perbl Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei. Jeg vurderer å investere i en 17-19 tommers Eizo eller Samsung. Blir vel mest sannsynlig enten 171T (172 serien har vel også kommet) elller en 191T fra samsung. Lurte på om noen her kan gi litt feedback på bruksområder, jeg er spesielt interessert i folk som har brukt dem til bildebehandling, ser på flere forum at folk anbefaler CRT-skjermer til bildebehandling, så kunne vært interessant å få høre fra folk som har skjermene om de har noen synspunkter på saken. Håper på feedback, har lyst på ny skjerm fort Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har en Eizo L365, og eg bruker den fint til å spill med, har ikkje opplevd noe problemer når det gjelder biledbehandling eller, selv om det er ikkje så mange gangene eg har brukt den til akkurat det.(Litt lang setning men la gå) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Tror nok de fleste LCD-skjermene nå til dags henger med i svingene i de fleste spill. Men det har overhode ingen hensikt i å investere i en LCD-skjerm hvis du bare sitter å spiller. Den tar mindre plass, har mye bedre bildekvalitet osv. Men dette er faktorer / kriterier en gamer ikke legger så veldig merke til. ( - plass ) Så hvis du spiller mye er hardware`n en mye viktigerer faktor. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei. Jeg vurderer å investere i en 17-19 tommers Eizo eller Samsung. Blir vel mest sannsynlig enten 171T (172 serien har vel også kommet) elller en 191T fra samsung. Lurte på om noen her kan gi litt feedback på bruksområder, jeg er spesielt interessert i folk som har brukt dem til bildebehandling, ser på flere forum at folk anbefaler CRT-skjermer til bildebehandling, så kunne vært interessant å få høre fra folk som har skjermene om de har noen synspunkter på saken. Håper på feedback, har lyst på ny skjerm fort 171t er gammel,sats på 172t den har vunnet tester Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har hatt L365 og skiftet tut den med L191T fra Samsung. L365 virket litt bedre å spille på, men det kan være at den var mye mindre og jeg ikke la så merke til tregheten på den. Veldig godt fornøyd med samsungen og har egentlig ikke så mye å klage på utenom at den virker ikke helt superraks på grafikken, men dette kan og komme av at skjermkortet mitt ikke henger helt med i denne oppløsningen. Annbefaler LCD til deg som driver mest med kontor osv, men går greit til spilling og. Er du hardcore gamer som tyner siste fps og maks Hrz ut av skjermen og maskinen blir du kanskje mer fornøyd med en god CRT. Eller du kan teste den nye hitachi LCD skjermen med <16ms responstid. Jeg klarer meg utmerket med min LCD selv om jeg har rundet både Morrowind og Ned for speed hot pursuit i senere tid. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 At CRT er best til billedbehandling er helt sikkert. Jeg synes flatskjermene er for mørke og at fargene blir for dårlig gjengitt. Innstillingsmulighetene er begrensede. Selv byttet jeg tilbake, og venter til de blir bedre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Enig med sirius, fargene kan være litt blasse på LCD, og er ikke helt uniforme om du bebveger hodet litt og ser bildet fra en annen vinkel. Derimot er geometrien (ved bruk av DVI-kabel) HELT perfekt. Det er ingen geometri-innstillinger som bredde, høyde, trapes, pin-cussion osv på LCD rett og slett fordi geometrien ER perfekt. Nåe det gjelder bildebehandling så ville jeg også satset på en større skjerm, med høyere oppløsning. NB, merk at alle 17-19" LCD-skjermer har 1280x1024 i oppløsning, så 19" vil ikke gi deg mer "bilde" på skjermen. Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...521C607F1B91D16 se på denne skjermen. den vant testen vurdere å kjøpe meg skjermen Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Skal man drive seriøs bildebehandling på LCD-skjerm, burde man kanskje koste på seg noe à la denne Eizo-skjermen. Den er jo naturligvis svindyr - men smaker det, så koster det. :-) Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Synes ikke at den skjermen der var så veldig dyr. Er du en seriøs fotograf eller bildebahandler eler lignende, er den Eizoskjermen med kalibrator finfin, men prisen er omtrent 25000 kroner med mva. Ellers har Lacie en finfin skjerm, 18tommer til omtrent 20000 kroner. LCD skjermer er dyrere for samme ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå