Gå til innhold

Nokia vs Sony Eriksson / 6500 Slide vs S500i

Anbefalte innlegg

Hei !

Har lenge ønsket meg ny mobiltelefon nå og har egentlig ikke funnet så mange som virket som er bra kjøp i forhold til mine kriterier.

Jeg var nylig i butikken og leitet etter en bra, litt kul mobil med de rette spesifikasjonene, men fant ut at den ikke var leget enda. lol.

Jeg har dermed laget en liste på de to telefonene jeg likte best.

Den første er Nokia 6500 Slide

Den andre er Sony Eriksson s500i

Det jeg ønsker fra telefonene er:

Solid bygd.

Bra skjerm

Kamera

God kalender

God og holde / skrive sms med

Håper noen kan si meg litt mer om telefonene, eller kansje noen på formet her har en av konkurentene og vil fortelle litt om den.

Mvh Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet noen av de mobilene, men jeg så bildene av den SE telefonen og den var litt stilig designet egentlig.

Nokiaen ser litt mer business ut, men for all del, jeg synest SE telefonen hadde fint design og den hadde fine menyer og slikt.

Det jeg så, var at SE manglet videolys/blitz, noe jeg ikke har på min egen Nokia E65.

Nokia E65 har jo 2mp kamera, men uten videolys/blitz, blir kvaliteten helt elendig, med mindre du bor i ørkenen (så du har nok lys!).

Eldre SE telefoner (feks k750i) er flere lysår foran E65 til Nokia (når det kommer til kamera).

Den Nokiaen du her linket til, hadde videolys og CarlZeiss linse, så jeg ville tro dne har ok kvalitet på bilder.

Tipper SE er bedre til å spille MP3, samt den har en del fjortisfunksjoner.

Mao. Jeg mener de her er i litt forskjellige klasser.

Den nokiaen er ikke akkuratt businessklasse (det er jo E klassen), men den ser elegant ut og har videolys/blitz.

SE'en har jo åpenbart appell til ungdom, men den er helt sikkert grei som ringetelefon og mp3spiller.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Vell. Jeg har sett litt på den Nokia e65 om likte menyen veldig godt. Men den var kansje litt for voksen for meg. Jeg digger jo utseende på den SE k500i, men jeg er litt usikker på hvor god den er og holde i, og hvor avansert den er i forhold til Nokia e65.

Jeg likte kalender funsjonen på E65 meget godt også.

Lenke til kommentar
Vell. Jeg har sett litt på den Nokia e65 om likte menyen veldig godt. Men den var kansje litt for voksen for meg. Jeg digger jo utseende på den SE k500i, men jeg er litt usikker på hvor god den er og holde i, og hvor avansert den er i forhold til Nokia e65.

Jeg likte kalender funsjonen på E65 meget godt også.

9059418[/snapback]

k500 er neppe i klassen til e65.

k500 og den nokiaen du urlet er mer i samme klasse.

e65 er jo tlf med wifi++, mens k500 er mer i klasse med feks w610i og slike mobiler.. dvs. mer "fritidsmobiler" eller hva jeg skal si.

jeg bruker en standalone mp3spiller, har et bra kamera med stor linse og 8 mp.. så mobil for meg trenger ikke å ha feks. bra kamera eller mp3funksjonalitet/radio. wifi er litt kult, kan surfe gratis mange steder :-) feks. ferger

Lenke til kommentar

Nokia 6500: Series 40 3rd ED, super kamera (med meget bra video), og funksjoner for proffbrukeren såvel som ungdommen.

Nokia E65: Profftelefon med fokus på jobb-funksjoner.

Sony Ericsson S500: Fjortis-telefon fra Sony E. som egentlig bar har bra design. Den er heller ikke Walkman-telefon.

Dere snakket om K500, men tok nok litt feil. Jeg antar dere mente S500?

K500 er en liten mobil som kom ut for 2 år siden og som ikke lenger er å få kjøpt.

Skulle jeg valgt, ville jeg venta til Nokia 6500 hadde komt i salg, da du både får godt kamera, profffunksjoner, og underholdning :)

Lykke til med valget av ny mobil ;)

Lenke til kommentar

Vell, jeg er anda ikke sikker på hvilken av dem jeg vil ha. Det kan også hende at jeg dropper begge to.

Jeg kommer ikke til og bruke MP3 funsjonen på mobilen så mye siden jeg har en mye bedre fra Asono. Men kamera er greit og ha om det skal oppstå noe som er verdt og få et knips av.

Vell, jeg får vell bare vent litt til da.

Takk for hjelpen dere. Den har vert til stor hjelp.

Men som sakt, jeg er ikke sikker enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...