Gå til innhold

MGS, Hvilket skal jeg begynne med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Her er jeg litt uenig - historiemessig så er det jo det samme spillet? Er litt mer æksjen-jæksen i Twin Snakes, definitivt. Men det er vel stort sett det?

9061749[/snapback]

Det er vel stort sett det ja, men det er nok. Musikken er forferdelig, Snakes akrobatiske manøvere i filmsekvensene er forferdelige, og i tillegg er mange av replikkene byttet om på. Det er kanskje ikke det værste, men jeg mener at det ødelegger litt i sin helhet.

F.eks. I orginalen på PS1 sier Master Miller "I quit beeing a drill instructor, so I moved down here for some peace and quiet", i Twin Snakes for GC sier han"I quit beeing a bootcamp instructor, so I moved down here for some peace and quiet"

Slike endringer er det overalt, og det ødelegger hvertfall for meg. Det er dog mulig det er fordi jeg er så vant til orginalen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde glemt hvor ille det faktisk er jeg. Kanskje jeg skal spille meg igjennom for å se.

- Naomi and Mei Ling's accents were removed and Nastasha's was toned down.

- The entire musical score with the exception of the ending theme was rewritten.

- Metal Gear REX's missiles have a lock on ability in the PlayStation version. This is no longer the case in Twin Snakes.

Det er sikkert et bedre spill rent teknisk. Teknologien har jo utviklet seg. Men igjen er det en grunn til at folk velger å kjøpe Gibson Les Paul gitarer fra 70-tallet fremfor dagens.

Etter min mening har de tukklet med ting som gjorde MGS til det spillet det var i 1998.

Lenke til kommentar

det er litt annerledes ja .. nye effekter.. animasjoner.. storyen er helt den samme..

Jeg personelig ville anbefale twin snakes istede for ps1 utgaven.. må ikke spille ett gammelt spill med gammel grafikk, fordi det er gammelt :tease:

Kjør på jeg syns twin snakes er bedre .. alle liker bedre grafikk

Lenke til kommentar

"alle liker bedre grafikk" er en påstand jeg er sterkt uenig i.

Jeg, og flere andre, elsker de gode gamle spillene på nintendo og super nintendo, samt etterhvert psx-klassikerne.

MGS til PSX var ekstremt gjennomført med utrolig mange stilige effekter som forbedrer grafikken og filmfølelsen selv om det ikke var rene polygonøkninger osv.

Lenke til kommentar

"MGS til PSX var ekstremt gjennomført med utrolig mange stilige effekter som forbedrer grafikken og filmfølelsen selv om det ikke var rene polygonøkninger osv."

joa helt enig, men for min del likte jeg Twin snakes bedre.

mange vil nok heller foretrekke psx versjonen, men jeg syns fortsatt at man bør spille twin snakes istede for psx versjonen .. om det det er for få med seg story og ha en smule god oppgradert grafikk =)

Lenke til kommentar

MGS1 er nok best rent nostalgisk ja, men for en som ikke spilte dette for nærmere ti år sida og har det samme forholdet til det som mange av dagens fans er nok Twin Snakes å anbefale da det er litt mer moderne i polishen.

Synes musikken der er ålreit jeg, men savner aksenten til enkelte folk ja.

At filmsekvensene har litt mer bullettimepreg synes jeg bare er stilig.

Kjenner man ikke serien fra før er definitivt TTS å anbefale, har erfart at det faller best i smak hos folk som var ukjent med serien (men nå hekta)

Og ja, jeg har selvsagt begge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...