Mathway Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Hei alle sammen. jeg har en bærbar pc (hp dv9041ea) som jeg sliter med å koble meg til internet via kabel. på netverket er det 1 modem,1 trødløs ruter , og 2 barbar pcer inkludert min. trødløs ruteren har og så ekstra porter til rj45 så jeg kan koble begge pcene via kabel der som jeg ikke vil bruke trødløst. så jeg brukte trødløs på begge pcene får en stund , og så nå vil jeg ikke koble begge pcene trødløst til ruteren, men jeg vil koble de til ruteren via kabel (rj45) isteden får. da jeg koblet begge pcene til ruteren fungerte den andre pcen helt fint på internet osv mens jeg får en besje her på min bærbær som sier "netverks koblingen er begrenset eller ikke forbindelse" . men jeg kan koble meg til ruteren trødløst og kan og så ha tilgang til internet. men når jeg kobler meg via kabel på samme ruter, da kan jeg ikke ha tilgang til internet. jeg har brukt masse tid på dette med å kotakte suport osv , men fik ike noe særlig go hjelp. var snill hjelp me dette der som du jkenner nåkå om den eller har oplevd nån sån før TAKK Endret 15. juli 2007 av gebi9 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sjekk om nettverkskortet i maskinen din er aktivert og henter ipadresse automatisk (nettverk, egenskaper, tcp/ip). Lenke til kommentar
Mathway Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 HEI quote=la7dfa-com ,tak får du ville hjelpe meg . ja netverks kortet mangler ingenting. den kjører helt bra , fårdi jeg hadde testet pcen på flere andre netverk sant, osso fungerer den helt uten problem. ikke noe feil med driver osv. men jeg kan ikke koble meg til kun mit netverk VIA KABEL (men jeg kan via trødløs) . mens den andre pccen gjør begge veier ( trødløs/kabel) jeg har og så fåt tildelt ip adresse som du ser på (vedleg). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Du har kun ipadresse på den trådløse. Adressen på det kablede er en slik som den gir seg selv dersom den ikke får forbindelse. Foreslår at du går inn på mine nettverksteder, disabler trådløs og enabler kablet nettverkskort (dersom det ikke er aktivert). Prøv nå og se om det fungerer (husk å fornye ipadressen). Lenke til kommentar
Mathway Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 hmm ok. etter å ha prøvd på det du sa. so skjede det ingenting. jeg kunne heller ikke fornye ipadressen se på bildet. :s Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Leste post 1 om igjen... Du har jo en router... Da kan du plugge begge maskinene i routeren og la de hente ipadresse automatisk. Årsaken til at du ikke får ipadresse på den kablede nå, kan skyldes at det er feil på kabel (har du en straight og ikke krysset kabel?). En annen mulighet er at routeren har kun noen kjente macadresser som den gir aksess (IP). Hvilken nettleverandør har du forresten? Lenke til kommentar
Mathway Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 vel bra at du leste omigjen. ja ...men jeg trur isje det kabelen sin feil..fårdi kabelen er ny fra clasohlson. den andre pcen er og så nå koblet til routeren me kabel (rj45) ikke (krysset kabel),og så den funker osv. jeg bruker og så samme kabel på bærbaren min ca. 1 meter fra routerren ....funker ikke. jeg har telenor ADSL ~3mb/s speedtouch modem, gigabyte trødløs router 54mb/s-> det er lit treig får online spill..derfår ville jeg koble via kabel, 100mb/s LAN hastighet...mye bedre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Prøv å sette opp fast IP på maskinen (tcp/ip) og se om det funker med kabel da. 192.168.1.5 255.255.255.0 192.168.1.254 195.159.0.100 (DNS1) Lenke til kommentar
Mathway Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) oi beklager BINGO den fungert 1000 takk for hjelpen ....genialt lol takk igjen hvorden i ..kjønner ikke dette men det funker helt tåp hehe hoho Endret 15. juli 2007 av gebi9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå