Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygd PC starter ikke! Hjelp!*løst*


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygget nettopp ferdig HTPC til stue bruk. Prøvd å starte maskninen ved å trykke på "on" knappen. Da skjer følgende:

Power on led blinker 1 gang (den som skal lyse hovedkortet når pc'n er på). Og CPU Vifte og 2 andre vifter(siden av kabinettet) går et par runder og stopper opp.

Hovedkortet sitt MB power led lyser (viser at MB får strøm), lyser hele tiden når jeg har PSU koblet til.

 

Har følgende hardware:

 

Kabinett: Antec Fusion V2 430W PSU, VFD og 2 vifter

Hovedkort: Abit Fatal1ty F-190HD, m-atx, HDMI

CPU: Intel Core 2 Duo E4300

Minne: Kingston DDR2 PC-6400 2GB CL4

Hdd: Samsung 500GB SATA2 HDD

Dvd-brenner: Plextor DVD-brenner, IDE

 

Se min neste post hva jeg har gjort, for å få den til å fungere uten noe lykke!

 

Jeg trenger hjelp! Er det noen komponenter som er ødelagt??

 

EDIT: Har lagt til hovedkort i min hardware.

Endret av athavan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer hva jeg har gjort hittil, uten noe lykke :(

 

1. Kjekket alle kabler hva koblet riktig. Da mener jeg alle kabler, brukte opp til 30 min på å dobbel sjekke alt!

 

2. Koblet av unødvendige kabler som går til hovedkortet. VFD-display, USB-front-kabel, HDD-led kabel, Reset kabel, vifter (ikke CPU vifte). Koblet også ifra dvd-brenneren min. Prøvde å starte opp nå. Men samme hender igjen.

 

3. Jeg kobler ifra HDD. kobler ut alt strøm kabler. Kobler til kun strøm til hovedkort. Bruker da kune Ram og CPU installert. Det samme skjer igjen.

 

4. Tar ut ram og prøver kun CPU montert. Samme skjer igjen!

 

6. Tar ut CPU og monterer CPU tilbake igjen, sjekker om alt er riktig. Samme skjer igjen!

 

7. Tar ut hovedkortet legger det på et bord med pappunderlag. Starter opp med bare CPU og ram montert. Samme skjer igjen!

 

8. Tok ut minnebrikken og prøvde dual i DIMM, 2 og 4. Og prøvde hver brikke hver for seg i en og en dimm-modul. Men det hjelp ikke heller.

Fikk tips ifra, awesom-o. Samme skjedde igjen!

 

9. Dobbelt skjekket nå om CMOS jumperen var riktig plassert. Det var den.

 

10. Prøvde med et nytt PSU(strømforsyvning), da fungerte alt som normalt. Må vist bytte til ny PSU, ganske kjipt! :mad: Har no hvertfall sendt inn retur klage til amentio.no, der jeg kjøpte Kabinettet. så vi får se hvordan alt går.. :dontgetit:

Endret av athavan
Lenke til kommentar
huska å koble til den p4 strømkontakten på hovedkortet? Huska eventuell strømkontakt i skjermkortet?

9056702[/snapback]

Jepp! Den er koblet opp. Hovedkortet får strøm, siden Hovedkort Power led lyser. Dvs at den får strøm.

 

Bruker intrigert skjermkort. Trenger ikke strøm til dette.

Lenke til kommentar
ikke lett å si hva som kan være galt. Hvis du har muligheten til det, test cpu og minne på et annet hovedkort.

9057052[/snapback]

Hei! Takk for responsen.

Tenkte at det var noe galt med PSU. Så jeg prøvde en annen jeg hadde på min vanlig stasjonær pc. Tok den ut koblet til pc'n jeg bygget. Og vips alt fungerer som normalt :)

 

Det viser seg at jeg bygget riktig, men det er noe galt med PSU. Og den skal jeg få erstattet av leverandøren jeg betilte kabinettet ifra. Håper det ikke tar så lang tid... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...