Scortech Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Den har altfor lite molex kontakter..Det er helt latterlig.. Problemet er ikke at den er ustabil..Ikke som jeg har merket men den har altfor få strømkontakter til hdd mine..Har klint til med 2-3 ekstra molex ledninger..eneste måten at jeg kunne få strøm til alt..Ikke akkurat anbefalt å gjøre sånt.ikke sånn som jeg har gjort det.hehe. Men har ikke noe valg.. Endret 27. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Må bare slenge til at jeg ikke kjenner til noen amatørklokkere som har svidd prosessoren sin siden både Intel og AMD implementerte følere som kutter prosessorern hvis det skulle være fare. Det som i de fleste tilfeller skjer er at maskinen nekter å starte, eller maskinen fryser etter oppstart. En omstart eller reset av BIOS løser dette. Skal du ødelegge en CPU med overklokking i dag, så bruker du sannsynligvis tørris eller heftigere saker. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Slutt å oppfordre meg DesertGlow..hehe Tenkte jeg skulle ta en benchmark med 3dmark 2006.. Hva tror dere jeg lander på? alt på stock selvsagt.hehe Endret 27. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvorfor ikke overklokke litt? Som sagt så skader det ikke... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nettopp ferdig med 3dmark 2006 og jeg fikk 11193. Det er vel normal score for stock system? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg tør ikke overklokke min E6600 fordi jeg ikke har oppgradert bios. Sist jeg prøvde å gjøre det var med et program som lastet ned, og da gikk hovedkortet istykker... Men jeg fikk ny på "garanti". Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Intel sine C2D kjølere har en irriterende ule lyd i midtsjiktet. Den er faktis lydløs på lav og full guff, men støyer veldig midt i registeret. Endret 27. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Når det gjelder overklokking, så er det dumt at det er så mange som er livredd for å svi CPUen. SÅ lenge man følger littegran med på temperaturene, og man ikke pumper maks volt (som man kan gi) gjennom CPUen, så skal det mye til for å ødelegge den. Overklokking er tryggere enn mange tror (ved overklokking her, tenker jeg ikke på ekstremoverklokking) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 "To overclock or not to overclock, that is the question" ellerno? Jeg respekterer fult ut at folk ikke vil klokke. Jeg gjør det fordi jeg ser at jeg får like god ytelse som noe som koster 10 ganger mer Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Theo343 Postet i dag, 17:03 Intel sine C2D kjølere har en irriterende ule lyd i midtsjiktet. Den er faktis lydløs på lav og full guff, men støyer veldig midt i registeret. Ja, jeg er litt forbauset over lydnivået på C2D boxed. Den er jo tilsynelatende prikk lik den jeg hadde på mitt første LGA 775 system, en P4 Prescott 3,0. Det som er anderledes er at den har ca dobbelt så mange "vinger" Dvs de splittes slik at det blir dobbelt så mange. Men det gamle høres jo virkelig ut som en støvsuger, skikkelig uling i et høyt og enerverende frekvensområde. Men den gikk jo også med 4500rpm på sitt værste, og det har jeg ikke opplevd med den nye. Nettopp ferdig med 3dmark 2006 og jeg fikk 11193.Det er vel normal score for stock system? 9154762[/snapback] Og bare for å vise hva man går glipp av uten klokking, her ser du hva man får med litt "lett" overklokk på et dårligere GTS... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men det er jo også Quadcore da. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Maks SuperPI med 1,52V (1,55 i BIOS). Elendig score pga. single channel og generelt slakke timings og innstillinger. Edit: Når jeg tenker meg om, jeg glemte å prøve noe høyere med den spenninga, skulle bare ha 4G. Kunne kanskje gått med 1 eller 2 MHz høyere FSB. Endret 27. juli 2007 av Endre Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Må jeg ha ny driver hvis jeg kjøper ny prosessor? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nettopp ferdig med 3dmark 2006 og jeg fikk 11193.Det er vel normal score for stock system? 9154762[/snapback] Ja det er nok normal score ja, jeg får ca 1000 mer i poeng bare på å klokke systemet litte gran, og vi har nesten like bra hardware, så det lønner seg Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Maks SuperPI med 1,52V (1,55 i BIOS). Elendig score pga. single channel og generelt slakke timings og innstillinger. Edit: Når jeg tenker meg om, jeg glemte å prøve noe høyere med den spenninga, skulle bare ha 4G. Kunne kanskje gått med 1 eller 2 MHz høyere FSB. 9155529[/snapback] Har du sjekket load temp med den klokken?Har du forsøkt noe stabilitet? Hva slags kjøling har du? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ja det er nok normal score ja, jeg får ca 1000 mer i poeng bare på å klokke systemet litte gran, og vi har nesten like bra hardware, så det lønner seg Klokket den litt..Du har klokket den over 800mhz.. Vil si det er mer enn lite grann.hehe Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har du sjekket load temp med den klokken?Har du forsøkt noe stabilitet? Hva slags kjøling har du?Load-temp over tid tør jeg ikke tenke på, så lenge jeg holder meg til Pi 1M blir ikke tempen noe særlig høy. Har bare boxed-kjøler foreløpig. Har kjørt Orthos en stund på 3,6@1,4V, men bare der blir tempen vel høy, så jeg venter til jeg får bedre kjøling med å teste noe særlig over tid (skal ha en Thermalright U120 Extreme). Bare 4 GHz var litt flaut, så jeg fikk til et litt bedre resultat. Men jeg gir meg nok her, spenninga blir i høyeste laget for boxed-kjøleren. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har du sjekket load temp med den klokken?Har du forsøkt noe stabilitet? Hva slags kjøling har du?Load-temp over tid tør jeg ikke tenke på, så lenge jeg holder meg til Pi 1M blir ikke tempen noe særlig høy. Har bare boxed-kjøler foreløpig. Har kjørt Orthos en stund på 3,6@1,4V, men bare der blir tempen vel høy, så jeg venter til jeg får bedre kjøling med å teste noe særlig over tid (skal ha en Thermalright U120 Extreme). Bare 4 GHz var litt flaut, så jeg fikk til et litt bedre resultat. Men jeg gir meg nok her, spenninga blir i høyeste laget for boxed-kjøleren. 9156401[/snapback] Dine resultater lover godt.Min 6850 skal inn i et Asus P5B Deluxe i løpet av morgendagen.Jeg kjøler med vann,så nå er jeg optimist Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Endre: Er 1,2 volt for høyt for boxed-kjøleren? Eller viser CPU-Z feil kanskje? Blir bra med 120 Extreme Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) CPU-Z viser ikke riktig vcore nei, men du ser riktig vcore i vinduet bak, vesentlig høyere Pen klokk endre Endret 27. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå