Gå til innhold

Bildekritikk: Landskap i elva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å være redd for diffraksjon grunnet liten blender her, raga. Dette er nok et bilde som er art by accident, men jeg synes det er mer vellykket enn det andre. Jeg får til og med en følelse av at det kan være planlagt slik, og det er en illusjon som jeg ikke trenger å få ødelagt. Synes ikke det er et mesterverk, men det er likevel verdt litt oppmerksomhet. Er det sesong for merkelige bilder med mye bevegelsesuskarphet?

Alt i alt er det et vellykket eksemplar av arten, men ikke det helt store heller. Godkjent under tvil.

Jeg må bare spørre likevel: Var dette en nitidig planlagt skudd, eller var det en tilfeldighet som du glemte å slette fra minnekortet?

Lenke til kommentar

Absolutt planlagt ja, men nitidig planlegging er vel å strekke det langt. Jeg tok bildet og var spent på hvordan det ville bli i ettetid. Elvebunnen sammen med de myke linjene fra vannet var det som trakk. Justering av kontrast fikk bunnen med de grønne elementene til å stå frem.

Som du antagelig forstod, men som jeg ikke helt forstod at du hadde forstått ut i fra kommentaren - kamera stod pålestøtt på stativ ;)

Har flere andre 'elveform' bilder, men ikke akkurat som dette hvor bunnen skinner så distinkt gjennom.

Og takk for kommentar!

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...