Gå til innhold

et spørsmål til kristene

Anbefalte innlegg

den som ikke er kristen havner i helvette, er det riktig?

-NEI!

i bibelen står det at man ikke skal dømme folk etter hvordan de er, derfor mener jeg at de som ikke har tiltro til gud (ikke meg) også kan komme fint inn i himmelporten med alle dems gleder og personligheter. jesus var et smart menneske, synd ingen er som han!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-NEI!

i bibelen står det at man ikke skal dømme folk etter hvordan de er, derfor mener jeg at de som ikke har tiltro til gud (ikke meg) også kan komme fint inn i himmelporten med alle dems gleder og personligheter.

9111554[/snapback]

Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt. Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. -- 2 Pet 3,7-9

jesus var et smart menneske, synd ingen er som han!

9111554[/snapback]

Heldigvis er mange klokere enn ham :)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Hvis du var et romvesen, og kom svevende ned til jorden i en UFO og ville lære litt om disse menneskenes religion, ville du oppdage at en av de store verdensreligionene var kristendom. Hvis du ville vite hva kristendom var for noe, hvor ville du henvendt deg?

Til de 70% av alle kristne, som kan spore sin religion helt tilbake til grunnleggeren selv? De som er 95% enige om alt? Eller ville du ha henvendt deg til medlemmer av 30 000 utbrytersekter, startet fra 1600 til 2000 år etter at grunnleggeren ble født, som etter 400 år fortsatt ikke klarer å bli enige om selv de mest grunnleggende kristne læressetninger?

9099623[/snapback]

Eh … La meg se … Den første? Nei, den andre? Uff … Kanskje den første? Eller den andre? Hm … Vanskelig dette. Jeg tror jeg tar … Nei, jeg vet ikke jeg.

:p

Lenke til kommentar

Haha, hvis jeg var et romvesen, som nødvendigvis må være flere tusen ganger mer avansert enn det vi er for å komme hit, er det siste jeg hadde brydd meg om hvilke greiner av en primitiv religion jeg ville spurt for å lære noe om den. Kristne cracks me up.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

-NEI!

i bibelen står det at man ikke skal dømme folk etter hvordan de er, derfor mener jeg at de som ikke har tiltro til gud (ikke meg) også kan komme fint inn i himmelporten med alle dems gleder og personligheter.

9111554[/snapback]

Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt. Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. -- 2 Pet 3,7-9

jesus var et smart menneske, synd ingen er som han!

9111554[/snapback]

Heldigvis er mange klokere enn ham :)

9111842[/snapback]

er det ikke rart å tenke på hvor mange kristene som faktisk ikke har lest hele bibelen, personlig har jeg lest omtrent 65-70% av bibelen men blir alltid lei av å lesse bullshit så stopper fort :p

og da er det dømt at kristene sier ting som ikke stemmer med den ooh hellige bibelen sin

men er alltid artig å se personlig mening bli knust med fakta fra din egen side og ikke motparten sin xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...