Count0 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei, Jeg har nettopp satt opp en Dlink DIR-635 Rangebooster N 650 trådløs ruter, og jeg klarer ikke å koble meg opp mot den trådløst. Jeg bruker en Dell XPS 2 gen, med ett Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection kort. Jeg har satt opp trådløst nettverk med WPA2-AES/CCMP nettverksgodkjenning og kryptering, videre er også profil for dette nettet lagret på Intel's programvare for styring av kortet i laptop'en. Drivere og programvare for 2200BG-kortet er de nyeste. DIR-635-ruteren kjører 1.09W firmware, som er den siste jeg har funnet, til tross for at ruteren gnåler om 1.10-firmware hver gang jeg logger meg inn på menyene dens. Problemet mitt er at til tross for at jeg ser nettet mitt både i Intel-kortets software og for eks Netstumbler, så klarer jeg ikke å connecte. Når jeg prøver å connecte og samtidig er logget inn på wireless status på ruteren, så ser jeg laptop'en komme opp i noen sekunder, for deretter å falle ut. I styringssoftware til Intel-kortet så ser jeg stort sett at "Autentifikasjonsprosessen for å koble til nettverket er startet", men den faller bestandig tilbake på "Nettverk funnet - klikk på ett for å koble til". Jeg har prøvd å reboote pc og ruter, resette ruteren til fabrikkinnstillinger og kjøre igjennom hele oppsettet på, avinstallere wlan-kort i laptop og installere på nytt. Jeg kommer helt greit inn på ruteren via kabel, og den har ingen problemer med å gi meg tilgang på internett - det er kun den trådløse oppkoblingen som skjærer seg. Ruteren står ca 6-7 meter unna laptop og har fri sikt. Signalstyrke er meget god. Ruteren har valgt kanal 11 for meg - ingen andre i nabolaget ser ut til å bruke den. Bare slik at det er sagt; jeg har ikke hatt problemer med laptop'en og trådløs tilkobling mot andre rutere i løpet av de tre siste ukene, og DIR-635'ern er kliss ny... Noen som har noen ideer hva dette kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå