Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg prøvde å skifte harddisk i dag, men pipelyden er der fortsatt. Jeg må vel sannsynligvis sende den inn også, og han jeg snakket med sa at det kunne ta opptil 6 uker før jeg fikk den tilbake igjen! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har Vostro serien DVI eller HDMI utgang? Mvh Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har Vostro serien DVI eller HDMI utgang? 9481478[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har Vostro serien DVI eller HDMI utgang? 9481478[/snapback] Nei. 9481526[/snapback] Den har nok kun VGA ja. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har Vostro serien DVI eller HDMI utgang? 9481478[/snapback] Nei. 9481526[/snapback] Den har nok kun VGA ja. 9481740[/snapback] Har Inspiron DVI eller HDMI? Mvh Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 kun VGA der og ja Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) F...! Hadde jo vært bra men.. Endret 12. september 2007 av krbalto Lenke til kommentar
muff Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg fikk min vostro idag. Når jeg starta vista merket jeg at den høye pipelyden var der. Søkte litt rundt på internett og fant ut at det er stor sannsynlighet at det er CPU'en som lager lyden. Noen andre laptopper som macbook og HP Pavilion som også har intel chipsettet sliter med dette problemet. Dell <--- dell sin løsning på svaret, men den funka ikke for meg Har også lest at noen bruker RM CPU Clock for å få vekk lyden men da går levetiden til batteriet går ned. Har ikke fått testet om det hjelper. Var også noen som skreiv at denne lyden var mer konstant og hørtes bedre i Vista enn i XP. <-- en annen dell pc som har samme problem. Endret 12. september 2007 av Lowrey Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er rart at noen av oss har problemet, mens andre ikke har det. Gamle mennesker med dårlig hørsel? :] Fant forresten ut en merkelig ting her om dagen da jeg satt i Word og hørte pipelyden. Da jeg holdt inne venstre museknapp (ekstern mus), så forsvant faktisk pipelyden. Jeg slapp så opp knappen og lyden fortsatte, så holdt jeg denne inne igjen og den forsvant, etc. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvor lang tid tok det før dere fikk ordrebekreftelse? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvor lang tid tok det før dere fikk ordrebekreftelse? 9485823[/snapback] Via email? Tror det gikk relativt kjapt. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvor lang tid tok det før dere fikk ordrebekreftelse? 9485823[/snapback] Via email? Tror det gikk relativt kjapt. 9485843[/snapback] både e-mail og mail. Karen sa innen 48 timer... Vel. I dag er dag3. Jeg har ikke lyst å bli rastløs, men jeg bare lurer på om det er lurt å ringe eller ikke. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 rask info om OS CD. Alle Dell maskiner har krav på OS-Reinstallasjons CD (til bruk for reinstallasjon på harddisken om den er tom eller ikke spiller ingen rolle). MRI: Dell hadde fra 10.04.2005 til 23.11.2006 et prosjekt gående: MRI = Media Reduction Initiative, dette gjalt bare for EMEA. DVS at Windows og alle programmer ligger på en skjult partisjon som kan aktiveres ved at når en starter maskinen og ser DELL logoen så holder en nede [Ctrl] og trykker gjentatte ganger på [F11] tasten, en skal da komme til "System restore by Symantec". Funker ikke MRI, så kan man ringe supporten og få tilsent en plate. Windows lisens: Lisensen på Dell's maskiner gir tillatelse for utsendelse av 1. (les EN) OS skive, mister du denne så kan av og til på goodwill hende at support sender en ny plate, men som oftest så ender det med at en må kjøpe ny Windows med lisens, så IKKE rot bort deres Windows XP/Vista plater. PC-Restore Vista: Vista har en PC-restore funksjon på lik linje som i XP/MRI maskinene, men i Vista ligger dette i selve Windows: 1. Start PC'en og trykk [F8] for "Vista boot menu". 2. Velg "Repair Your Computer" i menyen. 3. Velg keyboard layout og trykk "Next". 4. Logg inn på administrator konto. 5. Velg "Dell Factory Image Restore" i menyen. 6. Trykk "Next". 7. Huk av i "Yes" og trykk "Next" igjen for og bekrefte. 8. Nå tilbakestilles dataen, trykk siden "Finish" for og starte om PCen. Til sist: Manglende plate ved leveranse av system: Om du har bestillt ny PC og Windows platen mangler men står på ordereseddelen, ring Kunde service: Privat personer og mindre bedrifter (under 200 ansatte): 2316 2298 større bedrifter: 6711 7575 Så sender de ut platen ASAP ZULU. Kort info :-) Lenke til kommentar
Döden Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Fritz0r, Dell-ansatt? ;-P Jeg snakket nettopp med Dell. Nå mener de å ha funnet ut hvor problemet ligger, nemlig i en IR-port. I morgen kommer de hjem til meg og bytter tastatur, IR-port, hovedkort og diverse annet - tur nummer to hjem til meg på akkurat én uke. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Fritz0r, Dell-ansatt? ;-P Jeg snakket nettopp med Dell. Nå mener de å ha funnet ut hvor problemet ligger, nemlig i en IR-port. I morgen kommer de hjem til meg og bytter tastatur, IR-port, hovedkort og diverse annet - tur nummer to hjem til meg på akkurat én uke. 9486020[/snapback] han er det. I følge en annen tråd edit: i sverige tror jeg det var. Endret 13. september 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Dell ansatt ja, vi trenger folk om noen er intresert :-) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=777578&hl= Lenke til kommentar
superegge Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vurderer og bestille en vostro til mammas bursdag som er om 2 uker. Kommer jeg til og få den i tide da? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vurderer og bestille en vostro til mammas bursdag som er om 2 uker. Kommer jeg til og få den i tide da? 9486691[/snapback] det kan du bare glemme, desverre. Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Fikk min Vostro 1500 igår. Sitter og bruker den nå, og jeg hører en pipelyd som som svir. Den "blinker" på en måte, av og på, av og på. Det er ingenting vi kan gjøre selv for å fikse dette? Der har du lyden. Endret 13. september 2007 av heriksen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vurderer og bestille en vostro til mammas bursdag som er om 2 uker. Kommer jeg til og få den i tide da? 9486691[/snapback] Jeg fikk den på under 2 uker, selv om antatt leveringstid var 4 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå