TheBassMan Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) hei jeg er ute etter tvkort i USB form. Virker ganske enkelt å greit. Da har jeg funnet denne på komplett som virker veldig grei å enkel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323306 Men det virker som den er 2 versioner av denne, de har samme navn men er ikke helt like, denne fant jeg på Netshop: http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=43985 Jeg har fått med meg at de nye Digitale norskebakkenettet ikke kommer til å støtte MPEG-2 men MPEG-4. Den fra Netshop støtter ikke MPEG-4, men den fra Komplett som ser litt slankere ut, ser ut som støtter MPEG-4. Skjønner ikke helt dette... Er det 2 forksjellige tvkort ? Har leita masse på nettet, men jeg finner ingen info om det er 2 lilke som er forskjellige. Det enste som skiller dem som jeg kan se, er at den fra Komplett støtter MPEG-4, noe som gjør at jeg kan bruke Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick USB, TimeShift på det nye digetalebakkenettet når det kommer? Det andre kortet som er fra Netshop, fungere ikke på det kommende bakkenettet fordi det ikke støtter MPEG-4. Noen her som kan gi meg svar på om det er noe forskjell på disse 2 kortene? Hvis det er forskjell så kjøper jeg den på komplett, siden den vist støtter MPEG-4. Håper på et raskt svar har virkelig lyst til å kjøpe denne. Virker bra. Endret 11. juli 2007 av brune Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kommer ikke inn på den nederste linken.... Men sånn som du legger det framm virker det som det er forskjeld... Hva er prisen på de? Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Det er en 100lapp forskjell på dem. Her er Netshop linken igjen. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=43985 Hvis ikke denne virker søk ettter Pinnacle PCTV Hybrid PRO Stick 330e på netshop. Lenke til kommentar
Cirion Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ser ikke kortet hos netshop, men begge har nok rett... Om bakkenettet sendes i Mpeg2 eller Mpeg4 spiller liten rolle. Kortet har uansett bare hardware dekoder for Mpeg2. Selv om det mangler Mpeg4 hw dekoder, vil Mpeg4 likevel fungere, så lenge du kan spille av mpeg4 fra før.... Dette fungerer da i software. Når det gjelder om kortet vil fungere i bakkenettet, må vi nok vente å se hvilke kanaler som blir kryptert eller ikke. Er kanalene kryptert trengs en kortleser og kort. Er de ikke kryptert fungerer de fint. Kortet vil fungere fint i resten av europa der det er DVB-t sendinger. Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Cirion: Så jeg kan trygt kjøpe kortet?? Jeg får fortsatt sett tv på pc'en gjennom kortet når det nye bakknettet blir tatt i bruk. Jeg har liksom ikke lyst til å kjøpe denne nå , så fungerere den ikke til høsten når de nye bakkenttene tas i bruk. Trenger et ja eller nei om jeg kan trygt kjøpe Pinnacle PCTV Hybrid PRO Stick 330e her er det en link som fungerer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323306 Takker for alle gode svar jeg får Lenke til kommentar
Cirion Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Så jeg kan trygt kjøpe kortet?? Jeg får fortsatt sett tv på pc'en gjennom kortet når det nye bakknettet blir tatt i bruk. 9060609[/snapback] Nei, du er ikke garantert digitaltv når bakkenettet krypteres. Men hvis det er kanaler som ikke sendes kryptert vil disse virke. Problemet er vel at man ikke vet om alle eller noen kanaler blir kryptert. Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Å dette veit vi selfølgelig ikke før det ny systemet er satt igang kan jeg tenke meg Når skal dette ny bakkenettet være opprativt? Høsten i år eller var det tidlig nesteår? Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er det INGEN kort pr i dag som kommer til å fungere når det nye bakkenettet er i gang ? ? ? Hvilke tv kort og USB kort kommer da til å takle de nye signalene ? Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Problemet er vel at man ikke vet om alle eller noen kanaler blir kryptert. 9064509[/snapback] Jo, det har vært klart lenge: alle NRK sine kanaler skal sendes ukryptert, resten kryptert. Se f.eks. http://ntv.no/sporsmalogsvar Endret 13. juli 2007 av tevgyrt Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Så da er det ingen kort pr i dag som vil fungere på de andre vanlige kanalene. Da venter jeg med å kjøpe tvkort, til det nye bakkenettet er oppe. For da kommer det sikkert nye kort som takler det nye tv nettet.. kjipt var det... Lenke til kommentar
Cirion Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Så da er det ingen kort pr i dag som vil fungere på de andre vanlige kanalene. Da venter jeg med å kjøpe tvkort, til det nye bakkenettet er oppe. For da kommer det sikkert nye kort som takler det nye tv nettet..kjipt var det... 9069965[/snapback] Joda... Alle kort vil fungere.... Men ingen av de kan se krypterte kanaler Kortene i seg selv vil fortsette å fungere som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå