Spartan Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvis dere ikke har lyst til å kjøpe en cpu til full pris en knapp uke før prisene stuper så kan dere se på bruktmarkedet kanskje ? Lenke til kommentar
NAX228 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er ikke så mange QX6X00 å oppdrive på bruktmarkedet gitt... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er allerede endel nettbutikker rundt om i verden som har lagt til E6850 (sikkert de andre nye også), noen har til og med små partier tilgjengelig for salg. De billigste stedene koster den allerede ned mot 1700 kr (men ikke forvent at den vil koste det i Norge i første omgang). Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det er allerede endel nettbutikker rundt om i verden som har lagt til E6850 (sikkert de andre nye også), noen har til og med små partier tilgjengelig for salg. De billigste stedene koster den allerede ned mot 1700 kr (men ikke forvent at den vil koste det i Norge i første omgang). 9084229[/snapback] Er det slik at alle webshoppen senker prisen eller bare slik at noen få gjør ? Så det blir vell som noen kvinnfolk som skal på salg på 70 % at alle raser på å vips så er det utslogt. Og de som hadde planlagt å kjøpe en quad som ikke har anledning til å sjekke websidene vert 5 minutt ikke får kjøpt den til en så billig pris. Så kommer produktet inn på lager igjenn så tilbake til standard pris? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Jeg sjekket med en lokal databutikk og de sier at det vil gå automatisk når nye priser blir tilgjengelig så vil de nye prisene bli automatisk oppført på nettsiden deres..Sikkert ikke alle som gjør det sånn..Eller jeg kanskje misforstod han jeg snakket med..Jeg skal ihvertfall overvåke dette pris greiene som en hauk og bestille ASAP når de nye prisene trer i kraft.. Endret 18. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
NAX228 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ser at komplett.no ikke har noen av Q/QX prosessorene i sortimentet. Hjeeeelp! Vet at det er andre som har, men p.g.a. rabatt/moms MÅ jeg kjøpe der. Håper de får inn CPU'er til helgen. Lenke til kommentar
Xyril Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rekner med at eg også går til innkjøp av Q6600, men hovudkortet er det verre med. Er det nokon som har røynsler med, og kan tilråda nokre bra i prisklassen 1000-1500? Eg har no høyrt at Asus og Gigabyte er kongane på trona no, men kan nokon peika på spesifikke modellar som utmerkjer seg i særs grad? Eg kjem ikkje til å driva noko særleg med overklokking (Q6600 er vel grei nok i stocktilstand, eller må den klokkast for verkeleg å få ut potensialet?) eller liknande. Vil ikkje risikera å øydeleggja noko. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Skal du ikke overklokke eller styre stort med mulighetene i BIOS, så er det vel egentlig bare å se etter et hovedkort som har akkurat de fuksjonene du trenger. Ikke sikkert du blir noe mindre fornøyd om det ikke ligger 2 kilo kobber/alu å kjøler av southbridgen din så lenge du har nydelig 7.1 lyd f.eks. Desverre er det som regel de med mest kjøling og ekstra dingsedangseri som har de beste integrerte løsningene og. Jeg for min del kommer til å gå til innkjøp av dette; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47551 etter å ha lest tester hvor dette kortet(eller nesten identiske kort) har fått bra kritikk:) Ellers er Abit sitt P35 "PROettellerannet" kort et bra kjøp vil jeg tru. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg fant et flott budsjett hovedkort som har fått god kritikk og som overklokker ganske bra for å være et budsjett kort. Jeg har bestilt det og skal hente det idag:-) http://www.legitreviews.com/article/489/1/ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rekner med at eg også går til innkjøp av Q6600, men hovudkortet er det verre med. Er det nokon som har røynsler med, og kan tilråda nokre bra i prisklassen 1000-1500? Eg har no høyrt at Asus og Gigabyte er kongane på trona no, men kan nokon peika på spesifikke modellar som utmerkjer seg i særs grad? Eg kjem ikkje til å driva noko særleg med overklokking (Q6600 er vel grei nok i stocktilstand, eller må den klokkast for verkeleg å få ut potensialet?) eller liknande. Vil ikkje risikera å øydeleggja noko. 9094671[/snapback] Jeg tror jeg kommer til å gå for et Gigabyte P35-DS3P. Det er bra utstyrt, har gode overklokkingsegenskaper og koster bare rett over tusenlappen. Det er samme kort som DS4, bare med noe mindre påkostet kjøling. Toppmodellen DQ6 har 12-fase strømforsyning og kvadruppel BIOS, men ellers er det lite eller ingenting som skiller dem. Her er en fin oversikt over hva som skiller Gigabytes P35-kort. Lenke til kommentar
kristovs Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Noen som vet om xeon socket-771 blir ´rammet´av dette priskuttet?? Eller er det hovedsaklig disse Core2Duo´ene? Lenke til kommentar
kristovs Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da fant jeg ut av det sjæl;) Null priskutt på 771... Noen som vet om xeon socket-771 blir ´rammet´av dette priskuttet?? Eller er det hovedsaklig disse Core2Duo´ene? 9102172[/snapback] Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ble ikke så mye klokere av svaret fra Komplett; "Nye modeller blir lansert førstkommende mandag". Men om de har/vil få dem på lager innen den tid sier han ikke noe om. Den ubekreftede datoen (21.) til Netshop stoler jeg ikke på for fem flate øre... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Netshop har 25.juli som bekreftet dato nå. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Også nye priser på de nye prosessorene ser det ut som Lenke til kommentar
Knurp Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Skal vente til over helga før eg bestiller meg ny pc. Og det blir sikkert en Q6600. Har vel egentlig ikke bruk for den...! Det eg lurer på er om DVDshrink og DVDfab utnytter flere kjerner? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Skal vente til over helga før eg bestiller meg ny pc. Og det blir sikkert en Q6600. Har vel egentlig ikke bruk for den...! Det eg lurer på er om DVDshrink og DVDfab utnytter flere kjerner? 9110041[/snapback] 2 kjerner mener jeg de programmene støtter men quad core er veldig tvilsomt..Men det vil sikkert komme oppdaterte utgaven snart i fremtiden.. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 en E6850 er en sikker vinner.. 4Ghz går sannsynligvis på luft - stabilt så denne kommer til å havne i min pc... Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Da fant jeg ut av det sjæl;) Null priskutt på 771... Noen som vet om xeon socket-771 blir ´rammet´av dette priskuttet?? Eller er det hovedsaklig disse Core2Duo´ene? 9102172[/snapback] 9102312[/snapback] vel.. om du skal kjøpe PC så er ikke dette et særlig godt kjøp.. Xeon er basert til servere.. bare sånn for å si ifra Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe E6750 og et Abit IP35. Er student så kan ikke kjøpe pro/deluxe over alt Og 800MHz ram, som skulle holde til 3,2 klokk. Senere går det an å bytte til quad-core uten å bytte hovedkort edit: Abit såklart Endret 21. juli 2007 av Zerd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå