Gå til innhold

WD World Book - problem med installasjon

Anbefalte innlegg

WD World Book

Nettopp fått meg en ny på 500GB, installerte denne fint på en XP pc men når jeg skulle også få lagt den inn på den nye med Vista vil ikke installasjonsprogramet starte.

Jeg får beskjed om jeg vil kjøre dette programmet og taster JA, (tillatt) men så henger det bare.

Noen som har noen tips på WD på Vista. Minstenker jo noen innstillinger på Vista.

Vært veldig glad for å få noen tips da jeg hadde tenkt å bruke denne muligheten å lagre hjemme når jeg var på ferie!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte samtidig spørsmål til WD support. Hadde trodde jeg skulle få svaret her før de men de svarte på under 2 timer.

Her er svaret om noen lurte:

---------------------------------------------------------------

Response (James W.) - 07/12/2007 01:25 AM

Does MioNet work with Microsoft Vista?

The MioNet client is not currently Microsoft Vista compatible, however you can run MioNet through a web browser (http://www.mionet.com/mionetweb/) on a Vista computer to access your remote resources

For WD Anywhere Access users, the Web version can run on a Vista computer to perform the initial My Book World Edition configuration and to access your account. Users who need to create an account and set up My Book World Edition for the first time can go to http://www.mionet.com/mbvista/. Users who already have an account can access and set up their My Book World Edition at http://www.mionet.com/mybook/.

We are currently developing a complete Vista client solution and we anticipate a August 2007 release (subject to change).

If you wish to participate in a Beta program for the Vista client, please E-Mail [email protected] with a "Vista Beta" in the subject line and we will add you to our beta group. Once we have a beta program established we will contact you with details.

Using My Book™ World Edition™ with Windows Vista™

The WD Anywhere Access™ software that is currently being shipped with My Book World Edition

does not support Microsoft Windows Vista. Below are step-by-step instructions to remotely access your My Book World Edition from a Windows Vista PC.

Lenke til kommentar

Takk så mycket for infoen. :cool:

Rart dette ikke kommer frem tydligere på WD siden, og tester. øhh.

Har nettop kjøpt en selv, må nok ha meg raskere router også.

Skriver med ca500kb/s. Musikkfiler som flac har en tendens til å hakke.

Kan man plugge den rett i laptop, evt med kryssa tp5?

Hva for en lese/skrive hastighet får du?

(PS. Kunnne det vært aktuelt med en tips/erfarings tråd for denne?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har denne saken selv, og slitter med hastigheten på den. Kjører disken mellom en dir-655 som har gigabitswitch, men opplever at skrivehastigheten ikke overskrider 5 MB/sek. Har da passet på at det ikke er noen andre aktiviteter på routeren. Lurer på om jeg skal koble til en 3 com switch for å se om det går noe raskere da. Hadde vært fint med en tråden om denne disken, da disse blir mer og mer aktuelle.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har denne eksterne harddisken, og jeg har et lite spørsmål som lyder: Kan man koble den til en pc ved hjelp av usb, eller fungerer usb uttaket kun som en tilkobling for andre eksterne hd? :)

For som dere sier så kan det kan gå litt tregt når man skal overføre store filer:(

Dennis

edit: Fant ut at usb-tilkoblingen kun kan brukes for tilkobling til andre eksterne harddisker...

Endret av DennisGutt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
We are currently developing a complete Vista client solution and we anticipate a August 2007 release (subject to change).

9058482[/snapback]

Noen som har hørt noe mere om dette?

Begynner å gå litt lei å ikke få full tilgang til harddisken.

Edit: Spurte WD Support og fikk dette svaret:

Response (Angela K.) 08/21/2007 05:05 AM

As far we were informed, Mionet wanted to release it this month.

Unfortunately, we don't have any updated about this issue.

Regards

WD-Tech Support

Customer 08/21/2007 02:55 AM

When is the vista driver coming?

Can you give me a spesific date when it is released?

Endret av Mr-Nice
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig! Betaen av Mionet for Vista 32/64 er sluppet for testere!

Om noen vil ha den, send meg en mail/pm så sender jeg link til fila mot at vedkommede legger den ut på en eller annen filserver så den blir tilgjengelig for de som måtte trenge den.

Her er mailen jeg fikk om det skulle være interesse for det:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dear MioNet Vista User,

We are excited to pre-release for you the Vista version of MioNet based on your previous request.

It is still a beta version, so do not upgrade mission critical systems at this time.

Click here to download MioNet Vista Beta

This version of the software has the following known issues:

* Can not remotely access music or video files

* In remote desktop, copy/paste between computers is not available

Please let us know about any other issues through an email to [email protected]

In addition, we will be contacting you to fill out a survey regarding your experience. Thanks in advance for your support.

Sincerely,

-- MioNet Support

Lenke til kommentar

Om noen vil ha den, send meg en mail/pm så sender jeg link til fila mot at vedkommede legger den ut på en eller annen filserver så den blir tilgjengelig for de som måtte trenge den.

Her er mailen jeg fikk om det skulle være interesse for det:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dear MioNet Vista User,

We are excited to pre-release for you the Vista version of MioNet based on your previous request.

It is still a beta version, so do not upgrade mission critical systems at this time.

Click here to download MioNet Vista Beta

This version of the software has the following known issues:

* Can not remotely access music or video files

* In remote desktop, copy/paste between computers is not available

Please let us know about any other issues through an email to [email protected]

In addition, we will be contacting you to fill out a survey regarding your experience. Thanks in advance for your support.

Sincerely,

-- MioNet Support

9449765[/snapback]

Fikk også den mailen :D

Har endelig fått prøvd disken min :dribble:

For de som vil laste den ned så har jeg lastet den opp.

LAST NED

Endret av Sondremj
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk også den mailen :D

Har endelig fått prøvd disken min :dribble:

For de som vil laste den ned så har jeg lastet den opp.

LAST NED

Når jeg laster den ned og skal run så får jeg opp "error reading setup initalization file" ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...