Gå til innhold

Bildekritikk ønskes på sydenbilder

Anbefalte innlegg

Var på en liten badeferie i Alcudia og sitter igjen med 300 raw bilder, de fleste kjedelige familiealbumbilder, men noen få har kanskje potensiale. Ville så gjerne reise til Palma for å fotografere på egenhånd, men ble nedstemt :(

Disse tre liker jeg godt selv, spesielt rutsjebildet som viser mor/sønn med en litt forskjellig innstilling (jada, vet at hodet er kuttet litt, ikke med vilje, dog).

Til Mr. Olsen og andre fuglefolk. Fuglen på bildet må vel være en ugle? Av alle ting dukket den opp inne på dette badelandet, med en stk fuglepasser. For 5 euro kunne du hyre egen fotograf for bildetagning sammen med villdyret. Fikk div. pekefingre når jeg tok et snapshot uten betaling.

Kritikk ønskes, gjerne beisk, om jeg fortjener det

post-45747-1184190960_thumb.jpg

post-45747-1184190971_thumb.jpg

post-45747-1184190983_thumb.jpg

post-45747-1184192839_thumb.jpg

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av desse tre var det klart fuglebiletet som eg likte best, det ser ut som en ugle ja (sjølv om eg ikkje er heilt stø på ugleartar utanfor noreg). Men det var litt for tett utsnitt synest eg.

9056230[/snapback]

Utsnittet er meget tett. Grunnen til dette er at bakgrunnen var horribel, så jeg måtte croppe noe aldeles grusomt for å unngå et omfattende arbeid i PS

Lenke til kommentar
Ok, da er det nok det beste av det verste, det er ikkje mogleg å tyne fram et par cm til venstre i det heiletatt?

9056347[/snapback]

Ok, gjorde et kjapt forsøk siden du spør så pent. Det ble nok ikke det beste Ps arbeidet, men det er jo seint og skal tidlig opp i morgen.. Se post 1

Lenke til kommentar
Ok, gjorde et kjapt forsøk siden du spør så pent. Det ble nok ikke det beste Ps arbeidet, men det er jo seint og skal tidlig opp i morgen.. Se post 1

9056487[/snapback]

kunne nok blitt litt bedre enn dette med litt meir tid, men det følest i vertfall ikkje fullt so klaustrofobisk ut, :)

Lenke til kommentar
Funkis/Bauhaus er jeg veldig glad i. Det utgjør ofte utrolig flotte foto-muligheter. Er likevel litt skuffet over hva du fikk ut av de mulighetene. Kunne du ikke beskjært det litt mindre i bunnen?

9056562[/snapback]

Ser hva du mener. Dette er originalen og ble tatt kjapt på vei hjem fra stranden. Skulle så gjerne brukt litt mere tid på komposisjonen som helt klart er for "tett" i bunnen

Lenke til kommentar

Jeg må si at det var ikke mye som minnet _meg_ om syden i noen av de bildene...

Nr: 1, greit bilde men ugla ser utstoppet ut, var den det? Anyway, ikke noe syden i det bildet..

Nr: 2, Det bildet kunne like gjerne vært tatt i Bø i sommerland, og jeg personlig likte ikke at det var uklart framme og fokus bak, men det var kanskje den personene bak som var "motivet"?

Nr: 3, Det bildet var nesten identisk til det fremste, og den så fortsatt utstoppet og minnet lite om syden...

Nr: 4, Det bildet hadde stort potensiale, men det var kjedelig, kjedelig utsnitt (Eller hva det heter, jeg vet ikke alle de ordene som brukes innen bildekriteikk)...

Dette var da bare mine meninger :)

Lenke til kommentar

Jeg likte fargene i rutjsebildet godt. Hadde du fått med hodet på jr. og kanskje litt mere skarphet på kona(?) hadde dette blitt en knallbilde i mine øyne som jeg kunne ha ventet å se på trykk i mange sammenhenger. Fargene i bildet er friske sammen med vannspruten.

Lenke til kommentar
Jeg likte fargene i rutjsebildet godt. Hadde du fått med hodet på jr. og kanskje litt mere skarphet på kona(?) hadde dette blitt en knallbilde i mine øyne som jeg kunne ha ventet å se på trykk i mange sammenhenger. Fargene i bildet er friske sammen med vannspruten.

9057824[/snapback]

Enig i kommentarene dine. Kunne nok hatt mindre blenderåpning når lukkertiden var 1/1000s på bildet, for fruen er litt for uskarp.

Fokuserte på kanten av rutsjen og farten på kona/sønn var ganske stor, så alt skjedde veldig kjapt. Til tross for de åpenbare manglene, er totalen ganske bra i mine øyne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...