MrLeftfield Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva betyr "Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support " egentlig? Er det slik at det kan komme en kar og fikse ting hjemme hos meg? eller er det "send inn"-sak? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) hva betyr "Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support " egentlig? Er det slik at det kan komme en kar og fikse ting hjemme hos meg? eller er det "send inn"-sak? 9426895[/snapback] Det kommer nok an på problemet, og i teorien at du skal få hjelp ganske fort. Endret 4. september 2007 av Synthem Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva betyr "Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support " egentlig? Er det slik at det kan komme en kar og fikse ting hjemme hos meg? eller er det "send inn"-sak? 9426895[/snapback] Det kommer nok an på problemet, og i teorien at du skal få hjelp ganske fort. 9426914[/snapback] F.eks det "susing"-problemet folk snakker om her. En som skulle få skiftet HK, CPU og vifta etc. Kvalifiserer det? Tviler på at jeg blir plaga av det egentlig. Altså, jeg sitter hjemme med en stasjonær med åpen dør med en del vifter i. Couldnt care less, tror jeg Men jeg bare lurer. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva betyr "Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support " egentlig? Er det slik at det kan komme en kar og fikse ting hjemme hos meg? eller er det "send inn"-sak? 9426895[/snapback] Det kommer nok an på problemet, og i teorien at du skal få hjelp ganske fort. 9426914[/snapback] F.eks det "susing"-problemet folk snakker om her. En som skulle få skiftet HK, CPU og vifta etc. Kvalifiserer det? Som jeg sa, det kommer en person hjem til meg på torsdag for å se på nettopp dét problemet. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvilket skjermkort ville vært best for meg med tanke på ytelse, varme og batteri. 8400 gs (vostro 1400) eller 8600 gt (vostro 1500) skal spille litt, sims 2 (høy oppløsning), caesar IV, gta, osv. ikke avhengig av best quality... begge pc'ene ville kostet det samme, men jeg klarer ikke å bestemme meg, 1400 eller 1500! hjelp? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvilket skjermkort ville vært best for meg med tanke på ytelse, varme og batteri. 8400 gs (vostro 1400) eller 8600 gt (vostro 1500) skal spille litt, sims 2 (høy oppløsning), caesar IV, gta, osv. ikke avhengig av best quality... begge pc'ene ville kostet det samme, men jeg klarer ikke å bestemme meg, 1400 eller 1500! hjelp? 9427019[/snapback] Er jo ikke så lett for andre enn deg selv å bestemme dette.. Vil du ha best ytelse: 1500. Mest portabel: 1400. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvilket skjermkort ville vært best for meg med tanke på ytelse, varme og batteri. 8400 gs (vostro 1400) eller 8600 gt (vostro 1500) skal spille litt, sims 2 (høy oppløsning), caesar IV, gta, osv. ikke avhengig av best quality... begge pc'ene ville kostet det samme, men jeg klarer ikke å bestemme meg, 1400 eller 1500! hjelp? 9427019[/snapback] Er jo ikke så lett for andre enn deg selv å bestemme dette.. Vil du ha best ytelse: 1500. Mest portabel: 1400. 9427464[/snapback] men vil 8600 gt gi meg merkbar forbedring i ytelse på de nevnte spillene? vil ikke kjøpe ny pc der alt lagger i spill. portabilitet er ikke så viktig for meg, bare en sjelden gang skal pc'en ut på tur. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 men vil 8600 gt gi meg merkbar forbedring i ytelse på de nevnte spillene? vil ikke kjøpe ny pc der alt lagger i spill. portabilitet er ikke så viktig for meg, bare en sjelden gang skal pc'en ut på tur. 9427836[/snapback] Vet ikke med akkurat de spillene, men 8600 GT yter vel flere ganger bedre enn 8400 GS i 3DMark. For all del, 8400 GS duger sikkert, men skal det være en spillemaskin, så ville jeg valgt 8600 GT.. Du kommer sikkert til å skaffe nyere spill også, etter hvert. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 men vil 8600 gt gi meg merkbar forbedring i ytelse på de nevnte spillene? vil ikke kjøpe ny pc der alt lagger i spill. portabilitet er ikke så viktig for meg, bare en sjelden gang skal pc'en ut på tur. 9427836[/snapback] Vet ikke med akkurat de spillene, men 8600 GT yter vel flere ganger bedre enn 8400 GS i 3DMark. For all del, 8400 GS duger sikkert, men skal det være en spillemaskin, så ville jeg valgt 8600 GT.. Du kommer sikkert til å skaffe nyere spill også, etter hvert. 9427863[/snapback] men hovedbekymringen(e) med 8600 gt tenker jeg er at vekten evt. øker, mer varme - mer bråk fra vifta, og mye mindre batteritid. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) men hovedbekymringen(e) med 8600 gt tenker jeg er at vekten evt. øker, mer varme - mer bråk fra vifta, og mye mindre batteritid. 9427875[/snapback] Vekten er ca den samme (uansett skulle du jo ikke flytte på den?). Batteritid vet jeg ikke, men du kan jo gå for det store batteriet. Har batteritid mye å si når du ikke skal flytte på den? Mer varme og mer bråk, ja, det kan godt hende. Edit: 1400'en er generelt mindre og mer "snerten" enn 1500'en da. Har testet begge (bare Intel grafikk på 1400'en). Men, hvis du ikke skal flytte på den, så har vel ikke størrelsen mye å si. Endret 4. september 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 I dag måtte jeg vente i 20 min uten at jeg fikk svar. Det er for dårlig av dell! 9425720[/snapback] I dag ringte faktisk Dell meg opp igjen. Det kommer en person hjem til meg på torsdag og skifter hovedkort, prosessor og tilhørende vifte. Søtt. 9426813[/snapback] Deilig å høre. Håper de gjør det samme med meg, blir pissed om jeg må vente i 6 uker uten pc! Gi meg feedback på om det er en pen dame eller en stygg gammel gubbe da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 men vil 8600 gt gi meg merkbar forbedring i ytelse på de nevnte spillene? vil ikke kjøpe ny pc der alt lagger i spill. portabilitet er ikke så viktig for meg, bare en sjelden gang skal pc'en ut på tur. 9427836[/snapback] Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske at 8600 gt er 50% krafigere enn 8400 gs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Opdatering på saken min. Etter å ha snakket med en hos dell i en halvtime, skrudd ut harddisken, så merket jeg at pipelyden forsvant. Altså han skal sende meg en ny harddisk (kommer budbil) så skal jeg sende tilbake den gammle. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 du får si når du får HDD tilbake! For jeg har lyst på en pc nå.... men nå har prisen økt med ca. 300 =/ tror dere jeg kan få frakten inkludert i prisen? ender på 11.223.75kr Hvis susinga blir borte skal jeg kanskje kjøpe den. Hvordan er støy på maskina? hører man noe? Blir den varm under og på håndleddet/tastaturet? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) du får si når du får HDD tilbake! For jeg har lyst på en pc nå.... men nå har prisen økt med ca. 300 =/ tror dere jeg kan få frakten inkludert i prisen? ender på 11.223.75kr Hvis susinga blir borte skal jeg kanskje kjøpe den. Hvordan er støy på maskina? hører man noe? Blir den varm under og på håndleddet/tastaturet? 9435193[/snapback] for å si det sånn, jeg satt foran en kar på forelesning i dag. Han hadde dell vostro 1500. Jeg hørte ingenting edit: ingenting fra vifta altså ^^ hehe. Laptopen var helt stille. Endret 5. september 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Döden Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Opdatering på saken min. Etter å ha snakket med en hos dell i en halvtime, skrudd ut harddisken, så merket jeg at pipelyden forsvant. Altså han skal sende meg en ny harddisk (kommer budbil) så skal jeg sende tilbake den gammle. 9432634[/snapback] Jeg fikk faktisk en ny telefon fra Dell i går ettermiddag. Da sa de at de ønsket å bytte ut harddisken også, så reperasjonsmannen kommer ikke før i morgen. Singh: Maskinen er relativt stille, den. Nå har ikke jeg spilt noe særlig eller brukt veldig ressurskrevende applikasjoner ennå, da. Overall er jeg fornøyd med støynivået så langt. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 det var godt å høre! Noen som har 9cell batteri? Holder den ut lenge? Man kan ikke få maskinen med fingeravtrykkleser? eneste jeg tror pcen mangler =/ Tror dere den vil holde lengre enn 4timer, for det gjør acer 5920G med 8 cell. Blir nok en av de tror jeg. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 det var godt å høre! Noen som har 9cell batteri? Holder den ut lenge? Man kan ikke få maskinen med fingeravtrykkleser? eneste jeg tror pcen mangler =/ Tror dere den vil holde lengre enn 4timer, for det gjør acer 5920G med 8 cell. Blir nok en av de tror jeg. 9437575[/snapback] Jeg har 9-cellers batteri, men har ikke fått testet det ut ordentlig, egentlig. Det er helt sikkert mulig at batteriet holder fire timer, avhengig av innstillinger og hva du bruker maskinen til. Fingeravtrykkleser er nok ikke mulig, tror jeg. Men da må jeg spørre; hva skal du egentlig med det? På min IFL90+ føltes det mer som en gimmick enn noe nyttig, faktisk. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har dell Vostro 1500 innebygget bluetooth, wifi 1000 stadaren, hdmi og muligheten for og koble til 5.1 sorround? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 det var godt å høre! Noen som har 9cell batteri? Holder den ut lenge? Man kan ikke få maskinen med fingeravtrykkleser? eneste jeg tror pcen mangler =/ Tror dere den vil holde lengre enn 4timer, for det gjør acer 5920G med 8 cell. Blir nok en av de tror jeg. 9437575[/snapback] Vet ikke hvor beregnelig den er, men ifølge vista varer 6 cellers batteriet mitt i 3 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå