regeli Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Sony stoppet ikke Dark Alex. Det var Dark Alex sin egen beslutning. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Og hvorfor tror du han stoppet da? Fordi han var redd for å bli tatt.. Forresten, bilde i signaturen er ikke tilatt her på Diskusjon.no! Endret 12. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
regeli Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jaja, får håpe det er noen som kan "erstatte" Dark Alex nokså snart. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det er:200 USD = 1156 NOK 9058127[/snapback] Men den normale koster 1.400 på tilbud Alt blir dyrere her, vet du Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Han lurte jo på hvor mye 200 Dollar var da.. Men ja, det blir vel kanskje rundt 2000kr i norge... Uansett er dette bare for å hindre homebrew! De kommer nok til å få lansert denne så fort som mulig, og stopper produksjonen av den gamle. Æsj, at de ikke kan skjønne at de tjener mer penger pga homebrew... Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Æsj, at de ikke kan skjønne at de tjener mer penger pga homebrew... 9058211[/snapback] De gjør jo ikke det! Maskinvaren selger de omtrent med tap. Det er spillene og filmene de tjener på. Og når folk bruker homebrew til å spille med, selger de mindre spill. Jeg forstår dem kjempegodt. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 De tjener jo mer penger med homebrew bruk enn ikkenoe! Tenk på salget av Lumines denne måneden.. Det har jo vært helt sinnsykt... Filmene tjener de vel på enda, da det ikke har vært noen stor påvirking fra homebrew miljøet p.g.a det. Folk kjøper jo også spillene enda, selv om det er mye piratkopierte .iso's tilgjengelig. Men jeg tror heller folk vil spille retro spill på PSP'n? Slik føler ihvertfall jeg det, og sikkert mange andre. Selv har jeg liten interesse av spillene Sony lanserer til PSP. Vi får se.. Jeg skal ihvertfall IKKE støtte den maskinen! Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg kjøpte psp på lik sang før den kom til norge, og solgte den igjen ikke lenge etter fordi jeg ble lei. Nå vurderer jeg å kjøpe den igjen mest pga homebrew mulighetene. Så da blir det vel litt dumt å vente på den nye regner jeg med.. Er det mulighet å kjøre homebrew på hvilken som helst psp som kjøpes nå? uansett firmware på den? 1 ting til. Hvorfor har lumines blitt så populært? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ja, hvilken som helst PSP du kjøper i dag, vil sannsynligvis ha en firmware på rundt 2.71. Noe som kan degraderes, og du kan kjøre homebrew. Lumines har blitt ekstremt populært, fordi det benyttes til å degradere firmware 3.50. Du kan med andre ord ikke degradere uten Lumines på den firmwaren. Håper det ble litt klarere! Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jupp! Men hvorfor har folk fw. 3.50 da? er det en selvvalgt upgrade? Så også en blå psp når jeg var i spania. Den gikk for 155 eur, og holdt på å kjøpe den helt til jeg så på esken og så at det var japan import og da ville vel ikke garantien holdt i norge.(ja dette var sånn jallasjappe) Men finnes er den blå å få tak i noe sted? Og er det andre steder enn finn og qxl som det bør letes i for å finne brukt? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hvorfor folk har 3.50? Det må vel være de som ikke gidder å bruke PSP'n til homebrew, eller de som ikke har skaffet seg Lumines til å downgrade... En blå PSP? Den må ha vært fet..! Så en rosa en her på Spaceworld! Litt jentete da men.. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 den var den råeste hittil som jeg har sett. Ingen som vet om den er planlagt å komme til norge da?? Men det jeg mente med 3.50, har den kommet slik fra butikk, eller må den upgrades for å bli så høyt? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nja, 19% tynnere og TV-ut frister ikke meg. Har platinum PSP fra før. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 den var den råeste hittil som jeg har sett. Ingen som vet om den er planlagt å komme til norge da?? Men det jeg mente med 3.50, har den kommet slik fra butikk, eller må den upgrades for å bli så høyt? 9063617[/snapback] Nei, det er ingen PSP'er i butikkene som har en så høy firmware som 3.50. Isåfall er det veldig få...! Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) nope, jeg skal ikke ha den nye psp'en. det holder med den jeg har Endret 13. juli 2007 av BloodSpiller Lenke til kommentar
SuperPac Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Uff nei. Kjøpte PSP da den kom ut i Japan for rundt 3000kr. Har vel brukt den kanskje 20 ganger. Kommer aldri til å kjøpe en håndholdt maskin igjen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har ikke PSP ennå, så jeg lurer på om skal jeg gå for den som er ute på markedet nå , elr vente til denne som kommer i September elr hva det var. Men det er at sånn OE firmware, hva er pointe med dette? har ikke hatt noe interresse for dette før nå, så viss noen kunne gitt meg en time med PSP speccs og sånt så hadde det vært knall Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Altså, den nye PSP'n kommer ikke til å komme til Norge med det første. Du kan regne med å vente ett år. Vi veit jo åssen Sony er på dette området. Dessuten er det bare noen få nye funksjoner på den nye. Det å se UMD filmer på TV, hva er vitsen med det? Dette har vi jo DVD'er til. Greit, det er sikkert kult å spille på PSP'n via tv'en men. Bedre batterikapasitet? Greit nok, men det er ikke værre enn å kjøpe ett bedre batteri på den gamle. Bedre UMD lastetid? Har aldri klagd på lastetidene. Noen som faktisk syntes de er treige her? Greit nok. En finesse som er kjekk. Værre for gutta som skal bruke den til homebrew, med tanke på spesielle låseordninger på firmwaren. Jepp, og det er surt. Tynnere? Hvorfor det? Jeg syntes den gamle er helt perfekt i størrelsen jeg! Kan jo også være kjekt og da... Men det er ikke revulusjonerende nye ting som er på den nye. Hvis du foretrekker å spille PSP spill via TV'en, kan du jo gå for denne. Men er ny nysgjerrig på homebrew miljøet er ikke denne noe for deg. Kjøp heller den som er ute i butikkene nå, downgrade, og installer OE firmware slik at du kan gjøre omtrent ALT med din PSP. Gøy? JA! Hvis du vil ha en liten introduksjon i OE firmware, anbefaler jeg å ta en titt i Guidesamletråden. Link her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8719202 Jeg kan legge et lite utsnitt her da: OE firmware er en egenlaget firmware til PSP, som har mye fler funksjoner enn Sony sine firmware versjoner. Det er også en slags firmware som er som 1.5 firmwaren(den som kan kjøre alt av homebrew) og en ny firmware som f.eks 3.40 med mange av Sonys funksjoner! Du kan justere, tweake og fikle med psp'n din, og gjøre den helt egen! Du kan f.eks bytte ikoner, waves (de bølgene som er i bakgrunnen), skrift, bootscreen osv! Det er utrolig hva du kan gjøre..! Det som er noen av hovedtingene med OE firmware, er at den klarer å kjøre PSX (Playstation One spill i full hastighet! Den har også en recovery funksjon, så hvis du klarer å tukle til, er det bare å kjøre en recovery.. smile.gif Det er forresten ikke "brick" fritt for det, og det er mulig å bricke PSP'n sin selv om du kjører OE firmware. Det er også fullt mulig å degradere til Sony sine firmwares igjen. Nytt i 3.40 OE-A: * 3.40 homebrew support * 1.50 homebrew support (Some Homebrew May Not Work) * PS1 EMU (Run your backups and sonys official PS1 games) * Recovery menu * 3.40 features(web browser, flash, etc.) * Supports all UMD's * 1.00 Eboot Compatibility * Built In ISO loader * NO-UMD support * Prx Loading * Region Free * Region Changer * Activate WMA * Activate Flash Player * X-O button changer * Skip Sony logo Whilst Booting * Overclocking * Wifi can work at 333Mhz * Access to flash 0 and 1 via usb * When formatting ms, GAME150, GAME340 and ISO directories will be created. * Full Resolution for AVC Playback * 4th level of brightness can be selected without ac adaptor. * Improvement in web browser * Faster PSX emulation Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Viss jeg kjøper en PSP nå, hvilke FW er mest sannsynlig på at jeg får? Og hvor høy prosent er bricking av PSPen ja, jeg er redd med en helt ny psp og ødelegge den med det første Endret 13. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg tipper du får rundt firmware 2.71. Dette varierer helt fra hvilken butikk du kjøper det i. Noen har noen gamle PSP'er, noen har nye. Men, det går ann å se på esken åssen firmware du får. Og hvilket hovedkort. Det er mindre styr uten det såkalte TA-082 hovekortet. Men det går for det.. EDIT: Hvor høy? Det avhenger helt fra hvor forsiktig du er. Det kan oppstå brick i forskjellige sammenhenger. Downgrading, spilling av dårlig homebrew, flashe i flashminnet til PSP'n etc. - Hvis vi tar som eksempel å downgrade. Du må være sikker på at du bruker riktig downgrader, og PSP. Deretter må du følge stegene til downgrade guiden 100%. Hvis alt dette er oppfylt, så skal du ha en downgradet PSP i 99,9% av tilefellene.. Så jeg kan da si enkelt og greit: Er du forsiktig, går det som regel bra! Endret 13. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå