Gå til innhold

et spørsmål til kristene

Anbefalte innlegg

Ta det rolig, det er mange folk i helvete. Vi skal ihvertfall ikke lide alene, vi kan alle sammen holde hverandre i hånden idet vi veltes inn i grillovnen. Straks huden begynner å brenne vil den bli steinhard, crispy. Da vet vi ihvertfall at vi aldri mere kan få myggstikk, og det er jo ihvertfall én glede vi kan ha i helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg tenker er at hvis man er en god person og prøver så godt man kan og være ett godt medmenneske, så kommer man til himmelen.. Jeg tror at Gud ser på oss mennesker, og at Han kanskje skjønner skepsisen hos alle ikke-troende..

En av grunnene til denne skepsisen kan vel være at religion har blitt misbrukt så utallig mange ganger, og man har drept i Guds navn.. dvs. at man har tatt livet av ett av barna Hans.. så alle disse menneskene med onde eller forvridde tankebaner har gitt religion en mørk side.. Det viktigste er at man ikke legger denne skylden over på Gud, men lar mennesket ta ansvar for sine handlinger..

og det hjelper ikke noe særlig når det finnes religiøse folk som maser og maser om at andre også skal tro på det samme.. prøve å selge troen sin til andre fører bare til enda mer skepsis..

Er man ett godt menneske og god mot de andre barna Han's, så tror jeg at en plass i himmelen er bænkers! :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver så godt jeg kan å være et godt menneske, for jeg tror at jeg får noe igjen for det, av folkene rundt meg. Jeg tror også at loven kan få meg straffet hvis jeg ikke er et godt menneske. Hvis jeg skulle være så uheldig å havne i fengsel for et eller annet, så må jeg lide helvete to ganger da, et i dette livet og et i det neste.

Lenke til kommentar
Jeg prøver så godt jeg kan å være et godt menneske, for jeg tror at jeg får noe igjen for det, av folkene rundt meg. Jeg tror også at loven kan få meg straffet hvis jeg ikke er et godt menneske. Hvis jeg skulle være så uheldig å havne i fengsel for et eller annet, så må jeg lide helvete to ganger da, et i dette livet og et i det neste.

9058726[/snapback]

ja, er jo bra at du prøver å være god da bamsen :D personlig skjønner jeg meg ikke på folk som går ut i verden med hensikt for å være slem eller nedlatende mot andre.. det sier mye om at man selv ikke har det no godt, og ikke vil være alene om å ha det slik.. bare synd at andre uskyldige skal lide for hvordan en selv føler..

eller jeg skjønner jo hvorfor noen er "slemme" da, ligger sikkert masse bak den oppførselen.. men det er ikke rettferdig for det.. synes synd på slike mennesker :no:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
du vet vel at hitler var kristen?

så i følge "din" bibel er hitler i himmelen nå?

og mahatma gandhi er altså nå i helvete siden han ikke var kristen?....

noen andre som ikke får det til å stemme?

9057437[/snapback]

At Hitler var kristen vil jeg se kilder på. Hvordan kunne Hitler, som hatet jøder, samtidig tilbe en jødisk gud?

Til aiwass89, det er alt for mye å undre på i bibelen, det du spør om her er en av de. Bibelen forteller om et syn som kommer fra en annen verdensdel, og virker så definitivt fjernt på mange måter. Måten bibelen forteller om synd og tilgivelse er noe fremmed som vi ikke hadde i Norge før. Det er mange ting i den boka som er fjernt og virker underlig. Det er opp til deg hvor mye du vil fundere på dette, hvor seriøst du vil ta det. Jeg har sett meg grundig lei...

9057544[/snapback]

sitat fra wikipedioa om hitler "My feeling as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded only by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who - God's truth!" du finner dette under Religious beliefs når du søker hitler på wiki ^^

jeg tar bibelen like seriøst som når jeg leser en roman for det er det den er, verdens første roman :p.

MEN det fines mange mange folk dere ute som tar bibelen og det som står der seriøst og det er til de jeg spør, men er greit å se siden fra folk som ikke er i det kristene miljøet selv om topic er "et spørsmål til kristene"

Lenke til kommentar
syns synd på tarzan og alle andre jungelfolk som ikke har snøring om Tro og gud , rett til helvete med dem, de har jo ingen gud eller Tro.. ,

9058931[/snapback]

Jepp, trist, men sånn er det..

Forresten så tror jeg nok at de har en tro, bare ikke den rette...

9058963[/snapback]

Hva skjer med folk som ikke har hørt om gud i det hele tatt?

For ikke så lenge siden, ble det funnet en gruppe mennesker inne i en jungel, som aldri har hatt kontakt med oss. Disse trodde ikke på gud, og hadde aldri hørt om kristendommen. Skal de straffes for at gud ikke har kommet ned til de, og sagt at han finnest?

Hvis gud virkelig hadde finnest, så hadde han vel villet at alle skulle tro på han. Han ville heller ikke sluttet å vise seg for folk, for 2000 år siden. han hadde da vert like aktiv i dag. eller?

Lenke til kommentar

ja.. når han e igang med å spre kristendommen må han jo informera alle, kan jo ikkje bare nesten alle... det blir for dumt, eller d detta ei gruppa som har Fri pass til himmelen, et lite forsøks prosjekt for gud , bare for å se hvordan menneskene klarer seg uten tro og Gud ?

Lenke til kommentar
Det jeg tenker er at hvis man er en god person og prøver så godt man kan og være ett godt medmenneske, så kommer man til himmelen..  Jeg tror at Gud ser på oss mennesker, og at Han kanskje skjønner skepsisen hos alle ikke-troende..

9058640[/snapback]

Må man være kristen for å komme til himmelen? Eller er det nok å være snill og god? Hvis det er nok å være snill og god, hvorfor skal vi da være kristen? Og hvis det kun hjelper å være kristen, hvorfor skal vi da være god og snill utenom det som følger av de 10 bud o.l.?

Lenke til kommentar

altså, meningen med å bo på denne planeten innæbærer vel også og sosialisere seg med andre.. om det finnes en gruppe mennesker som har gjemt seg inne i jungelen i alle år, så tror jeg ikke det var hensikten ...

og jeg tror da på at de også kommer til himmelen akkurat som andre.. selvom de ikke vet at Gud finnes eller har hørt om Han.. Gud er rettferdig og godhjertet ovenfor sånt.. det tror jeg ja :yes:

Lenke til kommentar
Må man være kristen for å komme til himmelen? Eller er det nok å være snill og god? Hvis det er nok å være snill og god, hvorfor skal vi da være kristen? Og hvis det kun hjelper å være kristen, hvorfor skal vi da være god og snill utenom det som følger av de 10 bud o.l.?

9059296[/snapback]

I følge det jeg tror på, så ser Gud hvem som er godhjerta og ikke.. hvem som har blitt påvirket til å ikke tro på Gud og de som faktisk tror på at Han finnes.. og jeg tror vi alle kommer til himmelen hvis vi ikke er ondhjerta mennesker..

blir litt sånn, "jeg ga deg en sjans til å tro på meg, men selvom du ikke tok den så er du mitt barn og er velkommen hjem til meg" .. og jeg tror på Gud fordi jeg tror at Han finnes, ikke fordi jeg vil ha ett gratis pass inn til himmelen.. det blir falskt og ikke helhjertet..

Lenke til kommentar
selv om de driver og voldtar døttrene sine og har 4 koner :?

9059363[/snapback]

som sagt så tror jeg man selv får betale for den ondskapen man utfører.. pedofili er en stor synd mener jeg, og da må man ta konsekvensene ved det.. (hva nå enn det måtte være) samtidig ser jeg på pedofili som en sinnsykdom, men man har ett valg.. og tar man det valget og handler på de så vet man selv at man gjør noe alvorlig galt..

vet ikke helt angående det med flerkoneri.. men hvis de ærlig innerst inne vet at de utnytter kvinnene til sin egen egoistiske tilfredstillelse, så er det hva jeg kaller å synde mot andre mennesker ja, og dermed synder man mot Gud igjen..

Men er det sik at man 100% ikke vet at det man gjør er galt, så blir det en annen sak da..

Lenke til kommentar

men da blir det jo diskriminering, er vel like krav til alle som vil opp til himmelen, kan jo ikke sleppe inn pedofile med som driver med flerkoneri, selv om de ikke vet at de gjør noe gale.. det må vær ein helvetes uro forran porten der oppe, hvis folk finner ut at de slepper inn slike folk, mens en snill homse fra norge blir nektet , for det står faktisk at homofili er en synd i bibelen..

Endret av toazty
Lenke til kommentar
legg merke til at jeg skrev noe som "enten himmelen eller intet" så hvis det handler om alvorlige synder som er gjort med fri vilje og av egen lyst, så tror jeg man havner i ett intet, og ikke får komme inn i himmelen,, det har man bedt om selv da..

9057434[/snapback]

Det høres ut som et helvette.

Lenke til kommentar
men da blir det jo diskriminering, er vel like krav til alle som vil opp til himmelen, kan jo ikke sleppe inn pedofile med som driver med flerkoneri, selv om de ikke vet at de gjør noe gale.. det må vær ein helvetes uro forran porten der oppe, hvis folk finner ut at de slepper inn slike folk, mens en snill homse fra norge blir nektet , for det står faktisk at homofili er en synd i bibelen..

9059496[/snapback]

har prøvd å forklare min begrunnelse på dette.. og jeg tror ikke på at det Gud sine ord og regler som står i bibelen om homofili.. det er fordommer fra menneskehjertet..

Lenke til kommentar

Men Melisma: Hvis du ikke tror på helvete (til tross for at det står i bibelen at helvete er reelt, i Johannes åpenbaring står det at alle de falske profeter skal brenne på svovelhavet til evig tid)

..og hvis du ikke tror at gud har forbudt homofile å ha sex, er ikke dette da selektiv tro? På en måte er dette også ønsketenkning, for du velger bort det som ikke er bra og så beholder du de som korresponderer med dine innerste ønsker.

Anbefaler forresten denne videoen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...