet meg frem til på dell.no(inkludert mva). Jeg vet at bedriftskunder får det billigere siden de ofte bestiller i store kvanta, andre reklamasjonsrettigheter osv, så at den ble noen tusenlapper dyrere som privatperson er vel bare å regne med.

 

Uansett, jeg har lest tidligere i denne posten at man enkelt kan bestille maskinen gjennom bedrifts-avdelingen til dell, for å få den til lavere pris, men da jeg prøvde dette, fikk jeg vite at dette ikke var mulig, siden man da trengte et organisasjonsnummer. Finnes det noen måte å omgå dette på?

 

Hadde virkelig lyst på denne maskinen, først og fremst pga den gode prisen prisen, men hvis jeg må ut med over 10.000kr for den, blir den nok litt for dyr for min lommebok, selv om den sikkert fortsatt gir mye for pengene..

9612528[/snapback]

 

Skriv privat som bedrift og bestill gjennom dell.no.

Lenke til kommentar

Prøv igjen, de har mulighet til å selge deg maskien. Vi har jo mange eksempler på det i denne tråden. De tjener ikke stort med penger på Vostro maskinene, og selgerne har sikkert en eller annen for for ranking som gjør at salg av disse maskinene går ut over tallene deres. Selgeren jeg snakket med sa det rett ut at han faktisk tapte penger på å selge maskinen til meg. Nå stoler jeg av erfaring sjeldent på hva selgere sier, men det er rimelig åpenbart at Dell ikke tjener mye penger på disse maskiene når man ser på pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Prøv igjen, de har mulighet til å selge deg maskien. Vi har jo mange eksempler på det i denne tråden. De tjener ikke stort med penger på Vostro maskinene, og selgerne har sikkert en eller annen for for ranking som gjør at salg av disse maskinene går ut over tallene deres. Selgeren jeg snakket med sa det rett ut at han faktisk tapte penger på å selge maskinen til meg. Nå stoler jeg av erfaring sjeldent på hva selgere sier, men det er rimelig åpenbart at Dell ikke tjener mye penger på disse maskiene når man ser på pris/ytelse.

9612735[/snapback]

Stol aldri på en selger ;)

 

I dette tilfellet tror jeg faktisk på dell. En lignende maskin hos multicom koster flere løker ekstra. Skal man handle en lignende pc på netshop så vil den koste enda en løk eller to ekstra i forhold til multicom. Vet ikke hvorfor dell selger denne serien så billig. Kanskje de prøver å kapre mindre bedriftskunder, og lokker med billige priser..?

Lenke til kommentar

Hmms, forsøkte igjen, med ny selger, uten noe bedre lykke denne gangen.. Ble blankt avvist når jeg omsider "avløsrte" at det egentlig er snakk om privatkjøp. Nå er jo ikke jeg noen verdensmester i å kverulere heller men, når selgeren sier rett ut at han ikke har noen mulighet til å hjelpe meg, så syntes ikke jeg det er så lett å snakke seg videre :o

 

Får se hva det blir til, om jeg bare bestiller over nett med vista bussiness, eller heller prøver finne en annen maskin, da den er litt overkill for mitt bruk uansett..

Lenke til kommentar
Hmms, forsøkte igjen, med ny selger, uten noe bedre lykke denne gangen.. Ble blankt avvist når jeg omsider "avløsrte" at det egentlig er snakk om privatkjøp. Nå er jo ikke jeg noen verdensmester i å kverulere heller men, når selgeren sier rett ut at han ikke har noen mulighet til å hjelpe meg, så syntes ikke jeg det er så lett å snakke seg videre :o

 

Får se hva det blir til, om jeg bare bestiller over nett med vista bussiness, eller heller prøver finne en annen maskin, da den er litt overkill for mitt bruk uansett..

9613226[/snapback]

kanskje dette hører med endringene i pris og specs? håper ikke det!! anbefaler deg å prøve helt til du får bestilt!! hold oss oppdatert på hvordan det går:)

Lenke til kommentar

snekra nettopp sammen en Vostro maskin på nettet, valgte Vostro 1500 og den midterste av de tre alternativene som da kommer opp.

 

Satt opp med T7500 prosessor, 2 GB minne, 256 8600GT kort, 1440*900 Truelife skjerm med webcam, og ellers resten på standard minus garanti og forsikringsgreiene.

 

Fikk denne maskinen til 9950,- med moms og frakt! Dvs frakt er jo gratis til 11.10. Men uansett, bestiller denne gjennom firmaet til en i familien og da får jeg den til den nette sum av 7960,-! Utrolig pris for en såpass råsterk pc vil jeg si? Blir bestilt i morgen pronto :) Hvertfall INGEN webshop eller annen butikk jeg vet om som kan matche denne prisen.

Lenke til kommentar
Jepp klar over det, mulig jeg slenger på 2 års garanti greie, ellers jobber jeg på et sted hvor vi fikser PC-er daglig og jeg kan få billig service der/fikse selv så jeg er ikke utrolig bekymret

9617299[/snapback]

Hvis du ringer, så kan det godt hende du får en meget god pris på utvidet garanti/service.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg merket denne pipelyden så mange har snakket om på en forelesning i dag. I tillegg gikk viften konstant. Når man kun har et tekstbehandlingsprogram oppe så skal da ikke viftene surre og gå hele tiden?

 

Jeg har forøvrig prøvd å finne frem til blåtann innstillingen man skulle deaktivere for å bli kvitt pipelyden, men jeg har ikke klart å finne den. Jeg har pløyd meg gjennom det meste av strømsparingsmenyene, men har ikke hatt hellet med meg. Hvor er det den er lokalisert?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hmm, jeg merket denne pipelyden så mange har snakket om på en forelesning i dag. I tillegg gikk viften konstant. Når man kun har et tekstbehandlingsprogram oppe så skal da ikke viftene surre og gå hele tiden?

 

..

9621431[/snapback]

 

Viften går ofte konstant her også.. Virker som det er god kjøling på PC-en. Kanskje for god? :hmm: Tipper at vista har sin del av æren også siden det krever mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...