Gå til innhold

Mediacenter / PS3 / itv, hva bør jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har kjøpt meg et nytt reir, og tenkte i den anledning at jeg skulle gå vekk fra nåværende løsning som er en ganske bråkete stasjonær maskin koblet rett på en 32" LCD. En Apple-frelst venn av meg har sagt at dersom jeg kjøper meg en iTV så vil jeg kunne spille av alt jeg har av media liggende på den stasjonære rett på TVen i stuen, uavhengig av hvordan filene er kodet (divx osv). Siden den stasjonære skal stå i et annet rom vil jeg derfor ikke være plaget av støyen.

Jeg har vært innpå tanken å kjøpe et mediacenter som jeg kan gjemme under sofaen. Er godt kjent med Windows, så jeg vet at jeg hadde fått dette til å virke bra. Det eneste jeg er litt redd for er støyen. Alt av kabler osv. vil bli trukket inni vegger så man vil ikke kunne se boksen i det hele tatt, trenger derfor ikke noe fancy smancy greier.

Jeg tenker også litt på å gå for en PS3 og kjøre filmer osv. igjennom denne. Vil det fungere ok, med tanke på codecs osv.?

Til slutt skal jeg også kjøpe meg en 20" LCD jeg skal henge på soveromsveggen. Hadde jeg fått denne koblet på nettverket også hadde det vært gull, men det er ikke noe must.

Med andre ord: Jeg trenger tips til en eller annen form for boks som vil kunne spille av alt jeg har av media på en stasjonær PC, gjerne så lydløst som mulig. Det eneste jeg har gått til innkjøp av foreløpig er en 802.11N-router. Budsjettet mitt kan strekke seg opp til 25-30.000 (inkl. 20" LCD), men går det an å gjøre det vesentlig billigere er ikke det noe dumt akkurat. Kan jo nevne at jeg også har en relativt ny DVD-spiller så jeg er på ingen måte avhengig av at "boksen / centeret" har mulighet til å spille av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. En http://www.dlink.com/products/?pid=438&sec=0 sånn en vil vel ikke være det dårligste kjøpet :)

Denne tar vel det som fins av fomater inkludert hd-ting...

Uten å pirke for mye så vil jeg bare få nevne at Apple sin boks heter AppleTV og ikke iTV ;)

På 20" på soverommet holder det vel med en DSM-320 siden 20" vil være litt lite å se forskjell på hd-oppløsning eller ikke. (Tar forbehold om at DSM-320 kan spille av HD-materiale som den selv nedskalerer, dette har jeg ikke sjekket)

Dette oppsettet bør vel komme inn under 5000,- :)

Men du har ingen opptaksmuligheter da.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...