Phingoc1 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) jaa.. jeg skal nå sette sammen en ny pc som jeg slepper å oppgradere før nyttår. jeg sitter å ser på cpuer og finner AMD X2 6000+ veldig atraktiv etter priskuttet, men ser også at Intel Core Duo E6600 er veldig populær? også har vi jo Pentium D 925 da.. Hva er det som gjør pentium cpu'en ca 1000kr billigere enn de andre? og hvem ville DU valgt, begrunn svaret ditt. Takk for all hjelp. Endret 12. juli 2007 av YellowFellow Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) jaa.. jeg skal nå sette sammen en ny pc som jeg slepper å oppgradere før nyttår. jeg sitter å ser på cpuer og finner AMD X2 6000+ veldig atraktiv etter priskuttet, men ser også at Intel Core Duo E6600 er veldig populær? også har vi jo Pentium D 925 da.. Hva er det som gjør pentium cpu'en ca 1000kr billigere enn de andre? og hvem ville DU valgt, begrunn svaret ditt. Takk for all hjelp. 9056700[/snapback] Pentium D 925 først og fremst billig og kan ikke direkte sammenlignes med de 2 andre du nevner, men til en pris på 633 kroner så er det likevel et veldig godt kjøp. Fordelen er i tillegg at samme hovedkort også passer til Intel Core 2 Duo cpu. Min spådom er at prisen på E6600 vil falle ganske snart. Når det gjelder Intel Core Duo E6600 vs AMD X2 6000+ så stiller disse 2 relativt likt i ytelse med standard innstillinger. AMD X2 6000+ er som du nevner blitt veldig billig men er ikke et spesielt godt valg med hensyn til overklokking. Jeg er selv fan av AMD, men i dette tilfellet må jeg likevel anbefale Intel Core Duo E6600 som det beste valget på grunn av ekstremt gode OC egenskaper. Personlig ville jeg likevel valgt Intel Core Duo E6400, men det er en annen sak siden den ikke er et alternativ i diskusjonen. Edit: Intel Core 2 Duo E6600 er korrekt navn på CPU Endret 11. juli 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 okey, så hvis jeg har planer om å ikke overcloke, så er 6000+ det beste valget? Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) tja, 6000+ er ca 500 kr billigere en E6600. Ytelsen er omtrent like på default instillinger. Endret 12. juli 2007 av Stoneheart Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hadde vært greit med noe informasjon om hva pc'n skal brukes til og hvilke krav du har til grafikk detaljer, ytelse. Du kommer lengst med penga i spill med den billigste dualcore cpu'n du finner og heller medium raskt minne og ett godt skjermkort enn en dyr cpu osv.. Når det er sagt er det få som trenger rå cpu kraft i form av andre oppgaver, så mitt råd blir da en billig amd cpu, av nyere type, gjerne energi effektiv, og iallefall 65nm teknologi. Den på 2.5ghz er 65nm såvidt jeg husker. Kan være lurt å ha i bakhodet at dd3 minne er jo ute og det forventes å kunne ha fullverdige ddr3 maskiner til neste år, da ddr3 har kommet seg forbi ddr2 hastighet og det finnes ett godt utvalg av hovedkort/cpu for ddr3 minne osv osv. Samt pci-e v2 og annet snadder som er her/rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hadde vært greit med noe informasjon om hva pc'n skal brukes til og hvilke krav du har til grafikk detaljer, ytelse. Du kommer lengst med penga i spill med den billigste dualcore cpu'n du finner og heller medium raskt minne og ett godt skjermkort enn en dyr cpu osv.. Når det er sagt er det få som trenger rå cpu kraft i form av andre oppgaver, så mitt råd blir da en billig amd cpu, av nyere type, gjerne energi effektiv, og iallefall 65nm teknologi. Den på 2.5ghz er 65nm såvidt jeg husker. Kan være lurt å ha i bakhodet at dd3 minne er jo ute og det forventes å kunne ha fullverdige ddr3 maskiner til neste år, da ddr3 har kommet seg forbi ddr2 hastighet og det finnes ett godt utvalg av hovedkort/cpu for ddr3 minne osv osv. Samt pci-e v2 og annet snadder som er her/rundt hjørnet. 9060746[/snapback] hadde tenkt til å bruke ca 7000 på hk, minne, cpu og skjermkort. kanskje 2 i sli hvis pengene strekker til. pc'en skal brukes litt "all around".. men mest til spilling, ikke noe avanserte spill, men cs og wow. pc'en skal også brukes til medie avspilling og seff msn og surfing. tenkte minimum 2gig ram iallefall. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Tja, CPU: Intel Core 2 Duo E6850 RAM: Cruical BallistiX 2x1GB (2 sett = 4GB om pengene strekker til?) GPU: Asus 8800 GTS 640MB HK: Asus P5KC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå