Gå til innhold

Tilfeldighetenes spill, tøft eller mislykket?

Anbefalte innlegg

Dette ble til etter en kveld i hyggelig lag. Jeg satt i passasjersetet og så gjennom bildene fra selskapet, og må ha trykket av et bilde i vanvare rett mot bilvinduet. Dagen etter finner jeg dette og trykker sletteknappen nesten inn før jeg ombestemmer meg. Etter dette har jeg prøvd meg litt frem med to versjoner. Er ikke sikker på om dette har vært "waste of time", men sambo's umiddelbare reaksjon var "tøft" så jeg gir det en sjanse.

post-29665-1184188677_thumb.jpg

post-29665-1184188691_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vekker minner. Jeg må ha tatt mange meter film med slike bilder på familieferie med bil. Det ble litt dyrere eksperimenter med film, så jeg sluttet før jeg fikk noe brukbart ut av det.

Det blir litt art by accident, som jeg egentlig ikke liker. Jeg synes et godt bilde skal være bevisst, uskarpt eller ikke. Man kan jo si at dette var tatt med hensikt, men resultatet var jo opp til tilfeldighetene. Like fullt er det et av de mer dekorative av arten, men tatt ut av kontekst synes jeg ikke det er sterkt nok. I en kontekst med andre bilder ville det stått seg bedre, men det er en tynn linje mellom vellykket eller ikke i slike bilder. Dette ble et sted midt i mellom.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Er langt på vei enig med deg. Har til syvende og sist bestemt meg for å like det litt, og dermed er det reddet fra søppelbøtten. Skal for moro skyld prøve å gjøre det igjen en dag, men planlagt. Det er jo ikke noe problem med passende vær om dagen.... :-)

Lenke til kommentar

Jeg er normalt ikke så voldsomt fan av "overabstrakte" bilder, men dette ble på en måte konkret nok til at jeg kan forholde meg til det. Uskarpheten fungerer godt og høylyset fra solen sitter der det skal. Alt i alt likte jeg det. Er litt enig med PMnormal at det blir litt art by accident, men det trenger du jo ikke å si til noen :p

edit: Likte den første versjonen best av de to.

Endret av Dork1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...