Gå til innhold

Kritikk på portrett av baby til takkekort.


V3se7

Anbefalte innlegg

hmm, skal vi se *finne fram .psd filen*

 

Layer 1: > filter > other > high pass ca. 4.0 pixler > skifte blending til linear light l

 

Layer 2: > filter > other > high pass, ca. 6.0 pixler > skifte blending til colour, endre opacity

 

Layer 3: > filter > blur > surface blur, passende verdier > add vector mask > merk områdene jeg ville ha som de var før surface blur med brush tool (øyne og hår)

 

Layer 4: > filter > sharpen > unsharp mask, velge passende verdier

 

Layer 5: > Endre litt på contrast og litt forskellig.

 

 

Husk, ved hver gang jeg lagde new layer presset jeg ned alt og trykket på layer > merge visible.

Så jeg beholder alle andre layers, men den siste layeren blir alle layers i en.

En fin måte å beholde layers på. Slik at det blir enkelt å gå tilbake og endre, eller se.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes den første utgaven var klart best. Et baby-bilde skal være litt bløtt etter min smak. I den andre utgaven ble det hardere med store svarte skjemmende områder rundt øyene og ved håndklende (for hard kontrast??). Orginalen var knallbra selvom jeg kansje ikke hadde valgt så mye helling på bildet. Mvh Gert A

Endret av Gertab
Lenke til kommentar
Ble noen litt skjemmende flater (nesten oransje) på fingertupper og på/rundt nesa i den versjonen der. Synes egentlig ikke gulskjæret gjør noe på et sånt bildet, blir litt varmere og synes det skal være det. Orginalen er fortsatt best, hehe  :)

9075132[/snapback]

 

Jeg er enig i at barnet skal være litt "varm" (dvs rød). Jeg ville eventuel laget kun bakgrunn litt mindre rød. Gjorde en test selv nå og det ble bedre syns JEG da.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er nødvendig å gjøre noe som helst med bildet i trådstart.

Bløtt og behagelig bilde å se på, i tillegg til fin vinkel.

:thumbup:

9076664[/snapback]

Helt enig. Denne tråden har tatt av i negativ retning. Flott bilde som blir mekket i stykker etter hvert. Gå for den opprinnelige myke varianten, er det ikke det inntrykket du vil gi i ett takkekort. Det er vel ikke meningen at dette skal være et dokumentarbilde for legevitenskap, eller noe slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...