Josteinsmira Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Må ærligtalt innrømme at jeg aldri har spilt noen av MGS spillene før, grunnen for dette er nok at jeg aldri klarte å spille det første spillet når det kom, og har siden ikke giddi å kjøpe spillene (Var rundt 10 år da). Nå som jeg ser den andre tråden her om denne kjente spillserien har jeg lyst til å begynne å spille litt, men lurer på hvilket spill jeg burde starte på, ønsker å få med meg mestparten av historien, men alle detaljer er ikke like viktige. Burde jeg starte med det første spillet eller kan jeg starte med et litt nyere spill? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Første spill er vel lurest Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det kommer an på mye. Har du en PlayStation, en kopi av Metal Gear Solid og ikke så høye tanker om grafikk, så start med Metal Gear Solid. Om du har en GameCube eller Wii, og samtidig et behov for fin grafikk, kan du starte med Metal Gear Solid: The Twin Snakes (remake av PlayStation-spillet). Deretter er det er det strake veien til Metal Gear Solid 2. Substance-versjonen til PS2 er å foretrekke. Du kan så runde av med Metal Gear Solid 3: Subsistence til PS2. Subsistence-utgaven har masse ekstra (bl.a. MG og MG2), fetest cover og 360 graders kamera. For å gjøre opplevelsen komplett - men det er ikke et "krav" - kan du skaffe deg Metal Gear Solid: Portable Ops til PSP. Det er ikke nødvendig, men en fin liten bonus. Spillene jeg har nevnt vil forresten bli sluppet i én og samme pakke i Japan (usikker på om TTS er med). Amerikansk og europeisk utgivelse er under planlegging, men ikke fastsatt ennå. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 har du en wii, kan du laste ned det første metal gear spillet på Virtual Console Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du ahr ikke sjangs til å forstå hele historien hvis du ikke spiller eneren først. Det er også det beste spillet i serien. (ihvertfal etter min mening.) Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 har du en wii, kan du laste ned det første metal gear spillet på Virtual Console 9057335[/snapback] Jeg finner det ikke? Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 begynn fra bånn for å få med deg historien Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Begynn med MGS1 til Playstation og spill deg oppover, de eldre kan du styre unna inntil videre. De tror jeg ikke du før noen glede av om du ikke er spesielt interesert. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hvor kan man få tak i disse spillene til en billig penge? Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Play.com Gamezone.no Norsk! disse selger hvertfall de litt eldre spella.. men har du en Gamecube? så kjøp MGS Twin snakes... det er en reproduksjon av det første til playstation, med mye mere effekts og Animasjoner.. ellers har du Game gode MGS1 til playstation 1, men twin snakes er absolutt og Anbefale =) Warning spoiler! Metal Gear Solid Story line Forklart Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det står jo feil må Wikipedia da. Det står at Tanker er 3 år etter Shadow Moses. Det er feil, det er 2 år etter. Otacon: It's been two years since the shodow moses incident" Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Play.com Gamezone.no Norsk! disse selger hvertfall de litt eldre spella.. men har du en Gamecube? så kjøp MGS Twin snakes... det er en reproduksjon av det første til playstation, med mye mere effekts og Animasjoner.. ellers har du Game gode MGS1 til playstation 1, men twin snakes er absolutt og Anbefale =) 9059451[/snapback] Finner ikke MGS1 til PS1 på noen av de butikkene. Hvis jeg skal kjøpe de titlene jeg trenger for å forstå historien og ikke mer, hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du må egentlig ha spilt alle for å skjønne historien (trenger ikke nes spillene da.) Du må nesten ha spilt ihvertfal eneren og toeren hvis ikke så har du ikke sjangs til å komme inn i det. Er ganske så inviklet, vanskelig å skjønne selvom du har spilt igjenom spillene flere ganger også. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Play.com Gamezone.no Norsk! disse selger hvertfall de litt eldre spella.. men har du en Gamecube? så kjøp MGS Twin snakes... det er en reproduksjon av det første til playstation, med mye mere effekts og Animasjoner.. ellers har du Game gode MGS1 til playstation 1, men twin snakes er absolutt og Anbefale =) 9059451[/snapback] Finner ikke MGS1 til PS1 på noen av de butikkene. Hvis jeg skal kjøpe de titlene jeg trenger for å forstå historien og ikke mer, hva anbefaler dere? 9060735[/snapback] Jeg har ett MGS 1 Platinum versjon om du har lyst på, det skal du få billig. Jeg har også Twin snakes, så kan selge deg ps1 versjonen. ellers blir 2og 3 solgt på de butikkene. Endret 12. juli 2007 av Imsdalo Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Twin Snakes er ikke MGS! Lenke til kommentar
Josteinsmira Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Vet ihvertfall at jeg har MGS 1:) Men kan også huske at jeg har en tillegspakke, er det noen vits i å spille igjennom denne også? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Twin Snakes er ikke MGS! 9061218[/snapback] Trodde det var en re-make ev 1'ern? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Twin Snakes er ikke MGS! Jo twin snakes er jo en remake av eneren?? Endret 12. juli 2007 av marius90 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Twin Snakes er ikke MGS! 9061218[/snapback] Trodde det var en re-make ev 1'ern? 9061452[/snapback] Altså selvsagt er det MGS, men det avviker så mye fra orginalen til PS1 at de fleste erfarene MGS spillere vil nok hevde at det ikke fortjener MGS tittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå