Gå til innhold

5MP Touch,120fps(?)videorec+YouTube fra LG -KU990

Anbefalte innlegg

MEN er det bare meg som reagerer på bildene? Jeg leser testen her på Amobil hvor de skriver at kameraet er fantastisk. Bildene de har lagt ved finnes jo ikke skarpe! Jeg har tatt mange bilder inne og samtlige bilder er meget blasse og uskarpe. Også på mobilskjermen.

Nei, du er ikke den eneste, jeg og ble veldig overrasket når jeg så eksempelbildene, etter å ha lest hva de skrev om kameraet. De har støyete og har mye grums. Ser egentlig ut som ett resultat av støyreduksjon, noen som kan legge ut bilder med EXIF? Eller muligens prøve å overstyre ISO verdi, sette den til 100 (eller laveste verdi), og se hva dette gjør?

Kan nesten se ut som om bildene er tatt med ISO 800 (som er ganske høyt for kameratelefoner), og deretter for å redusere støy gått igjennom svært kraftig støyreduksjon. ISO 800 vil derimot være rart i de miljøene amobil har testet i (ute altså).

Begynner å bli ganske lei av at folk sammenligner denne telefonen med iPhone selv :p

Tok dettte bilde nå i morges. Personlig så liker jeg kameraet, men jeg har et veldig dårlig sammenlikningsgrunnlag når det kommer til telefoner.

Bildet er tatt med ISO satt til 100 (laveste) og haket av for superskarp (også før bildet ble tatt) og 5 mp. Jeg tok totalt 5 bilder, men de andre ble faktisk ganske uskarpe/utydelige da jeg faktisk ikke klarte¨å holde kameraet rolig nok.

Edit: Legg merke til at det er snø som ligger på gelenderet, og det gjør at det ser litt "hakkete" ut.

Tatt noen fler bilder nå, og ser ut til at de mister kvalitet i 5 mp. Dvs de blir faktisk mye bedre i mindre oppløsning, uten at jeg kan si hvorfor...

Bildet av blomsten er tatt med ISO satt til auto, og bruker makro.

post-48530-1197189668_thumb.jpg

post-48530-1197190589_thumb.jpg

post-48530-1197192727_thumb.jpg

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tatt noen fler bilder nå, og ser ut til at de mister kvalitet i 5 mp. Dvs de blir faktisk mye bedre i mindre oppløsning, uten at jeg kan si hvorfor...

Dette er nok fordi med 3MP, vil hver pixel ha større areal på sensoren. 5MP på små mobilkamera-sensorer er allerede svært kompakt, så de må snart forstørre sensorene litt. På 3MP vil det altså være plass til fler detaljer per pixel.

Er svært skuffet om jeg får si det. Hvis vi tar utgangspunkt i det andre bildet ditt (ved siden av blomsten på min skjerm i alle fall), så er det mye feil. Skogen i bakgrunnen er HELT grumsete (typisk støy-reduksjon bi-effekt), og på gelenderet er det litt CA ser det ut til (forskyvning av lysbølgene, rødt blir her bøyd litt annerledes enn de andre fargene. Ellers er alle andre overflater preget av mye fargestøy.

Ekstremt mye støy på alle bildene, og fortsatt mye fargestøy. På bildet med 3MP, ser det skarpere ut, men det er fortsatt støyete, og bakgrunnen har så godt som ingen detaljer pga grums.

Har vært ganske sikker på at jeg skal kjøpe denne telefonen tidligere, men nå ble jeg brått usikker. Mulig jeg holder meg til min K800i til det kommer ett annet alternativ. Æsj, tenkte jeg ikke skulle si dette :p Men skal i alle fall holde utkikk etter Iphone v2, med 3G, MMS og 2 kameraer hvis vi skal tro ryktene ;)

Lenke til kommentar
har prøvd tlf noen dager nå, å er jævla skuffa over kamera. blasse, kornete og mørke bilder med blits. videoen er meget bra. og ellers en bra mobil..dem som testet den her på amobil har ikke vært helt edru.. hehe..får håpe det kommer en F\W oppdatering som fikser kamera.

jeg var også litt misfornøyd med kameraet, helt til jeg fant ut at jeg hadde glemt å fjerne beskyttelsesplasten på linsen...

Lenke til kommentar
har prøvd tlf noen dager nå, å er jævla skuffa over kamera. blasse, kornete og mørke bilder med blits. videoen er meget bra. og ellers en bra mobil..dem som testet den her på amobil har ikke vært helt edru.. hehe..får håpe det kommer en F\W oppdatering som fikser kamera.

jeg var også litt misfornøyd med kameraet, helt til jeg fant ut at jeg hadde glemt å fjerne beskyttelsesplasten på linsen...

Den har jeg fjernet. så det er nok ikke det.

er meget skuffet over kvaliteten sammenlingnet med k800i. den har mye bedre bilder.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen et par dager nå, men er EN ting som irriterer meg med den!

På tastaturet er det ingen "backspace" knapp, vist du skal viske bort noe du har skrevet feil, så må du markere med pennen over skriften, og det er ikke alltid like lett å få til.

Er det noen som vet om noe bra måte å viske tekst på?

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen et par dager nå, men er EN ting som irriterer meg med den!

På tastaturet er det ingen "backspace" knapp, vist du skal viske bort noe du har skrevet feil, så må du markere med pennen over skriften, og det er ikke alltid like lett å få til.

Er det noen som vet om noe bra måte å viske tekst på?

Du tenkte aldri "hva med å bla i bruksanvisningen".. ? hehe.

E

Men det er rett det han over sier. "backspace" knappen er den ekte knappen i mellom grønn og rød knapp i bunn. :)

Lenke til kommentar

hehehe! Ekte knappen..

Men nå ble jeg veldig redd her, mange negative komentarer jo. Merkelig at dere ikke likte kameraet mens det er så mange som sier at det er dødsbra? Alle de testene på internett er da altså forgjeves?

Edit: Sendte mail til elprice om sporingsnr.. De hadde ikke sendt den på fredagen så jeg må vente til mandag før de sender den... :hrm:

Endret av a_man
Lenke til kommentar
hehehe! Ekte knappen..

Men nå ble jeg veldig redd her, mange negative komentarer jo. Merkelig at dere ikke likte kameraet mens det er så mange som sier at det er dødsbra? Alle de testene på internett er da altså forgjeves?

Edit: Sendte mail til elprice om sporingsnr.. De hadde ikke sendt den på fredagen så jeg må vente til mandag før de sender den... :hrm:

Ikke noen grunn til bekymringer :) Kameraet fungerer veldig bra etter min mening.

Lenke til kommentar

Ser at bildene i Amobils test overhodet ikke er skarpe. :S Testeren er enten blind, ellers så har de rota med bildene fra en annen telefon.. For de bildene fortjente ikke den enorme rosen. Bildene fra GSMarenas test holder et langt høyere nivå. Men de er tatt i en finere årstid med tilnærmet optimale lysforhold.

Lenke til kommentar

vel mks1001.. det blir litt feil å sammenligne de bildene du viser til mot Viewty'ens bilder siden de bildene du har der har blitt tatt i et helt annet miljø/sted med ulik bakgrunn. Det er mer grønt og slikt på de bildene enn det, det er på Viewty bildene.

Bildene til viewtyen har blitt tatt i snø..

Lenke til kommentar

Nå har jeg lekt med KU990 siden i går. :thumbup:

Jeg har noen spørsmål så kansje noen kan hjelpe med. :D

-Noen som har funnet programmer til LGen, eks MSN, spill osv. :hmm: bruker selv nav4all.com men har problem med og koble til GPS foreløpig. :)

Har også litt problem med at jeg ikke får logget på youtube på mobilen. :hmm:

Det jeg egentlig lurte på er hvor får man tak i TV- kabelen? :cry: og er det mulig og "spille av" bilder også slik som filmer, til tven.

Ellers er jeg storfornøyd, :new_woot: hadde K800i før.

---

Vic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...